Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 - Opis pola VAG

mak270 17 Wrz 2012 07:45 1443 0
  • #1
    mak270
    Poziom 17  
    Witam,
    Auto: Golf 3 1.6 AEE.
    W związku z: Falujące obroty na zimnym silniku rano - obroty wtedy lekko wręcz szarpią(tylko wtedy). Po rozgrzaniu praca silnika bez zastrzeżeń.

    Czy może ktoś poratować mnie informacją na temat pola w grupie 4 o nazwie "OR-ID-PT-FT" bodajże trzecie. Chodzi o to że posprawdzane są czujniki, wyczyszczona przepustnica, wykasowane wyuczone wartosci, zaadoptowana, wykluczony zaworek oparów zbiornika.

    Kiedyś czyszczenie i adaptacja pomagała na długi czas teraz już nie :cry: . Podczas zrzutu logów zauwazyłem że gdy obroty falują (skaczą 1500-1800) to pole również bez przerwy zmienia wartość a dokładniej z 100000 na 1000000 gdzie:

    100000 = częściowe obciążenie
    1000000 = bieg jałowy

    Podczas normalnej pracy pole ma ciągle wartość 1000000 (jedynie podczas dodania gazu zmienia się na 100000)

    Na jakiej podstawie ECU ustawia i gasi sygnaliz. bit biegu jałowego - czy to jest na podstawie sygnału z przepustnicy ?

    Załączam log XLS z sytuacji z falowaniem. Widać tam uruchomienie auta (noga nie dotyka gazu). po ok. 140 sekundach sytuacja się zaczyna normować (obroty zachowują się już normalnie czyli bez skakania stopniowo schodzą w dół)