Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda II - Rozładowujący się akumulator

16 Wrz 2012 13:09 4584 6
  • Poziom 15  
    Rozładowuje mi się sprawny 3 letni akumulator (45Ah "Arktis"). Na postoju, wszystko powyłączane, radia i alarmu brak mimo to jest pobór ok. 0,06A. Sprawdzone tanim miernikiem włączony w szereg [+]. Wyłączałem po kolei każdy możliwy bezpiecznik i zawsze był taki sam pobór. Jedynie jak odłączyłe w kabinie główny przewód prądowy [+] pobór spadł do 0,03A ale mimo wszystko nadal jest. Gdzie szukać przyczyny ? Zwarcie do masy ? Tylko gdzie ? Wszelkie sugestie będą pomocne.
  • Poziom 25  
    Pobór prądu w normie. Jaki czas auto postoi i nie odpala?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    1Pomiar akumulatora testerem lub
    2 Naładowanie akumulatora i pozostawienie ze zdjętą klemą na czas kiedy się "rozładowuje"
    (ważne żeby nie poruszać akumulatorem ) i próba , nie zapali aku na złom
  • Poziom 15  
    matrixs napisał:
    Pobór prądu w normie. Jaki czas auto postoi i nie odpala?


    Skoro w normie to co w ogole pobiera prąd. Wszystko kompletnie wyłączone radia i alarmu brak... Jedynie centralka LPG ale ona jest zasialana dopiero po stacyjce, poza tym wykluczylem ja przez odpiecie przy pomiarze... 12-14 godzin ale trudno stwierdzic, rozladowanie moze sie kumulowac przy jednoczesnym nie pełnym naładowaniu. Zrobie tak w poscie Kolegi powyżej.
  • Poziom 25  
    Ten pobór który zmierzyłeś jest do przyjęcia(miałbyś problem z uruchomieniem po kilkunastu dniach bez odpalania). No chyba że jeździsz bardzo rzadko. W tym samochodzie jest już trochę elektroniki także swoje musi brać. Skąd twierdzenie że akumulator jest dobry? Napięcie ładowania sprawdzone?
  • Poziom 27  
    DEXTRAN napisał:
    Rozładowuje mi się sprawny 3 letni akumulator .


    Naladuj prostownikiem i zmierz gestosc elektrolitu areometrem po naladowaniu. To Ci powie wszystko o stanie akumulatora.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Miałem podobny problem. Okazało się, ze jest strzelona dioda na alternatorze i co najdziwniejsze raz pobierało wiecej prądu z aku na postoju, raz mniej..... Odłącz przewód "30" od alternatora, zabezpiecz przed zwarciem, podłącz w szereg amperomoerz (moze być i ten z taniego multimetru), wyciagnij kluczyk ze stacyjki pozamykaj wszystko- drzwi, maskę- nie uzbrajaj alarmu lub nie zamykaj centralnego zamka. Obserwuj pobór. To samo przy zamkniętym aucie na centralny i alarm. auto kiedy sie "uspokoi", czyli wejdą w stan uśpienia wszelakie sterowniki pobiera najmniej prądu z akumulatora. Może i tez którys sterownik po wejsciu w stan uśpienia zaczyna konsumpcje prądu...??? Musisz troszkę przy nim poobserwować amperomierz w różnych konfiguracjach i stanach auta.
    Pozdrawiam