Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 420 benz - Auto przegrzewa się w korkach lub na postoju.

pawel.fm 26 Sty 2005 10:58 6285 19
  • #1 26 Sty 2005 10:58
    pawel.fm
    Poziom 12  

    Witam, może ktoś pomoże co może byc przyczyną:Samochód ROVER 420 benzyna.Uszkodzenie polega na tym iż podczas postoju,lub wolnej jazdy wskazówka temperatury podchodzi prawie na czerwone pole, po czym włącza się wiatrak i temperatura i wskazówka temperatury wraca na swoje właściwe połozenie.Dodatkowo kiepsko działa ogrzewanie, ale nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego.Na razie wymieniłem termostat, ale usterka nie ustapiła.Zastanawiam sie czy może to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego, a może zamulona chłodnica, ale wtedy chyba wogóle by sie przegrzewał.usterka występuje mi od momentu zakupu tego auta czyli gdzies od 1,5 roku, niby poza tym wszystko działa ok, ole jednak boje sie zeby mi uszczelka pod głowica nie poszła od przegrzania.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

    0 19
  • #2 26 Sty 2005 11:22
    Artwin
    Poziom 16  

    Pierwszy krok do normalności to zmiana korka.Ale myślę ,żenie skończy się na tym bo układ oprócz tego zapowietrza się o czym świadczy brak ogrzewania .Ale może też być zatkana nagrzewniczka bez sprawdzenia ani rusz.Przyjemnej pracy.

    0
  • #3 26 Sty 2005 12:07
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Witam.
    Poszukaj termika od włączania wentylatora i go wymień.
    Może wystarczy go wykręcić i oczyścic. Możesz poeksperymentować z nim, jak wyjmiesz, przy jakiej temperaturze się załancza.
    Z tego co piszesz to za póżno się włącza "wskazówka podchodzi na czerwone pole"
    pozdr.

    0
  • #4 26 Sty 2005 12:19
    pawel.fm
    Poziom 12  

    tez nad tym myslałem, ale sprawdzałem rezystancje przy różnych temperaturach i zgadza sie idealnie z tabelą znalezioną w internecie.Sam wiatrak załączany jest przez komputer w samochodzie, nie bezposrednio przez czujnik i przekaznik

    0
  • #5 27 Sty 2005 02:12
    LJ0
    Poziom 13  

    po pierwsze spuść płyn i przepłukaj cały układ wielokrotnie ciepłą wodą, szczególnie nagrzewniczkę, sprawdz czy pompa wodna dobrze robi obieg bo czujnik do włączania wentylatora(na chłodnicy) to nie ten sam co do zegarów(na bloku)]

    0
  • #6 27 Sty 2005 02:16
    bestler
    Admin DIY, Automatyka

    a moze chlodnica sie zapchala ?? (mam na mysli zewnetrzne zapchanie) Jesli chlodnica nie bedzie miala przelotu to bedzie sie szybko grzal plyn. A ogrzewanie .... to pewnie jest uklad zapowietrzony.

    0
  • #7 27 Sty 2005 11:11
    pawel.fm
    Poziom 12  

    No cóż przepłukiwałem, również jakimś płynem do tego przeznaczonym, kombinowałem i nic.Najgorsze jest to że usterke można wywołać tylko po dłuższym czasie i diagnoza jest trudna:(

    0
  • #8 27 Sty 2005 12:04
    VIVERO79
    Poziom 14  

    nie wiem czy masz klimatyzację, ale jeśli masz to sprawdz czy chłodnica od klimy nie jest przed chłodnicą od układu chłodzenia silnika i czy pomiędzy nimi nia nazbierało się dużo nieczystości.
    ja tak miałem w mitsubishi, po wyczyszczeniu - pomogło
    pozdrawiam

    0
  • #9 27 Sty 2005 16:43
    neo2k
    Poziom 18  

    przeciez to normalne, ze jak auto dlugo stoi w korckach to temperatura sie podnosi, i tym bardziej porzadanym zjawiskiem jest to ze wlacza sie wentylator i stabilizuje temperature do wlasciwego poziomu
    pozdrawiam

    0
  • #10 28 Sty 2005 13:54
    pawel.fm
    Poziom 12  

    Wydaje mi się że to normalna jeśli się podnosi trochę, a nie prawie na czerwone pole

    0
  • #11 28 Sty 2005 14:32
    panklex
    Poziom 12  

    sprubój odpowietrzyć układ chłodzenia w 200 est odpowietrznik (śrubka8mm), możliwe też jest że układ jest niedrożny.korek nie powinien wypuszczać powietrza z układu. możliwe że poprzedni właściciel cos kombinował z układem i teraz to wychodzi

    0
  • #12 28 Sty 2005 21:22
    musiej
    Poziom 16  

    sprawdż czy jest ubytek płynu chł. bo po tym co piszesz wygląda że sam. sie zapowietrza. popieram Artwina

    0
  • #13 28 Sty 2005 21:51
    longines
    Poziom 26  

    pawel.fm napisał:
    Witam, może ktoś pomoże co może byc przyczyną:Samochód ROVER 420 benzyna.Uszkodzenie polega na tym iż podczas postoju,lub wolnej jazdy wskazówka temperatury podchodzi prawie na czerwone pole, po czym włącza się wiatrak i temperatura i wskazówka temperatury wraca na swoje właściwe połozenie.Dodatkowo kiepsko działa ogrzewanie, ale nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego.Na razie wymieniłem termostat, ale usterka nie ustapiła.Zastanawiam się czy może to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego, a może zamulona chłodnica, ale wtedy chyba wogóle by się przegrzewał.usterka występuje mi od momentu zakupu tego auta czyli gdzies od 1,5 roku, niby poza tym wszystko działa ok, ole jednak boje się zeby mi uszczelka pod głowica nie poszła od przegrzania.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.


    Rover-y to angielska marka. Jesli Twój "rowerek" ma fabrycznie montowaną kierownicę po "naszej normalnej' stronie, to być moze jest to jakaś wersja eksportowa. Może sie zdarzyć, że na przykład samochód był przeznaczony na eksport do krajów Ameryki Południowej bądź do cieplejszych regionów Europy. Wówczas miałbyś problemy z dogrzaniem kabiny ... Sprawdź jak to jest u Ciebie, po numerach silnika i nadwozia.

    A co do zbyt szybkiego osiągania zbyt wysokich temperatur w korkach i nie tylko - to jest to sytuacja oczywista, tak jest chyba we wszystkich samochodach, które mają wlot powietrza zakryty grillem czy atrapą. Nie ma powodów do zamartwiania się. Z Twojego opisu wynika, że czujnik temperatury sterowany przez microprocesor działa jak nalezy, skoro wie, kiedy nalezy włączyć wentylator chłodnicy.
    Jedyne co musisz sie upewnić to ewentualna wydajność wiatraka. Sprawdź koniecznie czy wiatrak kręci się we właściwą stronę wdmuchując powietrze "na silnik" a nie dogrzewa Ci chłodnicę rozgrzanym powietrzem z silnika. Jak ktoś juz tu zauważył, byc może ktoś grzebał już w silniku i roztargnieniu źle podłączył zasilanie silnika wentylatora (zmiana biegunów).

    0
  • #14 29 Sty 2005 08:52
    pawel.fm
    Poziom 12  

    W zimę nie zauważyłem ubytków, natomiast latem, płyn ucieka (chyba przez to że zaczyna sie gotować i rośnie poziom w zbiorniczku)

    0
  • #15 29 Sty 2005 10:43
    panklex
    Poziom 12  

    mi to wygląda na termostat ale piszesz że wymieniałeś to patrzyłbym w stronę pompy cieczy tylko że ona by raczej ciekła niz zmniejszyła wydatek. Na stronie www.roverki.pl jest artykuł o zabawach z układem chłodzenia.

    0
  • #16 29 Sty 2005 22:50
    pnowak7
    Poziom 10  

    chyba to nie bedzie tanie. jak rośnie płyn w zbiorniczku to jakby uszczelka pod głowicą .i brakuje ogrzewania wtedy.a jak tam wydajnosc pompy wody. a najgorszy problem jak bedzie jakies mikro pękniecie albo w głowicy albo w bloku,oj to trudny temat i raczej nikt się nie chce tyego podjąc.

    0
  • #17 07 Paź 2012 12:33
    kolin17_71
    Poziom 2  

    Witam
    mam podobny problem. Wczoraj kupiłem rovera 420 si, i gdy auto stoi w miejscu temperatura się podnosi do normalnej wari wentylator się włącza, jednak gdy ruszę temperatura zaczyna spadać aż spadnie do zera. Wydaje mi się że jest za niska temperatura na nagrzewnicy. Czy moż być to wina zapowietrzonego układu chłodzenia????
    Z góry dziękuję

    0
  • #18 07 Paź 2012 14:35
    gimak
    Poziom 37  

    To

    pawel.fm napisał:
    Uszkodzenie polega na tym iż podczas postoju,lub wolnej jazdy wskazówka temperatury podchodzi prawie na czerwone pole, po czym włącza się wiatrak i temperatura i wskazówka temperatury wraca na swoje właściwe połozenie

    i to
    pawel.fm napisał:
    ale sprawdzałem rezystancje przy różnych temperaturach i zgadza sie idealnie z tabelą znalezioną w internecie.Sam wiatrak załączany jest przez komputer w samochodzie, nie bezposrednio przez czujnik i przekaznik

    nasuwa prosty wniosek, że coś nie tak jest z obwodem czujnika. Prawdopodobnie oporność czujnika maleje ze wzrostem temperatury i każdy dodatkowa oporność (zanieczyszczony lub słaby styk) w obwodzie, przez który czujnik jest wpięty do komputera, podnosi (zawyża) temperaturę załączania wentylatora przez komputer. Gdyby oporność czujnika rosła ze wzrostem temperatury, to efekt byłby odwrotny - następowałoby zaniżenie temperatury załączania się wentylatora.
    Trzeba zacząć od sprawdzenia tego obwodu, a dopiero później ewentualnie wymienić pół silnika.

    0
  • #19 07 Paź 2012 23:04
    kolin17_71
    Poziom 2  

    a może kolega mi podpowie w jaki sposób sprawdzić ten czujnik ????

    0
  • #20 08 Paź 2012 13:10
    1078231
    Użytkownik usunął konto