Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seicento brc - nie jedzie na gazie

16 Wrz 2012 16:39 2868 8
  • Poziom 15  
    Witam.
    Auto seicento 1.1 instalacja brc II gen na silniku krokowym i mieszalniku na gaźniku. Samochód tak bez powodu odmówił jazdy na gazie :(. Podmieniłem parownik, problem pozostał. Na benzynie wszystko ok a po przełączeniu ręcznym na gaz nie jedzie, elektromagnesy dostają normalnie napięcie 12v przez około 1 sek później to napięcie z elektromagnesów znika więc problem leży raczej tu tylko jak go zlokalizować ?
    ktoś wie ?
    Pytanie drugie.
    Elektronika od tego gazu wygląda tak :
    seicento brc - nie jedzie na gazie
    i pytanko w związku z tym, co to jest za model sterownika ? na plastikowych pudełkach nie ma żadnych oznaczeń. Podczas testów po odpięciu tego większego modułu auto odpala na benzynie ale po odpięciu tego mniejszego modułu na benzynie już nie można uruchomić silnika.
    pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
  • Poziom 9  
    Sprawdz czy po podaniu stałego plusa na elektrozawory samochod odpali na lpg..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli tak to możesz pozbyc sie krokowca i ustawic go normalnie na śrubie registracyjnej zastepujac sterownik przekaznikiem to najtanszy sposob ew wymiana sterownika na np kme bingo-m
  • Poziom 15  
    wszystkie trzy elektrozawory zasilałem oddzielnym plusem z akumulatora oczywiście po odpięciu wsuwek z wiązki, gaśnie na gazie wciąż, wywaliłem krokowca bez pozytywnego efektu... na alle.... kupiłem drugą centralkę kopma gazu, efekt dokładnie taki sam ...
  • Poziom 28  
    Elektrozawory jeśli słychać że pstrykają to ok ale czy otwierają przelot płynnego gazu to już nie wiadomo . Zwłaszcza elektrozawór przy butli może mieć trzpień zapaprany zanieczyszczeniami . Paliwo LPG wcale nie jest takie czyste jak można się spodziewać.
  • Poziom 15  
    no bo kurczę tak logicznie rzecz biorąc, jak zasilę elektrozawory i wywalę krokowy silnik (zastępując chwilowo do prób zwykłą rurką) no to powinien jakoś na tym gazie zagadać ( tak jak by plakiem mu w gaźnik psiknąć ) .....a tu nic ...
  • Poziom 28  
    Jak zasilisz elektrozawory to w wężu po krokowcu powinieneś usłyszeć syk rozprężonego gazu. Gaz ciekły powinien docierać w dużej ilości do parownika. Kiedyś walczyłem z podobnym problemem i właśnie trzpień w elektrozaworze który się unosi po zasileniu cewki był bardzo zanieczyszczony i utrudniało to przepływ płynnego gazu.
  • Poziom 15  
    Ok, jutro next day walki :) a jest jakaś opcja sprawdzenia tego elektrozaworu na butli w sensie że nie tylko "pyka" ale też puszcza gaz ?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Ja sprawdzałem w ten sposób że odkręciłem sztywny przewód przy parowniku i po zasileniu elektrozaworów gaz powinien gwałtownie wypływać . Zrób to ostrożnie i na bardzo krótką chwilę - nie w garażu a na wolnym powietrzu. Nieraz tak robią gazownicy przy wymianie filtra gazowego że zasilają zawory by wypłukać gazem zanieczyszczenia.Jak poleci ale słabo to gaz nie dochodzi do parownika i jak ma silnik pracować?
  • Poziom 15  
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
    W szczególności kolegom sandamiano i synor. Problemem głównym był ... zagnieciony przewód LPG na odcinku butla parownik. Ciekawostką jest to że zagnieciony (zmniejszony przekrój) był już od początku mego posiadania tego auta. Obstawiam że przedostał się jakiś element obcy (brud, paproch itp) który zablokował przepływ gazu. Poradziłem sobie przedmuchując instalację raz z jednej raz z drugiej strony tegoż przewodu (z czasem muszę wymienić ten przewód). A problem dziwnego zachowania centralki pojawił się później na to wygląda. Prawdopodobnie podczas szukania niesprawności pozbawiłem niechcący instalację dobrej masy. W tej chwili wszystko działa jak należy.
    Dziękuję pozdrawiam.