Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ATmega644p][Codevision] - Timer - usypianie a watchdog.

Marek_Gorecki 15 Wrz 2012 10:47 1227 6
  • #1 15 Wrz 2012 10:47
    Marek_Gorecki
    Poziom 16  

Poprawiłem tytuł na bardziej oddający problem i zgodny z regulaminem p. 3.1.15.
    LordBlick

Jestem początkującym w języku C i ogólnie w programowaniu procesorów.Dlatego prosze o wyrozumiałość.

Chciałem zrobić timerek zasilany z baterii, który co 8sek ma zmienić stan portu.
    Przymierzam się do zastosowania trybu Powerdown, ale najpierw muszę poradzić sobie z działaniem watchdoga i przerwania od niego.

Napisałem sobie taki program w Codevision:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

instrukcja przerwania to poprostu:

pod PORTA 2 mam podłączoną diodę, która świeci mniej więcej co 0.5 sek, a według obilczeń watchdog ma sie przepełniać co 8sek.
    Gdzie jest błąd - błagam o pomoc bo siedze nad tym już 2 dzień.

0 6
  • Pomocny post
    #2 15 Wrz 2012 15:29
    MArSTER_1
    Poziom 18  

Dla konfiguracji resetowania się watchDoga po 4 sekundach :

Mcusr = &B00000000 'Zerowanie rejestru aby wyłączyć bit 3 czyli WDRF.

'Dokonywanie jakichkolwiek zmian w WatchDogu musi dokonywać się w ściśle określonej sekwencji wpisów do rejestru
    'WDTCSR. Jako pierwszy krok trzeba zrobić wpisanie wartości 1 do bitu numer 4 nazywanego WDCE.Pozostałe bity mogą
    'mieć dowolne wartości.
    Wdtcsr = &B00111001
    'Następnie w ciągu 4 cykli zegara należy wpisać do rejestru WDTCSR konfigurację bitów
    'zapewniającą taki jak chcemy sposób pracy WatchDoga.Bity numer 0,1,2 i 5 określają czas po którym nastąpi zadziałanie
    'WatchDoga.Dla Bit0=0 , Bit1=0 , Bit2=0 i Bit5=1 mam nastawiony czas 4 sekundy.Następnie bity 3 oznaczony jako WDE i
    'bit 6 oznaczony jaki WDIE decydują co stanie się po upłynięciu czasu. Dla akcji System Reset Mode bity muszą mieć