Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki jest najlepszy sposób do automatycznego opisu liczb po formatowaniu zbiorów

radkos2 18 Sep 2012 09:27 849 1
    radkos2
    Level 2  
    Cześć wszystkim - jako laik ale szybko się uczący chciałbym prosić forumowiczów o pomoc.
    Najpierw krótko przedstawię o co mi chodzi.
    w załączniku jest plik Excela:

Formularz ten posiada 2 reguły:
    - pierwsza dotyczy dwóch tabel po lewej która pokazuje mi liczby które mają takie same wartości i te które się nimi różnią - czyli 1 ma różne wartości a 4 te same,
    - druga dotyczy dwóch tabel po prawej i pokazuje ona liczby mają unikalne wartości czyli takie które nie ma żadna z liczb w tabeli obok. Są to liczby np 24,16,23 itd

Co prawda o excelu dużo się dowiedziałem w ostatnich dniach ale nadal jestem laikiem i nie wiem czy do kolejnych zadań excel będzie najlepszym rozwiązaniem.
    Mianowicie chodzi mi o to że teraz ręcznie pod tabelami wpisuję sobie że np.
    - liczba 1 jest "nowa" bo ma nowe wartości i jest w nowym zbiorze bo w poprzedniej tabeli żadna inna liczba nie miała takich wartości,
    - natomiast np liczba 21 jest też "nowa" bo ma nowe wartości ale jest w starym zbiorze bo wcześniej 24 miała takie same wartości
    - i kolejno np liczba 4 jest "stara" bo ma stare wartości i jest w starym zbiorze.
    I dodatkowo wpisuję która liczba jest w pojedynczym zbiorze a które w mnogim.
    I jeszcze zaznaczam sobie która jest sprzedana bo każda liczba oznacza nazwę a wartości to są cechy.
    Po tym podsumowaniu zamieniam sobie automatycznie w innym arkuszu liczby na nazwy i kategorie...

Ale chodzi mi o to czy jest jakiś sposób aby to program automatycznie robił podsumowanie każdej liczby?