Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik w chińskim kompresorze 50l

15 Wrz 2012 15:51 11790 35
  • Poziom 10  
    Witam
    Posiadam chiński kompresor o mocy jakieś 2000 W I 2800 OBR/MIN, ale pewności nie mam bo brak jakiej kolwiek tabliczki. Silnik nie posiadał kondensatora rozruchowego wisiały tylko 2 kabelki. Po podłączeniu do sieci silnik buczy. Po założeniu kondensatora od innej bardzo podobnej sprężaki silnik dalej buczy i nic. Natomiast jak ściągnę cylinder i wyciągnę tłok to silnik obraca się bardzo wolno i bardzo szybko staje się gorący. Moje pytanie brzmi czy to jest wina źle dobranego kondensatora rozruchu czy po prostu silnik się już skończył. Czy można go jakoś sprawdzić.
    Kondensatory jakie zakładałem to 25µF i 35µF.
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Spalone uzwojenie, albo zatarte łożyska.
  • Poziom 10  
    Łożyska raczej nie zatarte bo kręcąc za wiatrak kręci się luźno.
    Czy wie ktoś czy jest możliwość dostania samego silnika do takich chińskich kompresorów.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
  • Poziom 10  
    Tylko że silnik jest wprowadzony do kompresora, stojan jest przykręcony do kompresora. Nie wiem czy wirnik nie jest wałem korbowym kompresora to chyba raczej nie będzie taki obojętny.
    kondensator zakładałem 25µF i 35µF
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Witam. Jak stwierdziłeś gdzie przyłączyć kondensator (w/g mnie powinien być 40µF).
    Ale to moje zdanie, ponieważ kondensator dobiera producent silnika :D
    Cytat:
    Nie wiem czy wirnik nie jest wałem korbowym kompresora

    Myślę, że jest.
    Cytat:
    Natomiast jak ściągnę cylinder i wyciągnę tłok to silnik obraca się bardzo wolno i bardzo szybko staje się gorący. Moje pytanie brzmi czy to jest wina źle dobranego kondensatora rozruchu czy po prostu silnik się już skończył. Czy można go jakoś sprawdzić.
    Sprawdź, czy nie jest uszkodzona obudowa silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Member20 napisał:
    Nie wiem czy wirnik nie jest wałem korbowym kompresora

    Niestety jest na pewno, mało tego nie ma żadnego łożyska, sworzeń wału obraca się ot tak ślizgowo w korbowodzie. Co do kondensatora to mogę sprawdzić w swojej jaki jest, coś mi się wydaje że jest całkiem inny od tych które tu były wymienione, kompresor to Einhell 50l. Nie jestem specem od silników, ale myślę że taki mały silnik jakby miał spalone uzwojenie nie ruszy w ogóle, to wygląda na kondensator.
  • Poziom 10  
    Silnik właśnie nie rusza jak go ruszę za wiatrak to zrobi 2 obroty i stanie, buczy i bardzo mocno się grzeje. Chyba będzie trzeba przewinąć jeśli to wgl możliwe bo dokupić się raczej nie da. I czy taki zabieg będzie się mieścił w granicy opłacalności.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Sprawdź uzwojenia silnika, jeżeli okażą się dobre to wówczas szukaj kondensatora.
  • Poziom 10  
    Jak to sprawdzić? wizualnie jest ok
  • Poziom 21  
    Jak to jak sprawdzić?, miernikiem rezystancje (oporność) uzwojeń. Jeżeli nie masz miernika i się na tym nie znasz, daj to sprawdzić elektrykowi, wizualnie to żadne sprawdzanie. Co do kondensatora, moja sprężarka też nie chciała ruszyć, buczała, wstawiłem odpowiedni kondensator i pompuje aż miło, podstawa sprawdź uzwojenia silnika.
  • Poziom 34  
    Pomiar rezystancji nie daje pewności, że silnik jest sprawny, ale w niektórych przypadkach może wskazać, że na pewno jest uszkodzony.
    Być może przy tym silniku było dwa kondensatory i wyłącznik odśrodkowy. Daj jakieś zdjęcia bo określenie "silnik w chińskim kompresorze 50l" jest mało precyzyjne.
  • Poziom 15  
    Jak wizualnie wygląda oki to najpewniej "strzeliło" pomocnicze do głównego
    ...miernikiem tego nie sprawdzisz bo uzwojenia są ze sobą połączone.

    Dwóch kondensatorów ani wyłącznika odśrodkowego raczej w tym silniku nie ma,ale fotka rozwieje wątpliwość :|

    Generalnie w takich przypadkach podstawiasz pewny,dobry kondensator i raczej sprawa jest jasna :D
  • Użytkownik obserwowany
    Miałem taki kompresor Einhela i padł po 20 godzinach pracy, oddałem do sklepu, dopłaciłem i kupiłem lepszy.
    Jak mówią w sklepach, szkoda z tym gównem zabawy.

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    Prawdopodobnie o ten model chodzi koledze.
    Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html [retrofood]
  • Poziom 43  
    .sk napisał:

    kkknc napisał:
    Silnik dowolny.
    Bzdura.

    Uzasadnienie?
    .sk napisał:
    A gdzie mocowanie, przekładania, osłona... I fundament żeby się nie przewracało...

    No i to jest właśnie bzdura.
    Silnik dowolny z mocowaniem kołnierzowym moc około 1,5-2Kw/2850obr/min napęd bezpośredni. Idź do marketu i zobacz jak to wygląda.

    Wszystko wskazuje na kondensator. Mnie w takim kompresorku upaliła się wsuwka na kondensatorze. Silnik ocalał, bo o dziwo miał zabezpieczenie termiczne w środku. Oś silnika nie jest wspólną osią kompresora. Gdyby był spalony to tak jak kolega zauważył nie ma sensu przewijać, bo drugi taki na małej 25l butli kupisz za 220-300zł na 50l 410-500zl. Kupujesz na małej a z tego, co masz wykorzystujesz butlę.
  • Poziom 10  
    Multimetr posiadam. Oporność uzwojenia głównego 3,7 oma oporność uzwojenia pomocniczego 4,6 oma. W dwa niebieskie kabelki czyli uzwojenie pomocnicze zakładam kondensator rozruchowy z 2 innych sprawnych kompresorów 25 µF i 35µF i jest prawie bez zmian. Tyle że jak pomogę wirnikowi się obrócić to okręci się z 2 razy i dalej buczy. Na zdjęciu widać jeszcze zabezpieczenie 35 °C, 8 A może jeszcze to, bądź jeszcze większy kondensator nie wiem jaki był bo go nie było odkąd ją mam.
    Poniżej zdjęcia omawianego silnika


    Silnik w chińskim kompresorze 50l Silnik w chińskim kompresorze 50l
  • Poziom 21  
    W moim kompresorze jest kondensator 150µF, 250 V AC, tak że różni się znacznie od tych co zakładałeś, na Twoim miejscu spróbował bym taki, jak inne zawiodły.
  • Poziom 20  
    Witam, podlacze sie do tematu.
    Mam takie cudo tylko 24l

    Silnik wlacza sie ale pracuje jakby na bardzo wolnych obrotach przez co bardzo wolno nabija, grzeje sie ze az troche dymi.

    Co moze byc uszkodzone? Jak to sprawdzic czy nie padl silnik?

    Kiedys tak wolno startowal ale pare sekund mu dawalem i ruszal z kopyta

    Dzieki za podpowiedzi
  • Poziom 20  
    Ale silnik zatarty czy tlok?

    Bo pobieznie rozebralem i zarowno tlok jak i wirnik chodza lekko
  • Poziom 43  
  • Poziom 31  
    Witam,
    Czy wyłącznik ciśnienia pracuje prawidłowo tj. spuszcza powietrze z przewodu po zatrzymaniu sprężarki?
    Ile godzin ma przepracowana sprężarka jeżeli ponad 1000h to do wymiany kondensator .
  • Poziom 20  
    No ma z 7-8 lat więc może miec te 1000h przepracowanych.
    Nawet jak odłączyłem przewód idący ze sprężarki do zbiornika to bez zmian pracuje.
    Sprawdzę jak się zachowuje po odłączeniu kondensatora.
  • Poziom 9  
    Mam w sprzedaży takie stojany. tel. 502528008
  • Poziom 20  
    Wiec tak, presostat mam nowy
    Bez kondensatora silnik buczy i w ogole nie startuje :(
    Czyli co silnik do wymiany?
  • Poziom 43  
    Member20 napisał:
    Silnik nie posiadał kondensatora rozruchowego wisiały tylko 2 kabelki.
    A to ciekawostka. Czyżby ,,Franiowiec" :D tylko z wyłącznikiem odśrodkowym ? Bzdura. Na fotografii instalacja poprawna, a przewody zakończone konektorami sa wyprowadzone specjalnie do kondensatora pracy ~ 100 - 120 µF /375 VAC.

    Member20 napisał:
    kondensator zakładałem 25uF i 35uF
    A do czego go podłączałeś, skoro jest jak w poście #1 ? :D Połącz oba te swoje kondensatory rownolegle i wówczas spróbuj.


    moonchild napisał:
    Tiaaa tylko skąd takie wziąć.. Nie ma! Mam takie właśnie w swoim kompresorze. oba się zjarały i ni huhu... Nie ma. W sieci są ale jakieś chińskie na chińskich stronach. SQsyny tak robią, żeby nawet naprawić się nie dało.!
    Biedaczek !! Przyhamuj z lekka :cry:

    http://www.polnikbis.pl/kondensatory-silnikowe