Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Olympus FE-130 nie działa

tabul 14 Wrz 2012 21:07 1296 7
  • #1 14 Wrz 2012 21:07
    tabul
    Poziom 11  

Witam. Dziś zabrałem się za czyszczenie optyki w Olympus FE-130. Po długiej walce optyka działa bez zarzutu, niestety przy składaniu zapomniałem że kondensator od lampy jest nadal naładowany i składając niechcący zrobiłem zwarcie:( wizualnie okazało się że strzelił układ opisany F0532, w internecie znalazłem opis : 8-bit system control processor, MCU. Miałem na części drugiego olympusa fe-130 lecz z innym nr płyty, ale takim samym procesorem. Niestety po przelutowaniu nadal nie działa:( Możecie jakoś pomóc ?? gdzie można kupić taki procesor ? coś jeszcze mogło się zepsuć ? Jestem początkujący, więc proszę o podpowiedzi co sprawdzić ?

0 7
  • #2 14 Wrz 2012 22:19
    radekrpisz
    VIP Zasłużony dla elektroda

Niestety masz problem, tylko serwis zostaje.

0
  • #3 14 Wrz 2012 22:49
    tabul
    Poziom 11  

no to rzeczywiście mam problem bo za ten aparat na części zapłaciłem z przesyłką 30zł, więc serwis raczej się nie opłaca...

0
  • Pomocny post
    #4 16 Wrz 2012 09:28
    bezum1
    Poziom 22  

Witam !
    Przy zwarciu spowodowanym przez kondensator z reguły uszkodzenia są takie że płyta główna nadaje się tylko na śmietnik , oprócz widocznych uszkodzeń mogą być uszkodzenia elementów które nie noszą wizualnych śladów działania wysokiej temperatury. Zdjagnozowanie uszkodzeń może być bardzo trudne.Z uwagi na niską wartość aparatu raczej naprawa w serwisie jest nieopłacalna , jeżeli bardzo zależy ci na tym aparacie to raczej powinieneś poszukać sprawnej płyty głównej na serwisach aukcyjnych.

0
  • #5 16 Wrz 2012 12:07
    tabul
    Poziom 11  

dziekuje za pomoc, odpuściłem naprawę wyświetlacz został na części i optyka, może kiedyś na alledrogo się coś pojawi ;)