Cześć wszystkim - jako laik ale szybko się uczący chciałbym prosić forumowiczów o pomoc.
Najpierw krótko przedstawię o co mi chodzi.
w załączniku jest plik Excela:
Formularz ten posiada 2 reguły:
- pierwsza dotyczy dwóch tabel po lewej która pokazuje mi liczby które mają takie same wartości i te które się nimi różnią - czyli 1 ma różne wartości a 4 te same,
- druga dotyczy dwóch tabel po prawej i pokazuje ona liczby mają unikalne wartości czyli takie które nie ma żadna z liczb w tabeli obok. Są to liczby np 24,16,23 itd
Co prawda o excelu dużo się dowiedziałem w ostatnich dniach ale nadal jestem laikiem i nie wiem czy do kolejnych zadań excel będzie najlepszym rozwiązaniem.
Mianowicie chodzi mi o to że teraz ręcznie pod tabelami wpisuję sobie że np.
- liczba 1 jest "nowa" bo ma nowe wartości i jest w nowym zbiorze bo w poprzedniej tabeli żadna inna liczba nie miała takich wartości,
- natomiast np liczba 21 jest też "nowa" bo ma nowe wartości ale jest w starym zbiorze bo wcześniej 24 miała takie same wartości
- i kolejno np liczba 4 jest "stara" bo ma stare wartości i jest w starym zbiorze.
I dodatkowo wpisuję która liczba jest w pojedynczym zbiorze a które w mnogim.
I jeszcze zaznaczam sobie która jest sprzedana bo każda liczba oznacza nazwę a wartości to są cechy.
Po tym podsumowaniu zamieniam sobie automatycznie w innym arkuszu liczby na nazwy i kategorie...
Ale chodzi mi o to czy jest jakiś sposób aby to program automatycznie robił podsumowanie każdej liczby?
Czy to w postaci tabel gdzie liczby będą posortowane w kolumnach czy może w postaci kolejnej wartości która będzie oznaczona liczba że jeśli 1 jest nowa i w nowym zbiorze to jest oznaczona liczbą 11 a liczba 4 ma nr 12 itp
A może najlepiej użyć innego programu który to od razu będzie opisywał słownie liczby?
Jestem laikiem i jeszcze kilka dni temu nawet nie znałem tych reguł w excelu ani nie wiedziałem jak zamieniać liczby na tekst i na odwrót więc skoro już sobie życie tak ułatwiłem to czas na kolejny etap.
Plik ma być załącznikiem na forum. [adamas_nt]
Najpierw krótko przedstawię o co mi chodzi.
w załączniku jest plik Excela:
Formularz ten posiada 2 reguły:
- pierwsza dotyczy dwóch tabel po lewej która pokazuje mi liczby które mają takie same wartości i te które się nimi różnią - czyli 1 ma różne wartości a 4 te same,
- druga dotyczy dwóch tabel po prawej i pokazuje ona liczby mają unikalne wartości czyli takie które nie ma żadna z liczb w tabeli obok. Są to liczby np 24,16,23 itd
Co prawda o excelu dużo się dowiedziałem w ostatnich dniach ale nadal jestem laikiem i nie wiem czy do kolejnych zadań excel będzie najlepszym rozwiązaniem.
Mianowicie chodzi mi o to że teraz ręcznie pod tabelami wpisuję sobie że np.
- liczba 1 jest "nowa" bo ma nowe wartości i jest w nowym zbiorze bo w poprzedniej tabeli żadna inna liczba nie miała takich wartości,
- natomiast np liczba 21 jest też "nowa" bo ma nowe wartości ale jest w starym zbiorze bo wcześniej 24 miała takie same wartości
- i kolejno np liczba 4 jest "stara" bo ma stare wartości i jest w starym zbiorze.
I dodatkowo wpisuję która liczba jest w pojedynczym zbiorze a które w mnogim.
I jeszcze zaznaczam sobie która jest sprzedana bo każda liczba oznacza nazwę a wartości to są cechy.
Po tym podsumowaniu zamieniam sobie automatycznie w innym arkuszu liczby na nazwy i kategorie...
Ale chodzi mi o to czy jest jakiś sposób aby to program automatycznie robił podsumowanie każdej liczby?
Czy to w postaci tabel gdzie liczby będą posortowane w kolumnach czy może w postaci kolejnej wartości która będzie oznaczona liczba że jeśli 1 jest nowa i w nowym zbiorze to jest oznaczona liczbą 11 a liczba 4 ma nr 12 itp
A może najlepiej użyć innego programu który to od razu będzie opisywał słownie liczby?
Jestem laikiem i jeszcze kilka dni temu nawet nie znałem tych reguł w excelu ani nie wiedziałem jak zamieniać liczby na tekst i na odwrót więc skoro już sobie życie tak ułatwiłem to czas na kolejny etap.
Plik ma być załącznikiem na forum. [adamas_nt]