Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega 2.0 + LPG - Zaniża obroty aż gaśnie na rozgrzanym silniku.

13 Wrz 2012 19:45 3249 4
  • Poziom 8  
    Mam problem z moja nie dawno kupioną Omega A 2.0 GSL 115 k/m 1988 r w gazie, a mianowicie problem jest taki, że przy rozgrzanym silniku na luzie czy na wcisniętym sprzęgle zaniża obroty tak, że aż gaśnie. Dzieje sie to na benzynie jak i na gazie.
    Przypuszczam, że być może związane jest to z uszkodzoną uszczelką pod głowicą.
    MOje myślenie jest takie, że gdy sie rozgrzeje silnik w układzie chłodzenia tworzy sie jakieś ciśnienie( korek nie dokrecony do konca by nie rozwalilo chlodnicy) bądz tez zwieksza się temperatura dość mocno to płyn od chłodnicy który mi szybko ubywa dostaje sie gdzieś do komory spalania, wtedy to spalanie jest słabsze dlatego też ma nie regularne obroty, i zaniża je, aż gaśnie.
    Zauważyłem jeszcze coś takiego że np dojezdzajac do skrzyzowania wrzucajac luz i gdy obroty wtedy spadaja do ok 300-500 i niżej i silnik chce zgasnać to przy mocniejszym zachamowaniu obroty wskakuja na ok 700-900 takie jakie powinny byc i potem przez jakis czas nie gaśnie, (to tak jak by sie coś ruszyło pod wpływem przeciążenia i było już dobrze).

    Może nie zbyt fachowo to opisałem i moge sie mylić, ale potrzebuje pomocy, gdyż to jest bardzo uporczywe, np gdy skręcając na jakimś skrzyżowaniu dochamowywujac na luzie gaśnie i pada wspomaganie to nie obejrze sie a bd siedział w rowie lub na innym samochodzie.

    Może to wcale nie jest wina uszczelki tylko czegoś innego, dlatego każde sugestie w tej sprawie i pomysły będą mile widziane.
  • Poziom 9  
    Jeżeli w układzie wodnym tworzy sie spore nadcisnienie to na 90% uszczelka pozostaje sprawdzic kompresje ew zrobic test uszczelki jezeli bedzie to wykonalne i plyn ze zbiorniczka nie wyjedzie na wolnych obrotach
  • Poziom 8  
    zaprowadziłem dzis samochod do mechanika i ma sprawdzic cisnienie na tłokach, wymienic ta uszczelke no i ma zrobic planowanie głowicy, lecz zastanawiam sie czy po tej naprawie bedzie nadal zanizał obroty czy tez nie.. ;)
  • Poziom 8  
    mechanik dwa razy mosial planowac głowice bo byla zbyt nie rowna no i kable od swiec wymienial bo byly ponadpalane, lecz po złozeniu wszystkiego i odpaleniu go powiedzial ze nie rowno chodzi i po sprawdzeniu cisnienia na cylindrach na jednym nie bylo cisnienia i teraz sprawdza wtryski i teraz nie wiadomo co z nim bedzie..
  • Poziom 8  
    odebralem samochod od mechanika ii co do cylindra to zostal jeden zawor wymieniony po dwa popychacze sie rozeszly. A co do gaszenia i zanizania obrotow to juz tego nie ma, jezdzilem dluzszy czas by go rozgrzac i testowalem lecz wszystko jest w porzadku. Jestem milo zaskoczony tym jak teraz jezdzi ;) trzyma obroty caly czas i oplacalo sie wydac troche kasy na tĄ naprawe ;)
    NAPRAWDE POLECAM ZROBIENIE TEJ USZCZELKI JESLI KTOS MA PODOBNY PROBLEM. Ps moze nie potrzebnie to wszystko tak opisuje ale moze sie to komus przyda;)