Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vel satis 2,2dci 150km za małe ciśnienie po wymianie silnika

aga_buchwald 14 Sep 2012 22:07 5940 7
  • #1
    aga_buchwald
    Level 2  
    Witam! W styczniu wymieniłem silnik w Renault Vel Satis 2,2 dci 150km(rok 2002) nie pytajcie mnie dlaczego musiałem go wymienić-baaaardzo długa historia i suuuuper mechanik!!!! Po wymianie silnika nie mozna było odpalić auta przez około 2 miesiące i po bardzo dużym konflikcie z mechanikiem zabrałem autko na lawecie na własne podwórko gdzie odpaliłem go przy pomocy kolegi(powód-zapchana dysza na pompie wtryskowej)ale to nie koniec problemów...Przy wolnych obrotach silnika hamulec był twardy,przy wyższych normalny.Autko pojechało na kołach do innego mechanika-i tu powinno trafić na samym początku(wtedy zarówno silnik jak i wszystko to co zepsuł nam poprzedni Magik byłoby sprawne i nie wymienione)Nowy mechanik połączył przewody ciśnienia na "krótko"omijając zaworek-hamulec działa bdb ale pozostaje problem kopcenia auta i pojawiania się kontrolki i napisu-EINSPRITZUNG DEFEKT,auto w tym momencie słabnie i kopci na czarno.Wężyk ciśnienia od przepustnicy odłączony i zaślepiony,bo jak jest podłączony to auto gaśnie podczas jazdy(niebezpieczne)Turbina jest po regeneracji,pompa wtryskowa dobra,wtryski po sprawdzeniu ok.Jeżeli ktoś miał podobny problem z versalką to pomóżcie.Vel satis 2,2dci 150km za małe ciśnienie po wymianie silnika
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Szukać w pomieszanych przewodach podciśnienia, ten wężyk o którym piszesz na pewno powinien być gdzieś indziej, sam przy jakiejś pracy pomieszałem je, co właśnie powodowało gaśnięcie przy dodaniu gazu.

    Nie mam pewności czy w tej wersji konnej są jeszcze klapy w kolektorze, również sterowane podciśnieniem.

    Co do kontrolki, komputerek trza zapiąć, bo powodów może być mnóstwo.



    Nie żebym się czepiał, ale stosuj jeszcze spację po znakach interpunkcyjnych, a będzie super ;)
  • #3
    aga_buchwald
    Level 2  
    Komputer był podłączany i nic nie wykazuje. Co do przewodów to faktycznie może coś w tym jest. Dzięki
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    aga_buchwald wrote:
    Komputer był podłączany i nic nie wykazuje.
    Niemożliwe.
    Albo słaby sprzęt, albo nie potraficie czytać.
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie jestem pewien ale to chyba kontrolka od grzania świec żarowych.
  • #6
    osi bis
    Level 10  
    Pewnie masz klapy w kolektorze ssącym uszkodzone, zobacz czy chodzą lekko a najlepiej wyciąg kolektor i zobacz w jakim są stanie, oczywiście najpierw doprowadz do porządku podciśnienia
  • #7
    aga_buchwald
    Level 2  
    Wydaje mi się, że raczej nie są to świece, bo gdy odpinam jeden z zaworków podciśnienia to natychmiast pojawia się napis Einspritzung defekt.Wracając do wymiany silnika to płyn chłodniczy szedł właśnie w kolektor ssący(silnik poprzedni)gdyż była uszkodzona niby głowica.
  • #8
    osi bis
    Level 10  
    Zgadza się że są takie problemy z tymi głowicami, ale ja bym sprawdził te klapy tak jak ci wcześniej napisałem