Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B5 1.6 ADP - Podłączenie emulacji sondy lambda

14 Wrz 2012 17:08 6906 14
  • Poziom 12  
    Witam
    Posiadam Audi A4 B5 95r. 1.6 ADP
    Samochód jest na pełnym wtrysku. Założona instalacja gazowa II gen. Autronic AL 700.
    Wiem że powinna być sekwencja ale kupiłem już z taką instalacją i nie chcę jej zmieniać. Samochód jeździ dobrze, dobrze przyspiesza i trzyma obroty.
    Problem jest gdy sprawdzam Vagiem błędy i pokazuje mi błąd składu mieszanki.
    Sonda lambda jest czteroprzewodowa - 2 białe grzałka, czarny sygnałowy i szary masa sondy.
    AL 700 przy wyborze sondy ma opcje:
    0 - 0.8 V
    0.8 -1.6 V
    0 - 5 V (prosta)
    0 - 5 V (odwrócona)

    Emulacja sondy:
    Obwód otwarty
    Masa
    Standard 0 - 0.8 V
    Standard 0 - 5 V

    Proszę mi powiedzieć jak podpiąć sondę i jaką emulację wybrać żeby błąd nie wyskakiwał.
    Moja sonda pracuje w zakresie 0 - 1V ale gdy mierzę miernikiem czarny sygnałowy przewód to sonda oscyluje w zakresie 0.8 - 1.6 V.
    Dopiero gdy na miernik podam masę z szarego przewodu sondy oscyluje w zakresie 0 -1 V
    Wcześniej sygnałowy przewód sondy był przecięty i przewody z Autronica były wpięte w obwód.
    Wybrany typ sondy był 0.8 - 1.6 V ale nie było takiej emulacji.
    Teraz przewód sondy jest zalutowany a przewód dla Autronica jest dolutowany , gdzie drugi przewód jest niepodłączony i jako emulację w ustawieniach wybrałem masę.
    Niestety nic to nie dało.
    Żeby był prawidłowy sygnał z sondy czyli 0 - 1 V musiałbym wykorzystać oba przewody czyli czarny i szary.
    Problem jak to podpiąć żeby nie spalić sterownika silnika i sterownika LPG ?

    Proszę o pomoc.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 12  
    Witam,
    Wygląda mi to na "konflikt masy".... Określenie owe można wytłumaczyc faktem, ze masa sondy lambda idzie tylko po przewodzie do sterownika silnika i nie ma nic wspólnego z masą nadwozia, na której masz oscylację 0,8 - 1,6V. Wepnij linie sondy sterownika gazu w szereg tak jak to fabryka przewidziała i zmasuj na czas pomiaru i konfiguracji sterownika gazu sondę (przewód szary) do nadwozia- nic nie spalisz ani nie popsujesz.
    Obesrwuj wtedy po rozgrzaniu sondy jaki jest jej przebieg. Wtedy uzyskasz równie poziomów masy. Zastanawiam się jeszcze nad tym dlaczego sonda jednowoltowa łapie poziom aż 1,6 V??? Może już przyszedł jej koniec i zaczyna się głupkowato zachowywać???
    Daj znać o efektach.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam po przerwie.
    Jeszcze tego nie zrobiłem bo na razie pracuję po 12 godzin ale za 2 dni mam wolne więc się za to zabiorę.
    Tak dla jasności bo chyba nie wszystko zrozumiałem.
    Mam z powrotem przeciąć przewód sygnałowy sondy i podłączyć pod przewód sondy przewód sygnałowy sterownika LPG a pod drugą część przewodu idącego do sterownika silnika podłączyć przewód emulacji sterownika LPG ?

    Przewód masowy sondy(szary) mam przeciąć czy poprostu dołączyć do niego masę z karoserii ?
  • Poziom 12  
    Witam,
    Tak jak piszesz, musisz się wpiąć w szereg tak jak jest to w instrukcji sterownika z zachowaniem kolorów które są określone jako wejście sygnału z sondy i wyjście do sterownika (komputera) samochodu.
    Co do masowania przewodu szarego to na czas testów ani po testach go nie tnij, raczej wepnij się po złączce sondy z instalacją pojazdu, gdyż tam jest miedźka a na sądzie są stalowe przewody- trudno lutowalne. Tak samo z wpinaniem sie ze sterownikiem gazu, robimy to po wtyczce na miedzi pojazdu.
    Pozdrawiam
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 12  
    Witam.
    Zrobiłem tak jak pisałeś i straszna lipa.
    Po tym zabiegu 3 tygodnie walczyłem z niemożliwością poprawnej jazdy na benzynie.
    W sterowniku się całkiem powaliło.
    Samochód nie chciał wchodzić na obroty, mulił i strzelał w dolot.
    Nieświadomy tego, że to przez to chwilowe zmasowanie sondy szukałem wszędzie.
    Sprawdziłem pompe paliwa, filtr, listwę wtryskową, wtryskiwacze, przepływkę, kasowałem wartości wyuczone sterownika.
    Ostatnią rzeczą jaką zrobiłem (chociaż mogłem jako pierwszą) to odłączenie akumulatora na pół godziny.
    Dziwne bo kasowanie wartości wyuczonych na VAGu nie pomogło.
    Z tą sondą zostawiam tak jak jest i już nie eksperymentuję.
    Napisałeś że się nic nie stanie a jednak się stało.
    Dobrze że nie jeździłem na zmasowanym przewodzie po pewnie sterownik długo by nie podziałał.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Postaram się pomóc. Podłącz sondę tak jak przewiduje instrukcja autronica,w programie wybierz sondę 0.8-1.6V ,a emulację standard 0..0.8. Systemy emulacji w sterownikach gazu są kalibrowane do wskazań sondy nowej i w pełni sprawnej,jeżeli sonda jest już trochę zużyta to można pomóc sobie,w programie autronic,w okienku poniżej typu emulacji. Zmieniając czasy górny i dolny. Najłatwiej zrobić to odczytując czasy trwania sygnałów górnego i dolnego na oscyloskopie lub w VAG na parametrach rzeczywistych w trakcie pracy na benzynie. Potem tak dostroić emulację aby się pokrywały ewentualnie nie wiele odbiegały od siebie.
  • Poziom 12  
    Kilka dni temu tak właśnie sobie ustawiłem sondę jak napisałeś.
    Wyregulowałem instalkę w czasie jazdy. Sonda ładnie oscyluje i pokazuje mieszankę niemal idealną.
    Gorzej jest na wolnych obrotach. Sonda nie oscyluje i siedzi cały na dolnej wartości.
    Pokazuje ubogą mieszankę a wokół auta śmierdzi gazem.
    Są też sytuacje gdy wjeżdżam w bramę skręcając koła na jałowych obroty mu zafalują kilka razy.
    Myślałem żeby odkręcić trochę dyszę od bypassu na parowniku tylko czy to odkręcenie nie zepsuje mi całej charakterystyki ?
    Z czasami emulacji próbowałem eksperymentalnie. Nie posiadam oscyloskopu a na Vagu nie wiem w jaki sposób to dokładnie wyliczyć. Podane czasy są w milisekundach a mam ustawione oba czasy na ok 600.
  • Poziom 10  
    Witaj.Napisz mi proszę czy sonda ''stoi'' również na benzynie?Oraz czy w czasie pracy na gazie po spuszczeniu z wysokich obrotów,sonda natychmiast schodzi na wartości ubogie,czy może przez chwilę oscyluje tak jak powinna? Sonda pracuje prawidłowo w temperaturze od 300 do 600 stopniC. Na wolnych obrotach spaliny nie mają tak wysokiej temperatury dlatego sonda wyposażona jest w grzałkę,uszkodzenie jej,ewentualnie zasilania może powodować właśnie takie objawy.
  • Poziom 12  
    Zamontowałem sobie na stałe w kabinie zakupiony na Allegro diodowy tester sondy.
    Na benzynie zarówno na wolnych jak i na szybkich sonda oscyluje.
    Na gazie sonda oscyluje w czasie jazdy, po puszczeniu nogi z gazu sonda od razu spada na najniższą wartość.
  • Poziom 10  
    Tester masz podpięty bezpośrednio pod sondę,czy pod sterownik gazu? Bo jak pod sondę to na gazie widzisz sygnał emulacji,a nie wykres rzeczywisty pracy sondy.
  • Poziom 12  
    Tester podpięty bezpośrednio pod sondę. Jak miałbym się niby podpiąć pod sterownik gazu jak to jest ten sam przewód. Drugim przewodem w sterowniku jest właśnie przewód emulacji więc pod niego raczej podpiąć się nie mogę.
    Tester pracuje identycznie jak wykres w Amonie(pr. sterownika LPG) więc raczej jest dobrze podpięty.
    Zastanawia mnie smród gazu i uboga mieszanka na wolnych.
  • Poziom 10  
    Takie objawy wskazują na nieszczelność na odcinku miedzy reduktorem,a mixerem. Podjedź na stacje diagnostyczną i sprawdź testerem elektronicznym.
  • Poziom 1  
    Witam kolego a mógł bys podpowiedzieć gdzie taki tester sygnału lambda kupiłes??
    Jakis link do aukcji lub nick allegrowicza bo tez czegoś takiego szukam a nie mogę znaleść nigdzie
  • Poziom 10  
    Skoro system jest szczelny i sprawny to pozostaje tylko wykonanie poprawnej regulacji.