Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1.9D - Po wymienie rozprządu pali 10l, przed palił 7l.

16 Wrz 2012 20:18 10800 25
  • Poziom 10  
    Hej, u mnie po wymianie rozrządu w Partner 1.9D samochód zaczął więcej palić około 10l w mieście, przed wymianą max 7l. Przy wymianie mechanik zdemontował pompę wtryskową BOSCH, po założeniu wszystkiego z powrotem, nowe napinacze, pompa wody, pasek. Po odpaleniu silnik zaczął stukać, mechanik mówił że to paliwo się odbija, stukanie ustąpiło po ok 30min. Auto odpala na dotyk, ale martwi mnie to spalanie. Jakby ktoś wiedział to bardzo proszę o info gdzie jest regulacja pompy paliwa, może mechanik rozregulował.

    Dodam że sprawdziłem ustawienia rozrządu i wszystko jest dobrze ustawione.
  • Poziom 10  
    Nie, nikt nie sprawdzał.
    Czytałem dużo że reguluje się to ruszaniem do przodu i do tyłu pompą wtryskową, natomiast w berlingo pompa się nie reguluje do przodu do tyłu.
  • Poziom 18  
    Bo to nie VW itp, tu regulacja jest elektroniczna (przez regulator kąta wtrysku).
  • Poziom 10  
    Dodam że auto 1999r. Nie wydaje mi się że komputerowo. Samochód ma mechaniczną pompę wtryskową, na lince.
  • Poziom 24  
    Czy jest czy nie ma regulatora kąta wtrysku trzeba ustawić statyczny kąt wtrysku, przeważnie przez kręcenie pompą lub kółka pompy. Do tego w dieslu ważne jest ustawienie wałka/wałków rozrządu i dlatego powinno się to robić na blokadach.
    Nie wiem jaki silnik masz ale pewnie DW8 na pompie lucasa. Jest tylko elektrozawór przestawiający kąt wtrysku, ale to całkiem inne objawy. Ustawić statyczny kąt na przyrząd i będzie dobrze.
  • Poziom 10  
    Mam DW8 ale z pompą BOSCH.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Jestem z Warszawy a samochód był naprawiany w Krakowie. A tam się nie wybieram narazie, samochód jest używany codziennie i takie spalanie jest uciążliwe.
    Pompa była zdejmowana ponieważ łapa na której się trzymała była pęknięta i pompa się ruszała, pasek trzymał się kraju tego koła od pompy i był już "zgryziony" z jednej strony. Zauważyłem to kiedy byłem w Krakowie, i się bałem tak wracać do Warszawy.

    Mechanik zdemontował pękniętą cześć, założył sprawną. Wszystko dobrze podłączał, samochód odpala bez żadnego problemu.
    Wczoraj wykręciłem wtryskiwacze, dzisiaj odniosę do regulacji, i popytam się pompiarza co się mogło stać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Byłem u pompiarza, oczywiście powiedział że pompę trzeba sprawdzić rozebrać i.t.d koszt ok 400, no i wtryskiwacze sprawdził przy mnie powiedział że jeden jest ok, a w trzech trzeba wymienić końcówki (zamienniki po 70zł).
    Ja się nie zdecydowałem na naprawy.
    Ale powiedział mi jedną ważną rzecz, że jeśli to mocowanie od pompy było pęknięte, to prawdopodobnie pompa miała inny kąt wtrysku i dla tego samochód mało palił.
    Teraz muszę znaleźć kogoś kto by mi doregulował tą pompę w Warszawie.
  • Poziom 24  
    Skoro wcześniej było ok, a teraz nie to zostaje tylko ustawić kąt wtrysku. Byle mechanik to zrobi. Co innego jak auto stopniowo zaczynało więcej palić. A silnik pracuje teraz ciszej czy głośniej jak przed naprawą ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wszystko pracuje tak samo jak przed wymiana, tylko pali więcej.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Ile może kosztować takie ustawienie pompy u mechanika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Ja teraz Ciebie nie rozumiem. Ja jemu niczego nie zapłaciłem. Nie naprawiałem wtryskiwaczy ponieważ w tej chwili mnie nie stać na to. Tym bardziej że wtryskiwacze nie mogły się zepsuć przez wymianę rozrządu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze mnie interesuje jedna rzecz, oprócz regulacji kąta wtrysku jest takie coś jak regulacja dawki paliwa? Może właśnie to drugie mam odregulować?
  • Poziom 39  
    oleksander_bilyk napisał:
    Może właśnie to drugie mam odregulować?
    Masakra.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Pewnie trochę sam grzebie autor tematu, trochę jakiś osiedlowy "magic", mechanik. Ocena pracy i wyregulowanie starego diesla to kaszka z mleczkiem dla kogoś, kto wie o co chodzi. Jak 3 wtryskiwacze leją to się nie ma co dziwić, że dużo pali.
    Odpowiedzi co i jak zostały podane a autor sam szuka dziury w całym. Jeszcze raz napisze tylko, ciśnienie sprężania, kąt wtrysku, końcówki wtryskiwacza, dawka na pompie. Wszystkie te parametry mają wpływ na spalanie. Co do pompy boscha, jak auto nie śmigało na wynalazkach to nie tykać. Sprawdzić tylko działanie elektrozaworów i dawkę paliwa. Jak śruba odlakowana to do pompiarza pompa na ustawienie, albo na oko ucho, ale wtedy nikt na nic gwarancji nie daje.
  • Poziom 10  
    Ja dostarczyłem do pompiarza już wykręcone wtryskiwacze, więc on nic z tym nie robił. Jeśli wszystkie wtryskiwacze są totalnie złe, to wtedy maksymalnie spalanie może wzrosnąć o 20%, jeszcze raz napisze że na tych właśnie wtryskiwaczach auto w trasie przed wymianą rozrządu spalało 5l.
    Gdzie mogę znaleźć śrubę do regulacji dawki paliwa.
    Zamieszczam zdjęcia pompy.
    Peugeot Partner 1.9D - Po wymienie rozprządu pali 10l, przed palił 7l. Peugeot Partner 1.9D - Po wymienie rozprządu pali 10l, przed palił 7l.
  • Poziom 24  
    Obok gruszki, śruba 6 na płaski śrubokręt z nakrętką na klucz 13mm blaszaną. Cięzko pomylić.
  • Poziom 34  
    Kolega wyjaśni jak od tak sobie mogła zmienić się dawka paliwa na pompie. Na pewno nie od jej wykręcenia i wkręcenia. Sprawdził w ogóle ktoś ten kąt wtrysku? Bo mogę się założyć że większość mechaników znajdujących się tu na forum od tego by zaczęło. Przecież to jest z pół godziny roboty. Wystarczy czujnik wkręcić w pompę i będzie już wszystko wiadomo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Panowie jak bym miał dużo kasy do wydania, to bym was nawet nie pytał, tylko pojechał bym do serwisu w wawie i tam by mnie poważnie skasowali. Nawet bym nic nie czytał i nie szukał na ten temat.

    Moim zdaniem takie forum jest właśnie dla ludzi którzy chcą coś naprawić tanim kosztem.

    Niektórzy muszą to sobie zapisać na zółtej karteczce i przykleić przy monitorze.

    Za ustawienie kąta wtrysku w tym aucie wczoraj mi powiedzieli 400zł, nie stać mnie, dla tego szukam innego rozwiązania przez regulacje dawki paliwa. Samochód jeździ cały czas pusty, więc moc samochodu nie jest najważniejsza, najważniejszym jest spalanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wszystko przez moją ciężką nogę.
    Jak ja jeżdżę to spala 9l.
    Jak żona - 7l.
    Pozdrawiam.