Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Andoria S324 - Remont Silnika

cordoba_2004 17 Sep 2012 10:22 22218 15
  • #1
    cordoba_2004
    Level 27  
    Witam
    Zaczynam remont takiego oto silnika Andoria ES-321 (324)
    Powód remontu to obecność paliwa w układzie olejowym. Ropa widoczna na bagnecie olejowym.
    Możecie mi coś podpowiedzieć skąd tam ropa ?
    Ktoś to remontował ?

    Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika
  • Helpful post
    #2
    markslew
    Level 27  
    cordoba_2004 wrote:
    Powód remontu to obecność paliwa w układzie olejowym


    Moze to byc wina pompy wtryskowej. Pompa wtryskowa jest tam smarowana centralnie czy ma swoj wlasny olej dolewany?
  • #3
    cordoba_2004
    Level 27  
    smarowana centralnie
  • Helpful post
    #4
    markslew
    Level 27  
    To calkiem mozliwe ze w pompie ropa sie miesza z olejem. A odpala ten silnik? Jak pracuje?

    Ewentualnie paliwo w oleju moze byc poprzez zle rozpylajacy wtryskiwacz, wtedy nie wszystko sie spali i czesc paliwa scieka po gladzi cylindra do miski olejowej.
  • #5
    cordoba_2004
    Level 27  
    Silnik w większości odpalał na SAMOSTART
    Słychać trochę zawory
    Ale pali i chodzi ładnie i moc także ma
    Nie występuje dymienie na czarno lub siwo.

    Oto po zdjęciu głowicy taki obraz jest

    Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika Andoria S324 - Remont Silnika
  • #6
    cordoba_2004
    Level 27  
    Zna ktoś
    - wartości luzów zaworowych ? obecnie mam 0,55
    - wartości momentu dokręcania głowicy ?
    - jak ustawić popychacze zaworów?

    Co tam jeszcze można zrobić , naprawić ?
    Jak widać na obrazku kanały wodne są zatkane kamieniem
    Obiegu prawodpoodbnie nie było chłodzącego.
    Tuleja cylindra nie ma rys a kompresja jest .
  • Helpful post
    #7
    markslew
    Level 27  
    cordoba_2004 wrote:
    Zna ktoś
    - jak ustawić popychacze zaworów?

    Zawory sie ustawia w GMP tloka w koncu suwu sprezania. Czyli po mijance obroc o 360 stopni walem dalej (zgodnie ze wskazowkami zegara). Albo po wykreconym wtryskiwaczu wloz cos do komory spalania i "wyczuj" czy tlok jest w GMP (koniec suwu sprezania).

    A kamien, hmmm moze jakis srodek czyszczacy wlac do plynu chlodzacego, niech popracuje a potem spuscic. A przegrzewal sie?
  • #8
    cordoba_2004
    Level 27  
    nie wiem czy się przegrzewał bo żadnego czujnika ani tablicy ten silnik nie ma :)

    kamień to chyba kwaskiem cytrynowym spróbuję oczyścić
  • Helpful post
    #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Ten silnik jest chłodzony na zasadzie odparowania wody z tego kibla nad cylindrem, nikt tam nie leje wody destylowanej, więc kamień jest zjawiskiem normalnym
  • Helpful post
    #10
    wpsowa692
    Level 24  
    Fajnie napisane centralne smarowanie , chyba rozbryzgiem ;)
    Miałem takiego na podwórku ojciec go kupił w 70 roku a ja się urodziłem w 69 , wiec jak tylko stanołem na nogi to już był osobiście przyczyniłem się do jego zatarcia :P
    Tak fajnie się tam piaseczek do tej niby chłodnicy sypało taki fajny pływak tam był .
    Tuleja i tłok są od ciapka (C-330) więc głowicę kręci się ile fabryka dała 220-240 Nm , to i pewnie zawory też jak w ciapku na ile teraz nie pamietam mam gdzieś w chacie książki od tego motora.
    Odpalacie go z korby ? czy z tego czerwonego rozrusznika na 3 fazy ?
    A po co meczycie go z samostartu ? Nie działa to pokrętło dawki rozruchowej ?
    Po oblukaniu zdjęć powiem że nie jest to S-231 tylko jego młodsza wersja 1HC....
    S-231 miał 12 KM niższą chłodnicę i zbiornik ten na fotkach ma 15KM i po tej wyższej chłodnicy go poznałem .
    Nie miały one lekkiego życia zwłaszcza w SKRach do napędu młocarni byle jak obsługiwane , co mnie irytowało to w każdym ta raczka od odprężnika była utrącona bo traktorzysta jak go odpalał to rozbujał go korbą a później pierdut korbą w ten odprężnik .
  • #11
    cordoba_2004
    Level 27  
    Palimy z samostartu bo nie chce palić inaczej :)
    Poskładałem wymyłem pali ładnie tylko coś się tlucze i ciężko dostrzec skąd ten huk dochodzi.
  • #12
    wpsowa692
    Level 24  
    Mimo użycia dawki rozruchowej pali ciężko ?On na tej dawce to dostaje takiego kopa że mała bania tylko czarny dym z rury i wejdzie na obroty j zaraz da dawka się wyłączy.
    W cale sie nie dziwie że ciążko coś zdiagnozować samo to że to na jednym garnku klekocze nie możliwie i trzęsie tą ramą .
    Dobrze że tłumik jest od traktora bo na tym oryginalnym podziurkowanym bębenku to on dopiero pachał .
  • #13
    kgs245
    Level 16  
    W wydanej w kilku językach instrukcji obsługi silników andoria produkowanych w Andrychowie ( niestety brak jest danych dotyczących roku wydania ) jest fragment dotyczący obsługi układu rozrządu który przepisuję dosłownie .
    Zasadniczą czynnością obsługującego układ rozrządu jest sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów zaworów. Czynności te należy wykonać przy każdej zmianie oleju w silniku , a więc po 10 i 50 godzinach , a następnie co 150 godzin pracy silnika . Luzy zaworu ssącego i zaworu wydechowego przy zimnym silniku powinien wynosić 0,2 mm . Przed przystąpieniem do regulacji sprawdzić , czy zawory poruszają się swobodnie ( nie zawieszają się).
    Regulację luzów zaworów należy przeprowadzić po ustawieniu tłoka w GMP między suwem sprężania i suwem pracy (gdy oba zawory są zamknięte ) za pomocą blaszki szczelinomierza grubości 0,2 mm, dodawanej przez wytwórcę jako część wyposażenia do każdego silnika .
    Natomiast w rozdziale mówiącym o obsłudze układu chłodzenia jest informacja , cytuję
    ...W przypadku stwierdzenia dużej ilości kamienia kotłowego należy usunąć go w następujący sposób:
    napełnić przestrzeń wodną kadłuba silnika 10-procentowym roztworem wodnym technicznego kwasu solnego i pozostawić na okres 1 do 2 dni po czym roztwór spuścić , przepłukać powtórnie 10% roztworem i zalać czystą wodą .
    Co zaś tyczy się temperatury pracy to :
    --w silniku chłodzonym przez odparowanie silnik pracuje dobrze przy wrzącej wodzie .
    Cytowana instrukcja jest wspólna dla silników typu serii S ,oraz serii 1HC
  • #14
    rwasikowski1
    Level 1  
    mam s 15 i nie wiem skąd wycieka olej przez wal korbowy od strony rozrządu a korkiem spustowym mi cieknie woda.
    Proszę o pomoc.
  • #15
    janek1815
    Level 38  
    Tak napisałeś że ciężko zrozumieć. Cieknie Ci olej i woda ?
  • #16
    irekdz
    Level 10  
    wpsowa692 wrote:
    [...]
    Tak fajnie się tam piaseczek do tej niby chłodnicy sypało taki fajny pływak tam był .
    Tuleja i tłok są od ciapka (C-330) więc głowicę kręci się ile fabryka dała 220-240 Nm , to i pewnie zawory też jak w ciapku na ile teraz nie pamietam mam gdzieś w chacie książki od tego motora.
    [...]


    A mógłbyś te książki jakoś zeskanować i umieścić na forum albo przesłać na priv? Szukam właśnie do motoru Andoria 1HC102A.