Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault scenic fl 1. - nie odpala, pali tylko na tzw. pych

polo54 18 Sep 2012 01:13 9051 7
Automation24.pl
  • #1
    polo54
    Level 11  
    Witam wszystkich, mam problem z renault scenic fl 1.9dci 2002r., a mianowicie autko nie chce odpalic wogóle gdy jest odpalane z kluczyka, raz spróbowałem na zapych i odpalił(wiem nie powinno się ale chciałem zobaczyć efekt). Gdy przekręce stacyjkę gasna kontrolki a podczas uruchamiania silnika rozrusznikiem zapala sie żólta kontrolka serv lub miga a gdy przestane kręcić rozrusznikiem to gaśnie. Autko jest szwagra i problem zaczął sie gdy zatankował na innej stacji niż zwykle to robił i po odjechaniu od stacji po kilku kilometrach go zgasił i już nie mógł go odpalic. Wczoraj u niego byłem i spusciłem paliwo z układu(ze zbiornika i filtra paliwa) i zalałem paliwo takie gdzie zawsze było tankowane no i oczywiście nie ma ręcznej pompki żeby podpompować paliwo a sam nie chciał zaciągnąć nowego, więc podłączyłem sprężarkę do rurki przy zbiorniku od powrotu a przewód zatkałem i gdy wytworzyło sie cisnienie ze paliwo z przewodu zaczęło sie wydostawać z dużym ciśnieniem podłączyłem od razu przewód do zbiornika i gdy wziołem sie do odpalania auko nieoczekiwanie zaczęlo od razu łapac choć jeszcze paliwa wężykach tych przy pompie jeszcze nie było, po chwili sie napełniły(podający i powrót) i odpalił, pochodził jeszcze z 20 minut i go zgasiłem kilkukrotnie i odpalał na dotyk, po dwu godzinnej przerwie też odpalił, i myślałem że problem z głowy że to paliwo było winne, ale niestety chyba nie, bo dzisiaj szwagier chciał go odpalic i znowu jest to samo, i mam pytanie czy jest to czujnik ciśnienia paliwa na listwie cr, bo jak dostał ciśnienie ze sprężarki to od razu odpalił? czy jak prędzej gdy był odpalony na zapych i jeździłem nim z pół godziny i go zgasiłem nawet jak był gorący to i tak nie odpalił to wina jest jeszcze w paliwie lub filtrze paliwa(choć niby jakiś czas temu był wymieniany) i czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika miernikiem bo w instrukcji nie ma podanych żadnych wartości. Sprawdziłem jeszcze prędzej przed wymianą paliwa czujnik położenia wału i wartość była jak w instrukcji .Proszę o pomoc i bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
  • Automation24.pl
  • Helpful post
    #2
    polmar
    Level 20  
    Pewnie skończyła się pompa wstępna,przy grodzi na dole i tu jest problem.
  • Automation24.pl
  • #3
    polo54
    Level 11  
    a pompka wstępna kiedy dostaje prąd?, odrazu po włączeniu zapłonu(tak jak w wielu samochodach) czy dopiero jak kręci się rozrusznikiem?
  • Helpful post
    #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Diagnostyka, inaczej możesz wymieniać wszystko.
  • #6
    glaczu
    Level 9  
    sprawdzales moze czy odpali na sprayu?(autostart)
    Na zaworze raila po zaplonie powinno pojawic sie okolo 12 v ale to jeszcze nie pomoze ci stwierdzic czy zawor jest ok
    jezeli na autostarcie odpali i bedzie pracowal normalnie stawialbym na pompe
    jednak to tylko gdybanie najlepsze wyjscie to tak jak wspomnial manta diagnostyka
  • #7
    polo54
    Level 11  
    dziękuję narazie za wszystkie podpowiedzi i jesli ma ktoś jeszcze jakiś pomysł i radę to piszcie, a ja czekam za nowa pompką i napiszę jakie sa tego efekty
  • #8
    polo54
    Level 11  
    witam wszystkich, problem rozwiązany, po wymianie pompki auto szwagra smiga jak nowe, dziękuję wszystkim za pomoc a szczególnie Polmarowi za trafna diagnozę