Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CZ 175 72 rok - ustawienie wolnych obrotów a ładowanie akumulatora

helmud7543 15 Wrz 2012 14:56 7695 17
  • #1 15 Wrz 2012 14:56
    helmud7543
    Poziom 42  

Odnawiam motocykl jak w temacie. Instalacja 6V, akumulator już kupiłem, zalany, zamontowany i jest. Teraz mam pytanie co do ładowania. Chcę ustawić tak wolne obroty, żeby przy włączonych światłach nie pobierał prądu z akumulatora. Ponieważ nie znam się na elektryce na tyle, żeby wiedzieć od czego konkretnie zależy świecenie lampki ładowania w tym motocyklu to zapytam w ten sposób: Czy jak odpalę motor, włączę światła i ustawię wolne obroty tak, żeby lampka od ładowania nie błyskała, to mam rozumieć że prąd nie jest pobierany z akumulatora?

Żeby nie zakładać drugiego tematu - niechcący zrobiłem zwarcie (w przedniej lampie) i spaliłem bezpiecznik. Nie mogę dostać oryginalnego a większy nie wejdzie. Z czego mogę zrobić coś, co będzie w miarę sensowną namiastką elementu który ma się stopić przy 15A? Znajomy mechanik poradził użyć dwóch pojedynczych drucików miedzianych z kabla, ale nie wiem, na ile skutecznie będą zabezpieczać i przy jakim natężeniu się spalą. Motocykl pobiera z włączonymi światłami ok. 8A. Jeszcze inny pomysł to przylutowanie elementu który ma się stopić z innego bezpiecznika 15A na obudowę bezpiecznika oryginalnego. Więc który pomysł jest ok?

0 17
  • Pomocny post
    #2 15 Wrz 2012 20:47
    kierbedz4
    Poziom 34