Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czyszczenie wtrysków w dieslu

26 Sty 2005 14:53 18312 14
  • Poziom 12  
    wykręciłem wtryski z golfa 2 i jutro jade z nimi do sprawdzenia, ale jak mam je już w domu chciałem sie zapytać jak je wyczyścić i czy da sie to zrobić w domowych warunkach- i czym
    te końcówki są jakieś takie usmolone- czy to wpływa na jakość spalania?
  • Poziom 12  
    Oczywiście że osmolenie wpływa na spalanie. Wtryski wtedy leją i autko kopci nie miłosiernie.
  • Poziom 12  
    właśnie tu jest pytanie- kopcić kopci troche tlyko przy odpalaniu , prędkość maxymalna jest niemal ksiąśkowa bo dokładnie taka jak podaje producent, spalanie tak samo więć sie troche dziwiłem-
    a ja je wyczyścić?
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    elektryczek napisał:
    właśnie tu jest pytanie- kopcić kopci troche tlyko przy odpalaniu , prędkość maxymalna jest niemal ksiąśkowa bo dokładnie taka jak podaje producent, spalanie tak samo więć się troche dziwiłem-
    a ja je wyczyścić?


    To po co wykrecales wtryski jezeli wszystko w normie???? Chyba Ci sie nudzi ;)
  • Poziom 12  
    Jak mają już wżery to już po nich. Czas wymiany na nowe tego sie nawet nie regeneruje. Może wystarczy tylko ich regulacja jeśli kopci tylko przy odpalaniu. Jeśli leja wtryskiwacze to z reguły bardzo kopci przy kazdym dodaniu gazu. Jesli silnik bierze olej to też będzie kopcić. Jak dym z rury jest czarny jak smoła to leją wtryskiwacze, jak dym jest szary to może wystarczy regulacja końcówek wtryskiwaczy. Jak dym jest szaro granatowy to olej niestety. sprawdzenie jednego wtryskiwacza kosztuje ok 20zł ale przy montarzu spowrotem ich do silnika trzeba powymieniać przy okazji uszczelki miedziane.
  • Poziom 15  
    jak beda ok (gdy je sprawdzisz) to mozesz je przeczyscic z wierzchu kawalkiem drewienka (taka grobsza wykalaczka ;)) poprostu zeskrobac to dziadostwo, a jak beda cienko chodzic to wymien.
  • Poziom 12  
    hehe no ni nie nudzi mi sie wręcz przeciwnie :) ale odkąd kupiłem tego golfa miałem problemy z paleniem tylko jakoś odpalał ale w końcu poczuł zime i nierusza z miejsca;) wykręciłem wtryski do sprawdzenia chociaż samochód jak już odpali to chodzi ok, kopci tylko przy mocnym dodawaniu gazu ale na siwo (ale nie widac tego nawet we wstecznym lusterku więc chyba można tego nie liczyć) kopcic kopci tez po odpaleniu jak go musze dlugo pokrecic, wyciagnolem wtryski i widac ze swiece wszystkie sprawne a propo- w raodmiu gość sprawdza wtryski za free dltego chce zrobić to profilaktycznie, a jesli chodzi o czyszczenie to chciałem wiedzieć czy je rozbierać, czym czyścic- czy ropom i szczoteczka, czy mzoe benzynom ekstrakcyjnom czy jeszcze czym innym bo wymyslilem jeszcze taka teorje- na nich jest taki syf na koncach, jak smola, moze jak jest zimno to wtedy to gestnieje i niechce odpalic a jak juz odpali to pozniej chodzi normalnie bo jest wszystko cieple i nic sie z nich nie leje
  • Poziom 35  
    elektryczek napisał:
    hehe no ni nie nudzi mi się wręcz przeciwnie :) ale odkąd kupiłem tego golfa miałem problemy z paleniem tylko jakoś odpalał ale w końcu poczuł zime i nierusza z miejsca;) wykręciłem wtryski do sprawdzenia chociaż samochód jak już odpali to chodzi ok, kopci tylko

    dizel tak ma ze kopci przy odpalaniu .. to normlane jak dymek nie jest zaduzy, jak mocno kopci to znaczy ze trzba zmienic olej albo dolac miodka :D do oleju (takie geste cos ) powino pomoc na jakis czas
  • Poziom 12  
    Do ropy dolej uszlachetniacza który "wypłucze" nagar na wtryskach. A jeżeli nie możesz go zimą odpalic to sprawdź same świece żarowe to one odpowiadają za to czy go uruchmisz. Musza odpowiednio nagrzać wnętrze komory spalania aby mieszanka, która zostanie wtryśnieta w komorę została odpowiednio spalona. Jeśli długo go kręcisz i nie możesz odpalic to mieszanka sie kumuluje .Dopiero jak zapali zostaje spalona cała dawka jaką mu podałeś wcześniej , a to nigdy sie nie uda i dlatego zakopci. Podłącz na jakieś 7-10 sekund przez kabel swiece do + akumulatora i uruchom silnik. Tylko zrób to jak jest zimny i nieodpalany przez noc. Zobaczysz że powinien odpalić od tyknięcia. Ja w swoim nissanie mam skopany kontroler i tez go nie mogłem odpalać. Teraz podłączyłem na krótko świece przez zwykły włącznik chwilowy do plusa i gra muzyka jeszcze nigdy od tamtej pory nie miałem problemów z odpalaniem choć mój nissan bluebird kopci niesamowicie normalnie zasłona dymna ale mi to pasi bo i tak pali tylko 7 litrów na 100 przy 2 litrowym silniku.
  • Poziom 12  
    Oberixx napisałem wyżej że wykręciłem wtryski i widać wtedy końcówki świec i te palą się na samych koniuszkach więc niema z nimi problemu, napisałem też że wtryski mam w domu wykręcone więc poco mam dolewać czegoś do ropy jak moge je dokładnie wyczyścić w pełni a nie tylko troszeczke jakimś środkiem który doleje do ropy :)
  • Poziom 10  
    jak masz je rozebrane to czysc ropa pod cisnieniem i nie szoruj ich zadnymi szczoteczkami bo mozesz porysowac... a co do nagaru czy co to tam jest to przy zlozonym wtrysku morzesz je czyscic np: szczorka drudiana (najlepiej obrotowa a nie reczna :) )
  • Poziom 39  
    Sprawdź nastawy rozrządu ,szczególnie wałka wygląda że masz go opóźnionego (dymienie na siwo).
  • Poziom 11  
    hej ja mam Vw Polo r.90 Diesel i mam podobne problemy w zimie jak koledzy wyżej. Nabrałem już trochę doświadczenia z tymi silnikami.
    Świeca musi sie palic na całej długości nie tylko na koniuszkach, jeżeli tak jest to świeca szybko stygnie i nie ociepli tego powietrza wewnątrz.
    Jeżeli silnik mocno kopci na czarno to myslę że zły jest kąt wyprzedzenia zapłonu, np u mnie kopcił strasznie po odpaleniu silnika wielka smuga dymu, a po dodaniu gazu lepiej nie mówic dosłownie zapora dymna. Fakt trochę oleju spala , ale po regulacjii zapłonu dymek jest siwy ale podczas jazdy niezauważalny. Co do wykręcania wtrysków bym się raczej nie palił bo jest tam pełno podkładek uszczelniających. wiem że można wymienić same końcówki wtrysku. Ten silnik zawsze ma problem z odpaleniem w niskich temperaturach (poniżej zera). Chciałbym jeszcze powiedzieć, że jeżeli jest zapowietrzony układ paliwowy to też są problemy z odpaleniem. Oczywiście wszystko to poczułem na swojej skórze ale każdy silnik zachowuje się innaczej oraz naprawia się je na różne sposoby.
    Niektóre nie działają na katalogowych ustawieniach i wtedy trzeba majstrować samemu. Te wtryski spróbój przeczyścić denaturatem a póżniej przedmuchać sprężonym powietrzem. ;)
  • Poziom 12  
    Poszedłem na kontrole wtrysków i lały jak z psikawki;) wymienili mi końcówki, wyrekulowali itp wsadziłem wtryski do samochodu. teraz powiedz cie mi jak sie odpowietrza ten układ paliwowy- czy nie wystarczy jak poprostu paliwo przejdzie przez pompe i zaleje cały wąż powrotny- założyłem przezroczyste weże wiec widze co tam sie dzieje,
    po wymianie wtrysków odpalił na dotyk, podjechłem pod monopolowy żeby uczcić to;) samochód stał tam może ze 2 minuty i już tylko holowanmie mi pomogło :(
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam.Są tam takie gumowe przewody łączące wtryski jeśli one nie będą szczelne to może coś takiego się dziać jak opisujesz,szczególnie ostatni wtrysk gdzie ten przelew jest zatkany.Może to nie być zauważalne bo tam nie ma dużego ciśnienia,więc nawet może nie być żadnego wycieku ale może zasysać powietrze!A co do odpowietrzania to wystarczy przytrzymać chwilę na gazie i powinno być oki przy nowych pompach są potrzebne specjalne pompki do odpowietrzania(DTi).Życzę powodzenia.