Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes/Sprinter208 - Kopci białymi spalinami z tłumika

martinez2014 13 Wrz 2012 20:28 5817 20
  • #1 13 Wrz 2012 20:28
    martinez2014
    Poziom 16  

    Witam, mam taki "mały" problem, czasem sprinter mi zakopci takimi białymi spalinami
    wcześniej mi się to nie zdarzało, czasami zakopci na postoju silnik potrafi zadrżeć ale tylko chwilowo, problem zauważalny szczególnie przy biegu 1 i 2gim, czasem wydaje mi się że filter powietrza jest zapchany i nie dostaje odpowiednio, ale wymieniałem wszystkie filtry jakoś ponad 2 miesiące temu, wymieniane były też podkładki pod wtryskami bo były przepalone (wymienione wszystkie cztery)
    czasem gdy depne to silnik tak jakby przerywał niby nic ale zauważyłem to trwa barrrdzo krótko ale nie powinno tego być...
    Obroty wporządku, może filtr powietrza wadliwy? czy to w ogóle możliwe?

    może koledzy wiecie jaka może być przyczyna?
    "pomógł" za pomoc oczywiście
    dziękuje za pomoc i obserwuje topic

    Sprinter 2000r, 208cdi 2.2

  • #3 13 Wrz 2012 20:35
    martinez2014
    Poziom 16  

    chcę wiedzieć co to może być, sam auta nie tykam w polsce zawsze jest robiony bus.
    Z ciekawości żebym wiedział czy poważne to jest i mogę jeździć tu do świąt czy też trzeba to zrobić natychmiast

  • Pomocny post
    #4 14 Wrz 2012 18:55
    sebastian607
    Poziom 16  

    A kto Ci wywróży czy to jest poważne, Żebyś potem Miał pretensje jak Ci motor padnie.
    Najlepiej dla Ciebie i Twojego samochodu będzie podłączenie auta pod kompa, pewnie to wiele wyjaśni.

    P.s jeżeli kopci na biało to może wydmuchało uszczelkę pod głowicą i płyn dostaje się na cylindry, ale to tylko JEDNA z możliwości.

  • Pomocny post
    #5 14 Wrz 2012 19:23
    andrend
    Poziom 25  

    Sprawdź szczelność układu dolotowego.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    I zasilania paliwa.

  • #6 15 Wrz 2012 10:51
    martinez2014
    Poziom 16  

    co sądzicie o tym środku ? czy mogę go użyć? http://forte-nwe.pl/Trudny-Rozruch-Diesla/Die...l-Zima/Rozwiazanie-na-Problemy-z-Dieslem.html

    Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner rozwiąże twój problem z uruchomieniem Diesla. Użyj go, aby przeprowadzić czyszczenie układu paliwa, włącznie z wtryskiwaczami i dyszami. Usuń zanieczyszczenia z zaworu EGR i kolektora dolotowego. Dobrą praktyką w profesjonalnych serwisach samochodowych jest przeprowadzenie procesu czyszczenia przed stawianiem jakiejkolwiek diagnozy co do stanu części. Dzięki naszemu preparatowi serwis właściwie zlokalizuje problem w układzie i nie będzie tracić czasu na wymianę sprawnych części, które były tylko zanieczyszczone.

  • Pomocny post
    #7 15 Wrz 2012 12:58
    markslew
    Poziom 27  

    Gdybyś miał wtryski przypchane itp. źle by rozpylały, to samochód kopcił by na czarno raczej.

    Jeśli chcesz to kup to: Liqui Moly Diesel spulung, wiele osób to chwaliło.

    Ale wg. mnie problem może leżeć gdzie indziej. Jaki kolor ma olej? Ile wody w układzie chłodzenia i jaki ma kolor? Ubywa?

  • #8 15 Wrz 2012 13:16
    martinez2014
    Poziom 16  

    byłem sprawdzić teraz czy może widać gdzies wydostający się dym z silnika lub węży ale nic nie widać, odkreciłem opaske od rury która idzie do filtra powietrza a z niej ida spaliny czy tak powinno być? wyczytałem gdzieś żeby też spróbować odpalić auto z odkręconym korkiem do oleju, ale to był zły pomysł :) nie jestem mechanikiem, zaczęło rozrzucać olej wszędzie, na szczęście nie dużo zaraz zgasiłem silnik.
    zrobiłem też zdjęcie zaznaczyłem miejsce gdzie jest sadza na rurkach Mercedes/Sprinter208 - Kopci białymi spalinami z tłumika
    i filmik na którym widac jak rura co idzie do silnika drży

    Markslew, olej jest bardziej taki czarny ale dość przeźroczysty, wymieniany 2tys km temu, układ chłodzenia, to chyba o chłodnice chodzi jest tam wlany płyn chłodniczy i nie wiem jakiego koloru

  • Pomocny post
    #9 15 Wrz 2012 20:05
    markslew
    Poziom 27  

    martinez2014 napisał:

    Markslew, olej jest bardziej taki czarny ale dość przeźroczysty, wymieniany 2tys km temu, układ chłodzenia, to chyba o chłodnice chodzi jest tam wlany płyn chłodniczy i nie wiem jakiego koloru


    Chodzi tutaj o kolor płynu czy nie jest w nim olej itp. np. plamy oleju, kawowy kolor. Jeśli olej przeźroczysto-czarny to dobrze. Gdyby był białawy jak kawa z mlekiem świadczyło by to o uszczelce pod głowicą.

    Ale ja myślę że trzeba zrobić diagnostykę sterowania itp.

  • Pomocny post
    #10 15 Wrz 2012 20:30
    xyro
    Poziom 23  

    Wtrysk lub wtryski zaczynają umierać. Zrób test na przelewy to się okaże, które mają dosyć. Kto Ci podkładki robił ? Frezowane gniazda były ?

  • Pomocny post
    #11 15 Wrz 2012 20:33
    maniekzg1
    Poziom 2  

    prawdopodobna przyczyna to układ paliwowy:) możliwe że nawala pompa paliwa

  • #12 15 Wrz 2012 20:53
    martinez2014
    Poziom 16  

    xyro napisał:
    Wtrysk lub wtryski zaczynają umierać. Zrób test na przelewy to się okaże, które mają dosyć. Kto Ci podkładki robił ? Frezowane gniazda były ?

    wymieniał mi to mechanik tu w stockholmie, ja nie wiem co robił czy były frezowane...
    nie znam się na tym

    moje pytanie brzmi mogę tak jeździć do grudnia? wtedy płynę do polski
    czy muszę odrazu robić?

  • #13 16 Wrz 2012 00:53
    Fanaut
    Poziom 10  

    Uszczelkę pod głowicą masz uszkodzoną

  • Pomocny post
    #14 16 Wrz 2012 08:45
    Moon voyager
    Poziom 21  

    Białe spaliny to:
    1)skroplona woda w ostatnim tłumiku. Należy przejechać na dłuższej trasie aby zdążyła się wygotować.

    2) Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Należy:
    a) w czasie pracy poobserwować czy w płynie chłodniczym nie "bąbelkują" pęcherzyki powietrza.
    b) sprawdzić ciśnienie w cylindrach (tam gdzie jest dziura może być niższe)

    3) zjawisko normalnej kondensacji w czasie niskich temperatur. Przechodzi po prawidłowym rozgrzaniu silnika

  • #15 16 Wrz 2012 13:47
    martinez2014
    Poziom 16  

    Moon voyager napisał:
    Białe spaliny to:
    1)skroplona woda w ostatnim tłumiku. Należy przejechać na dłuższej trasie aby zdążyła się wygotować.

    2) Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Należy:
    a) w czasie pracy poobserwować czy w płynie chłodniczym nie "bąbelkują" pęcherzyki powietrza.
    b) sprawdzić ciśnienie w cylindrach (tam gdzie jest dziura może być niższe)

    3) zjawisko normalnej kondensacji w czasie niskich temperatur. Przechodzi po prawidłowym rozgrzaniu silnika


    bardzo to pomocne co napisałeś.

    Byłem poobserwować płyn chłodniczy trwało to chwile i nie bąbelkuje nic

    3. dzieje się to też przy rozgrzanym motorze

    Dodano po 5 [minuty]:

    aaaa...
    jeszcze jedno może to głupie to co napisze ale napisze...

    zawsze kiedy olej był wymieniany w moim sprinterze wchodziło 8 i pół litra oleju mobil

    teraz zauważyłem kiedy mechanik mi wymieniał wlał całe 9 litrów
    na wskazniku oleju mam olej na fula prawie że.
    czy to coś rzutuje?

  • Pomocny post
    #17 16 Wrz 2012 14:41
    Moon voyager
    Poziom 21  

    Nie. to nie jest głupie. W ogóle to chyba nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. Skoro wszystko już sprawdziłeś to może zajrzyj jeszcze do filtra powietrza. Może jechałeś niedawno przez np. mgłę i masz go całkowicie zawilgoconego? To, że po rozgrzaniu silnika dalej idzie biały dym może być także spowodowane dużą ilością wody w tłumiku. Ja kiedyś miałem prawie pół tłumika wody! aż się przelewała. Zniknęła dopiero po paru godzinach jazdy. Jeśli wszystko działa i jest w porządku to za bardzo nie przejmuj się. Jeśli sprawdziłeś chłodnicę, sprężanie, filtr, to prawdopodobnie niewielka ilość białego dymienia jest wynikiem kondensacji w chłodniejsze dni. To, że raz weszło 0,5 litra więcej oleju niż zwykle to też nie jest żaden problem JEŚLI NIE MA INNYCH objawów. Może mechanik trochę przelał. Jednak uważaj w myśl zasady: wierzcie ale kontrolujcie. Jeśli chcesz wiedzieć więcej co się dzieje w silniku zajrzyj na świece (nie pamiętam już czy masz diesel czy benzynę). Jeśli benzynę to na świecy znajdziesz cały opis pracy silnika. Uśmiechnij się. Wszystko będzie dobrze. Pzdr.

  • #18 16 Wrz 2012 14:45
    martinez2014
    Poziom 16  

    Moon voyager napisał:
    Nie. to nie jest głupie. W ogóle to chyba nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. Skoro wszystko już sprawdziłeś to może zajrzyj jeszcze do filtra powietrza. Może jechałeś niedawno przez np. mgłę i masz go całkowicie zawilgoconego? To, że po rozgrzaniu silnika dalej idzie biały dym może być także spowodowane dużą ilością wody w tłumiku. Ja kiedyś miałem prawie pół tłumika wody! aż się przelewała. Zniknęła dopiero po paru godzinach jazdy. Jeśli wszystko działa i jest w porządku to za bardzo nie przejmuj się. Jeśli sprawdziłeś chłodnicę, sprężanie, filtr, to prawdopodobnie niewielka ilość białego dymienia jest wynikiem kondensacji w chłodniejsze dni. To, że raz weszło 0,5 litra więcej oleju niż zwykle to też nie jest żaden problem JEŚLI NIE MA INNYCH objawów. Może mechanik trochę przelał. Jednak uważaj w myśl zasady: wierzcie ale kontrolujcie. Jeśli chcesz wiedzieć więcej co się dzieje w silniku zajrzyj na świece (nie pamiętam już czy masz diesel czy benzynę). Jeśli benzynę to na świecy znajdziesz cały opis pracy silnika. Uśmiechnij się. Wszystko będzie dobrze. Pzdr.


    troche mnie uspokoiłeś :)
    przez mgłe jechałem w zeszłym tygodniu dwa razy wieczorami...
    a z tłumika już by chyba wysuszyło bo dziennie robie jakos 100 do 200 kilometrow
    dzięki wielkie za pomoc kolego, po obiedzie pójde wyciągne filtr powietrza i wysusze

  • Pomocny post
    #19 16 Wrz 2012 21:25
    Moon voyager
    Poziom 21  

    Nic nie musisz suszyć. Samo wyschnie :D

    Dodano po 3 [godziny] 13 [minuty]:

    Aha! Zapomniałem. Inna sprawa. wspomniałeś coś o jakim środku czyszczącym. Uważaj na te wszystkie cudowne płukanki i środki czyszczące. Bardzo często czyszcząc robią więcej szkody niż pożytku. dotyczy to np. środków w aerozolach do czyszczenia zamków. Wszelkiego rodzaju "oczyszczaczy" zaworów, wtrysków przewodów paliwowych itp. Ja osobiście wlałem taki preparat do oczyszczenia i odwodnienia zbiornika paliwa. Tak dokładnie mi "oczyścił" ,że jakaś smolista maź DOKŁADNIE pozatykała mi wszystko co było możliwe zatkać. Muszę teraz wymontować zbiornik paliwa i WSZYSTKO DOKŁADNIE UMYĆ. Możesz sobie tylko wyobrazić ile to pracy. Jeśli już używasz takich cudów to naprawdę bardzo ostrożnie i zgodnie ze zaleceniami producenta.

  • Pomocny post
    #20 22 Wrz 2012 21:04
    maniekzg1
    Poziom 2  

    jeżeli płynu nie ubywa to są uszkodzone wtryskiwacze;) silnik nie przepala paliwa.

  • #21 01 Paź 2012 22:10
    martinez2014
    Poziom 16  

    w sumie to i tak nie ważne już bo będzie to zrobione
    dziś miałem wypadek... w sumie przypadek
    na sprintera ze skały około 2-3 metry w góre skoczył mi łoś na maske chyba samobójca jakiś :) miałem 70km/h hamować nie musiałem sam mnie wyhamował około 300-400kg
    samochód odhlowany do mechanika teraz popłyneeee ;/

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME