Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór kotła kondensacyjnego, dom 120m2, nowe budownictwo

breath-in 27 Wrz 2012 23:01 14922 39
  • #32 27 Wrz 2012 23:13
    matmar101
    Poziom 12  

    Twoja wypowiedz - jak byś nie pamiętał.

    serwisant73 napisał:
    Ja wiem, że zalecają wodę o twardości 0, czyli kotłową .



    Piszesz coś w rodzaju " wiem ale nie powiem " i bez konkretów.

    A mam wrażenie że po prostu nie wiesz.

  • #33 27 Wrz 2012 23:34
    1131673
    Użytkownik usunął konto  
  • #34 27 Wrz 2012 23:39
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Nie wiem po co zajmujecie się kamieniem w wodzie ?
    Jeśli jest to osadzi się i tyle chyba , że przyjdzie jakiś spec i wymieni wodę w całym co. To znów z niej się wydzieli kamień.
    Kamienia w wodzie jest skończona ilość (jeśli się wody nie wymienia ciągle to ta zawarta w jednym załadunku instalacji nie unieruchomi instalacji).
    Co do komfortu to od zawsze chodziło o to przy ogrzewaniu aby w pomieszczeniu ogrzewanym było ciepło :D .
    Powiedzmy, że tak było za dobrych starych czasów.
    Kiedyś każdy wiedział, że kocioł stałopalny osiąga najwyższą sprawność przy około 80-90°C temperatury CO i ...... na taką temperaturę wejścia były wyliczane grzejniki. Było ich mało (żeberek) kocioł pracował w najlepszej temperaturze (najekonomiczniej).
    Potem nadeszło nowe "lepsze" , np. :
    a) Kocioł stałopalny pracuje z nowymi większymi grzejnikami i niższą "kondensacyjną" temperaturą. Oczywiście kocioł i komin całe zasmołowane ;
    b) Do kotłów kondensacyjnych projektuje się domy gdzie niektóre pomieszczenia ogrzewane są wyłącznie grzejnikami. Jak wiadomo grzejniki potrzebują wyższej temperatury a kocioł kondensacyjny ekonomicznie pracuje w niskiej temperaturze CO. W ten sposób wymusza się wyższą temperaturę a tym samym mniej ekonomiczną pracę kotła.

    Komfort psychiczny to brak troski o coś .... inaczej :
    a) Idę do domu i nie myślę czy tam jest ciepło ;
    b) Jestem w domu i nie myślę czy wszystko jest dobrze ustawione lub co by tu poprawić :D .

  • #35 28 Wrz 2012 00:25
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    Jak wiadomo grzejniki potrzebują wyższej temperatury a kocioł kondensacyjny ekonomicznie pracuje w niskiej temperaturze CO.

    Toś to siok

  • #36 28 Wrz 2012 00:55
    matmar101
    Poziom 12  

    Walker29 napisał:
    Cytat:
    0°dH - to może do kotłów parowych !!!

    Każdy kocioł żeliwny lub stalowy wymaga wody miękkiej!
    Woda o takich parametrach jest dość agresywna i może poczynić szkody.
    Nie twardość wody wpływa na jej agresywność.


    O agresywności zbyt mocno zmiękczonej wody można poszukać w google.
    Popytać w BWT, Epuro.
    Woda miękka nie oznacza że ma mieć 0°dH

    Cytat:
    Na temat kamienia dyskutowaliśmy w tym wątku i jakoś kolega ucichł. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2376982-0.html
    Dostałem podziękowanie od użytkownika. Wcale o nie nie prosiłem. Jakbyś nie zauważył wróciłem do tematu poruszonego przez autora. Ostatni post w wątku należy do mnie. Czyli kto tutaj ucichł?
    - Przejdź do następnej strony - to nie skomplikowane.
    Od użytkownika dostałem zaproszenie do dyskusji o jego problemie po tym jak przeczytał moje wypowiedzi w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2309701-30.html punkty za pomoc dostałem.

    Cytat:
    O "dobrą czy złą wodę" - cokolwiek to znaczy to bym się na zaś nie martwił - nie wiemy przecież jaka jest twardość wody na twoim przyłączu. nawet jeśli np 20 st. niemieckich to wymiennik płytowy się nie zakamieni po stronie CWU.

    Cytat:
    Jakoś dla mnie nie robi wielkiej różnicy po której stronie się zakamieni. Tak czy siak należy się do niego dobrać i go wypłukać.
    ps. 20 stopni dH to bardzo dużo.
    płukać czy wymieniać ? - ostatnio pisałeś że nie znalazłeś skutecznej metody.

    Chodzi o to że nie zakamieni się po stronie CWU - argumentowałeś że kocioł z ładowaniem warstwowym będzie się zakamieniał po stronie CWU a to nie dokońca prawda. Po stronie C.O. w każdym kotle odłoży się kamień jeśli woda będzie zbyt twarda. w tym wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2376982-0.html zamieściłem zdjęcie kamienia z kotła atmosferycznego jednofunkcyjnego z wężownicowym podgrzewaczem CWU. i kocioł też staną.

    Cytat:
    Dlaczego według ciebie ma się zakamienić wymiennik płytowy a wężownica w podgrzewaczu nie? - mówimy o stronie ciepłej wody.

    Przy wężownicy nawet spora ilość kamienia nie unieruchomi grzania c.w.u w wymienniku. Wymiennik płytowy dość szybko "odczuje" kamień - użytkownik także!


    A widziałeś sporą ilość kamienia na jakiejś wężownicy?

    Cytat:
    a kondensacyjny będzie zużywał o 15% mniej gazu tzn. w sezonie np 45 zł. mniej za gaz miesięcznie a to się równa ok 270 zł. rocznie
    Jak kolega to policzył?
    Kolega dołożył też jakieś tam wyliczenia, które tak naprawdę bardzo łatwo można "przerobić" by nam pasowało.


    Ja napisałem że dobrze by było żeby w sprawie między innymi tych wyliczeń napisali użytkownicy i osoby które mogą na ten temat coś powiedzieć i wnieść do tematu.
    Ty zabierasz głos w sprawie a do powiedzenia masz niewiele.
    Nie upieram się że moje wyliczenia czy argumenty są bezbłędne.
    Przedstaw swoje i potraf je uzasadnić. To miała byś ciekawa dyskusja a nie pyskówka.
    Od początku prosiłem o konkrety a ty o lizaniu wyskakujesz.

    "Twój kocioł Vitodens 200-W będzie oszczędniejszy od tradycyjnego o 15-20%, a nawet do 30% w porównaniu ze starym kotłem gazowym." źródła można się domyślić. podobne wartości podają również inni producenci.

    Załączony plik w excel jest symulacją kosztów ogrzewania na dom o pow. 170 m2.
    Jeśli się z jego treścią nie zgadzasz i masz inne wyliczenia przedstaw je a nie próbuj negować wszystkiego co napiszą inni.

    Pozdrawiam

  • #37 28 Wrz 2012 01:16
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Matmar101 w prawidłowo ocieplonym domu roczne zużycie gazu to 1500-2000 m³/rok. Daje to 3000-4000 zł.
    15% mniej to 450 - 600 zł rocznie (trochę mniej gdyż na kotle kondensacyjnym się nie gotuje).

  • #38 28 Wrz 2012 01:23
    matmar101
    Poziom 12  

    Niemiecka skala twardości wody (w nawiasie przybliżona zawartość CaCO3 w mg/l):
    0 – 4 bardzo miękka (0 - 70)
    4 – 8 miękka (70 - 140)
    8 – 12 średnio twarda (140 - 210)
    12 – 18 dość twarda (210 - 320)
    18 – 30 twarda (320 - 530)
    > 30 bardzo twarda (>530)

    źródło www.syr.pl

    Jak widać miękka a bardzo miękka to jest różnica.
    A woda bardzo miękka może być szkodliwa dla instalacji jak i samego kotła. Wystarczy trochę poszukać.

  • #39 28 Wrz 2012 19:56
    1131673
    Użytkownik usunął konto  
  • #40 28 Wrz 2012 22:28
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Przeczytałem , że dom ma 120 mkw. itd .
    Wstępnie oszacowałem , że dom podobny do domu Bercik-a (jak mnie pamięć nie myli) , który ma centralę kondensacyjną Wolf (czy coś w tym stylu).
    U niego zużycie około 1500 m³/rok .
    Przyjąłem, że przez pierwszy rok eksploatacji będzie wyższe zapotrzebowanie na energię gdyż jest wilgoć.
    Nie chcę polemizować jeśli chodzi o kamień w wodzie.
    Według mnie to co jest ważne i szkodliwe w urządzeniach mających stały kontakt ze świeżą wodą (pralka, zasobnik CO, rury doprowadzające wodę użytkową itp.) jest nieistotne dla instalacji w obiegu zamkniętym. Ilość cząstek jest skończona , powierzchnia ścianek izolacji bardzo duża.
    Gdyby to były rury stalowe (duża średnica) i instalacja otwarta to .... wtedy bym ten problem rozważał.