Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

t25 - Wspomaganie na orbitrol agricola

17 Wrz 2012 21:16 54243 65
  • Poziom 10  
    Witam.

    Mam takie pytanie dlaczego przy maksymalnym otwarciu zamknięciu siłownika, zatrzymuje się pasek na kołach pasowych napędu pompy hydraulicznej? o w tym zestawie jest nie tak. Czy taki zestaw pozwala na skręcanie bez uruchomionego silnika.

    Film do obejrzenia gdzie widać pracę pompy wspomagania:
    http://www.youtube.com/watch?v=rSxuhb1ZAH0

    Pozdrawiam,
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Pasek dobrze naciągnięty? Chyba coś z przelewem masz nie tak.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jeśli orbitrol dobrze zrobiony to powinien działać bez pompy, no ale trzeba się nakręcić:)).
    Na skrajach działa tylko przelew i to jest chyba do zaakceptowania. Ewentualna korekcja przelewu może pomóc, ale nie wiadomo co będzie jak olej będzie ciepły lub zużyty.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Pojedynczy pasek to zbyt mało do napędu takiej pompki przy max ciśnieniu. Pozostaje albo obniżyć max ciśnienie robocze, albo nie dokręcać siłownika do pozycji skrajnych. Zauważcie że w układach "fabrycznych" rzadko gdzie poza autami pompa jest napędzana paskiem - wszędzie koła zębate i sprzęgła. W kombajnie pompę ciągną dwa paski 17 mm z dużymi kołami pasowymi - co prawda o kilkakrotnie większej wydajności, ale porównajcie zapotrzebowanie na moc np. na stronie "Hydrotor".

    Dodano po 9 [minuty]:

    kmr napisał:
    Jeśli orbitrol dobrze zrobiony to powinien działać bez pompy, no ale trzeba się nakręcić:)).


    Z zasady działania orbitrola wynika, że przeciska olej mechanicznie - czyli zapewnia kierowalność przy braku ciśnienia.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Przy braku ciśnienia czyli wyłączonym silniku kierować praktycznie się nie da. Kolega zauważył że przeciska olej mechanicznie ale skąd ma ten olej napływać skoro pompa zębata stoi w miejscu? Ja w t25 zastosowałem przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem. wprawdzie kilka dni temu założyłem to wspomaganie i wymaga dopracowania ale cały projekt w 150 zł mi się zamkną (sporo swoich części pompa, przekładnia) a i bez tego w 400 zł bez problemu by się wyrobił. a z całości jestem zadowolony.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    marekhahaha napisał:
    Przy braku ciśnienia czyli wyłączonym silniku kierować praktycznie się nie da. Kolega zauważył że przeciska olej mechanicznie ale skąd ma ten olej napływać skoro pompa zębata stoi w miejscu?


    Jeśli zbiornik oleju jest nam w stanie ten olej dostarczyć do orbitrola (w kombajnie Bizon 56 jest ponad nim) to orbitrol będzie "kierował" jest tam pompa olejowa o zazębieniu wewnętrznym. Oczywiście wydajność takiej pompy jest znikoma ale możliwe są manewrowania np na parkingu. Do holowania szosą się nie nadaje.
  • Pomocny post
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Przy braku ciśnienia da się kierować. Kręcąc kierownicą orbitrol przepycha olej z jednej strony siłownika na drugą. Działa jak pompa i w sumie ma podobną budowę. Zakładam że standardowo orbitrol jest ustawiony na około 80 może nawet 100bar więc nie ma się co dziwić że pompa na jednym biednym pasku nie jest wstanie otworzyć zaworu przelewowego i staje.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Jest dokładnie tak jak pisze kolega powyżej. Osobiście o kilku moich klientów celowo nie napinam mocno paska, bo to są tacy agenci, że gną wsporniki siłownika, a nawet przednią oś. A tak jest pewne zabezpieczenie przed taką sytuacją. Tam orbitrol jest ustawiony bodajże na 140 bar, a powinien być na 80 bar. Wtedy najpierw powinien otworzyć się zawór przelewowy w orbitrolu zanim zacznie ślizgać się pasek.
  • Poziom 10  
    Dzięki Panowie za podpowiedzi, teraz już rozumiem na jakiej zasadzie działa taki mechanizm. Kurcze z tym brakiem możliwości kierowania w razie awarii napędu to niestety poważna wada. Kolego marekhahaha jest możliwe zaprezentowanie kolegi rozwiązania w tym temacie?

    Tak myślę jeszcze o zakupie może krótkiej wersji ramienia wychodzącej z kolumny kierowniczej do drążka, co teoretycznie powinno może pomóc na luz w tym miejscu.

    Koledzy macie inne pomysły jak usprawnić w dobry sposób układ kierowniczy w t25 ?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Da się kierować ale układ musi być zalany olejem. Nie jest łatwo ani lekko i o super szybkiej jeździe możesz zapomnieć ale awaryjnie do domu dojedziesz.
  • Poziom 11  
    Witam
    Tu link do zdjęć. Przepraszam robiłem je w pośpiechu gdyż jutro wyjeżdżam za granicę.
    http://www.fotosik.pl/u/marekhahaha/album/1286212
    Po łebkach opiszę konstrukcję.
    pompa mercedes 190 (w201) (identyczne były w większości starszych modeli)
    Przekładnia mercedes 190 (ciut za mała ale taką akurat miałem lepsza by była z jakiegoś dostawczaka jakich po złomach pełno.)
    Przewody ciśnieniowy oryginał powrót gazowy.... (taki akurat miałem jest do 20bar i sobie radzi)
    Napinacz paska 3 malutkie zabudowane łożyska (3zł szt.)
    Kształtownik do wieżyczki 50x50 poniewierał się po garażu.
    płyta na której jest osadzona przekładnia gr 15mm (taką na złomie dostałem)
    pierwszy fragment kolumny z fiata, koniecznie by miał regulacje długości. (jakiego fiata nie wiem kupiłem na szrocie za 35 zł a frezy na nim i przekładni pasują idealnie)
    łożyska trochę przyduże ale takie zostały po innym projekcie..
    reszta kolumny wytoczona ośka. do ramienia przekładni dospawałem stożkową tuleje do której przykręciłem końcówkę drążka.
    pozwolę sobie doradzić części takich jak pompa czy przekładnia raczej po złomach szukać na szrotach kosztują sporo, jeśli już będziecie na złomie warto poszukać 2 napinaczy starego typu i na nich oprzeć konstrukcję własnego.
    Przykładowe napinacze t25 - Wspomaganie na orbitrol agricola

    jeśli jakieś pytania to pisać (w związku z podróżą w piątek i być może sobotę nie będę miał dostępy do internetu a tak postaram się na bieżąco odpisać).
  • Poziom 14  
    Wrzuć jakiś filmik jak to w praktyce działa.
    Pomysł ciekawy i jeżeli ma się trochę szczęścia lub znajomego na złomowisku to i niedrogi.
  • Poziom 14  
    Witam

    Przerabiałem też temat beznadziejnej kolumny w t25 u siebie, chciałem wspomaganie wrzucić ale za drogi gips do tego ciągnika, i włożyłem kolumnę od c-360 akurat taka w domu gdzieś była, dużo przeróbek nie było tylko płyta od dołu była dorobiona żeby przykręcić ją w oryginalne miejsce, przedłużony wąs i trochę ją podniosłem, a efekt może nie kręci się jednym paluszkiem ale nie jest źle i luzu żadnego nie ma.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Zakupiłem wspomaganie od firmy agricola do ciągnika t25. Jak dotąd pasmo porażek.

    1- lakoniczna instrukcja
    2- paczka bardzo słabo zabezpieczona przed uszkodzeniem
    3- elementy zestawu wyglądają inaczej niż na ogólnodostępnych zdjęciach w internecie np. wspornik cylindra, który tak naprawdę nie daję się do końca zmontować tak jak powinno być, błędna konstrukcja moim zdaniem.
    4- oznaczenia wejść i wyjść orbitrola nie zgadzają się z instrukcją.
    5- najważniejsze jak dotąd po 3 dniach układ nie działa! Nie wiadomo dlaczego. Czekam aktualnie na wsparcie techniczne, ciekawe czy się doczekam.
    6- zanim orbitrol przy obracaniu kołem kierownicy zacznie tłoczyć olej, jest około 1/4 luzu na samym albo orbitrolu, albo spasowaniu uchwytu orbotrola na drążek w kolumnie kierownicy. Bądź wadliwy drążek. Nie miałem ochoty tego analizować aktualnie.

    Dodatkowo moim zdaniem nieprawdą jest że nie trzeba w żaden sposób przerabiać ciągnika. Drobne poprawki okazały się konieczne. Niektóre śruby dostarczone w zestawie, mają się nijak do rzeczywistości.

    Ciąg dalszy tych perypeti opiszę w najbliższym czasie. Ciągle mam nadzieję że to ustrojstwo ruszy i sprawa się wyjaśni. Gdyby to chodziło, to może nie będzie to głupi pomysł. Ale czemu z takim trudem to się odbywa i kosztem klienta?

    Pozdrawiam czytających.
  • Poziom 21  
    Spodziewał się towaru zgodnego z ofertą. Jeśli ktoś oferuje wspomaganie, które ma pasować plug & play za określoną cenę to winien się z tego zobowiązania wywiązać.
    Nikt nie zmusza zbywcy do zaniżania cen.
  • Poziom 10  
    Jak mówię prawdopodobnie otrzymałem uszkodzony orbitrol. Opowiem co dalej po niedzieli kiedy ustalę z firmą agricola co robimy z tym fantem. Ciężko to idzie ale może pójdzie. Porobię zdjęcia co i jak wygląda i myślę że każdy podejmię decyzje czy woli zainwestować w oferowane przez nich wsporniki, czy też woli dorabiać samodzielnie. Ponadto lepiej jest założyć trójnik na wyjściu pompy hydrauliki, i tym ciśnieniem zasilać orbitrol. Dodatkowa pompa z napędem jest raczej droższa. I jest to rozwiązanie gorsze. Puki co stwierdzam że jest faktycznie możliwy skręt kierownicy, przy braku pracy pompy. Chociaż z dużym trudem. Do sprawdzenia jak gotowy układ ruszy.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Ale można inaczej, tak jak w Claas Mercator cały strumień z pompy idzie na orbitrol a przelew z orbitrola podłączyć na inne odbiorniki (podnośnik). Należy dobrać w takim przypadku orbitrol i siłownik do wydajności pompy.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Orbitrol potrzebuje mniejsze ciśnienie niż podnośnik czy hydraulika zewnętrzna. Jak puścisz powrót z niego na rozdzielacz hydrauliki i obciążysz ją maksymalnie to orbitrol obciążysz ciśnieniem wiekszym niż jest ustawiony.
    Do podłączania dwóch odbiorników do jednej pompy różnej wydajności, pracujących na różnym max. ciśnieniu służy dzielnik strumienia.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    U mnie w MT8.132 jest jedna pompa, która zasila orbitrol i rozdzielacz do hydrauliki. Z tego co pamiętam to hydraulika nie jest specjalnie rozbudowana. Polukam przy okazji jak to mam podłączone.
  • Pomocny post
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Wiem ze jest zawór priorytetowy. Ale on służy do podpinania dwóch pomp pod jeden układ hydrauliczny. Dzielnik strumienia służy do podłączania dwóch odbiorników pod jedną pompę bez spadku ciśnienia na jednym obwodzie w czasie korzystania z drugiego. Gdy jest taka potrzeba są regulowane lub z asymetrycznym rozdziałem. Więcej lub mniej na odbiorniki o różnym zapotrzebowaniu. Wystarczy poszukać schematu z raka lu bułgara. Tam jest dokładnie taki patent. W T-25 nie zda to egzaminy raczej bo pompa ma za mały wydatek żeby jeszcze obciążać nią wspomaganiem.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Nie rozumiemy się. Piszesz o dzielniku, który rozdziela strumień pompy na dwa strumienie np. 50 na 50. Czyli jak pompa ma 20l/min to dzieli na dwa po 10. I jeżeli jeden odbiornik potrzebuje np. 15l/min to i tak dostanie 10l/min. Dzielnik priorytetowy działa w ten sposób, że jak odbiornik priorytetowy potrzebuje 15l/min to je dostanie kosztem drugiego odbiornika, który dostanie tylko 5l/min. A jak potrzebuje 20l/min to też je dostanie, a drugi odbiornik ma wtedy zerowy przepływ.
  • Pomocny post
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Ok teraz rozumiem. Skojarzyłem to z zaworem priorytetowym który służy do czegoś innego.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Ale to właśnie się nazywa zawór priorytetowy. Ma on za zadanie dostarczyć olej do układu priorytetowego względem innych np. układ kierowniczy lub hamulcowy kosztem hydrauliki roboczej.
  • Poziom 10  
    Witam.

    Z tym trójnikiem pomysł podpatrzyłem tutaj:

    http://www.fuku.cal.pl/sadszwedo/index.php?op...-25-wladymirec&Itemid=7&lang=pl&limitstart=80

    Teraz już rozumiem że to nie jest takie proste.
    Prosił bym o wytłumaczenie w jaki sposób działa układ z wspomaganiem i 2 x TUZ na jednej pompie, czego dowodem jest link powyżej?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    W tej galerii z linka wychodzi, że to jest zwykły trójnik. Pompę ktoś tam założył o większym wydatku nsz14 może nsz16. Ale działa to na zasadzie jak "podnoszę to nie skręcam". Tak mi się wydaje ponieważ ciśnienie w układzie przy oryginalnym rozdzielaczu wynosi około 110bar (robocze) co wystarczy aby podnieść 700kg, w układzie skrętu spokojnie wystarczy 50bar, więc jak będziemy skręcać to zredukujemy ciśnienie. Olej zawsze popłynie tam gdzie ma łatwiej w tym przypadku przy dwóch funkcjach przez orbitrol (przy założonych ciśnieniach jak powyżej).
    Może skontaktuj się z właścicielem John Deera made in CCCP, może podpowie jak to wygląda w praktyce a może coś jeszcze modyfikował?
  • Poziom 10  
    I tak już mam założoną tą drugą pompę. Polecili mi odesłać orbitrol w ramach gwarancji. Teraz 2 tyg czekania ... Czyli reasumując ciężko w władymircu będzie znaleźć inny napęd pompy jak przez pasek i koła pasowe?