Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault scenic fl 1. - nie odpala, pali tylko na tzw. pych

polo54 18 Wrz 2012 01:13 5796 7
  • #1 18 Wrz 2012 01:13
    polo54
    Poziom 9  

    Witam wszystkich, mam problem z renault scenic fl 1.9dci 2002r., a mianowicie autko nie chce odpalic wogóle gdy jest odpalane z kluczyka, raz spróbowałem na zapych i odpalił(wiem nie powinno się ale chciałem zobaczyć efekt). Gdy przekręce stacyjkę gasna kontrolki a podczas uruchamiania silnika rozrusznikiem zapala sie żólta kontrolka serv lub miga a gdy przestane kręcić rozrusznikiem to gaśnie. Autko jest szwagra i problem zaczął sie gdy zatankował na innej stacji niż zwykle to robił i po odjechaniu od stacji po kilku kilometrach go zgasił i już nie mógł go odpalic. Wczoraj u niego byłem i spusciłem paliwo z układu(ze zbiornika i filtra paliwa) i zalałem paliwo takie gdzie zawsze było tankowane no i oczywiście nie ma ręcznej pompki żeby podpompować paliwo a sam nie chciał zaciągnąć nowego, więc podłączyłem sprężarkę do rurki przy zbiorniku od powrotu a przewód zatkałem i gdy wytworzyło sie cisnienie ze paliwo z przewodu zaczęło sie wydostawać z dużym ciśnieniem podłączyłem od razu przewód do zbiornika i gdy wziołem sie do odpalania auko nieoczekiwanie zaczęlo od razu łapac choć jeszcze paliwa wężykach tych przy pompie jeszcze nie było, po chwili sie napełniły(podający i powrót) i odpalił, pochodził jeszcze z 20 minut i go zgasiłem kilkukrotnie i odpalał na dotyk, po dwu godzinnej przerwie też odpalił, i myślałem że problem z głowy że to paliwo było winne, ale niestety chyba nie, bo dzisiaj szwagier chciał go odpalic i znowu jest to samo, i mam pytanie czy jest to czujnik ciśnienia paliwa na listwie cr, bo jak dostał ciśnienie ze sprężarki to od razu odpalił? czy jak prędzej gdy był odpalony na zapych i jeździłem nim z pół godziny i go zgasiłem nawet jak był gorący to i tak nie odpalił to wina jest jeszcze w paliwie lub filtrze paliwa(choć niby jakiś czas temu był wymieniany) i czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika miernikiem bo w instrukcji nie ma podanych żadnych wartości. Sprawdziłem jeszcze prędzej przed wymianą paliwa czujnik położenia wału i wartość była jak w instrukcji .Proszę o pomoc i bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

    1 7
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 18 Wrz 2012 07:35
    polmar
    Poziom 19  

    Pewnie skończyła się pompa wstępna,przy grodzi na dole i tu jest problem.

    1
  • Fibaro
  • #3 18 Wrz 2012 15:56
    polo54
    Poziom 9  

    a pompka wstępna kiedy dostaje prąd?, odrazu po włączeniu zapłonu(tak jak w wielu samochodach) czy dopiero jak kręci się rozrusznikiem?

    1
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #5 18 Wrz 2012 17:12
    manta
    Moderator Samochody

    Diagnostyka, inaczej możesz wymieniać wszystko.

    0
  • #6 18 Wrz 2012 18:40
    glaczu
    Poziom 7  

    sprawdzales moze czy odpali na sprayu?(autostart)
    Na zaworze raila po zaplonie powinno pojawic sie okolo 12 v ale to jeszcze nie pomoze ci stwierdzic czy zawor jest ok
    jezeli na autostarcie odpali i bedzie pracowal normalnie stawialbym na pompe
    jednak to tylko gdybanie najlepsze wyjscie to tak jak wspomnial manta diagnostyka

    0
  • #7 18 Wrz 2012 22:26
    polo54
    Poziom 9  

    dziękuję narazie za wszystkie podpowiedzi i jesli ma ktoś jeszcze jakiś pomysł i radę to piszcie, a ja czekam za nowa pompką i napiszę jakie sa tego efekty

    0
  • #8 05 Paź 2012 17:17
    polo54
    Poziom 9  

    witam wszystkich, problem rozwiązany, po wymianie pompki auto szwagra smiga jak nowe, dziękuję wszystkim za pomoc a szczególnie Polmarowi za trafna diagnozę

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo