Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet 777 - kłopoty po wymianie paska

18 Wrz 2012 18:54 4185 11
  • Poziom 8  
    Mam problem po wymianie paska skuter tak jak by stracił na mocy.
    Ciężko jest mi ruszyć i tak do 15/20 km mam muła, później przyspiesza normalnie do 50 i v max kończy się na 65(przed wymianą 75), z górki ciut więcej i nie wiem co to jest??
  • Poziom 26  
    Stary pasek się nie urwał przypadkiem? Sprawdź czy rolki w wariatorze są na swoim miejscu.
  • Poziom 8  
    nie, nie urwal rolki sa cale i na miejscu. Odkrylem tez, ze po dodaniu gazu na maksa na stopkach zaczyna pod koniec warczyc.
  • Poziom 16  
    Prawdopodobnie założyłeś zły rozmiar paska. Czy rozmiar paska to 729 17.7 30 ?
  • Poziom 8  
    729-17,5- 30 ale to według mnie nie jest przyczyna. A co sądzicie o sprzęgle??
  • Poziom 42  
    Czy sprawdziłeś łatwość poruszania się tarcz wariatora wzdluż osi wału. Czy nie ma jakis zacięć itp. Czy coś oprócz paska wymieniałeś/naprawiałeś ?
    Jeżeli jest możliwość odpalenia silnika na stopkach i przy otwartej pokrywie przekładni (wariatora), to zrób taka próbę i zobacz jak się wariator zachowuje.
    Z opisu można wnioskować jakby wariator blokował się na zbyt małym przełożeniu. czyli nie zamykał się do końca.
    Czy pasek na 100% jest OK i taki jak ma być ? - Nie chodzi o nominalne wymiary ale inne jego cechy?
    Jak wyglądają tarcze wariatora (4 szt) stykające sie z paskiem?
    A może zbiegły się dwie sytuacje: Wymiana paska i jakieś uszkodzenie/przytkanie/itp. samego silnika i jest on słabszy?
  • Poziom 8  
    Przed wymianom miał muła od 40-50 a później szedł jak głupi do 75. Wyczytałem na innych forach że to może być pasek wiec i tak miałem 7tyś(paski wytrzymują do 10tyś) wiec wymieniłem. I od tej pory złapał muła na całej długości od 50.
    Odkręciłem tą obudowę zapaliłem i wszystko wyglądało dobrze, ale po późniejszym zgaszeniu nie mogłem ruszyć paskiem ręką dopiero ruszyłem dwoma( i to też z sporym wysiłkiem), sprzęgło zrobiło obrót i to samo i tak za każdym razem. Wcześniej tego nie zauważałem bo pasek się ślizgał po tarczach sprzęgła. Wiec ponawiam pytanie czy to może być sprzęgło??
    Pasek jest kevlarowy i wygląda podobnie jak oryginał, jest może 3mm szerszy.
  • Poziom 42  
    Popraw ortografię, bo wstyd.
    Na pytanie o prawidłowość zakupu paska odpowiedziałeś że jest taki jak ma być. Teraz piszesz że jest 3mm szerszy!
    Widać że nie bardzo rozumiesz działanie przekładni zwanej wariatorem. Poczytaj sobie trochę na jej temat. Stara nazwa to chyżozmian. Przełożenie przekładni zależy od średnicy po jakiej porusza się pasek, a ona zależy od wzajemnej odległości połówek koła pasowego. Jężęli pasek jest zbyt szeroki, to nie ma szans zejść w pobliże wału i "zrobić" największego przełożenia. Silnik przy tym przełożeniu nie ma wystarczającej "siły" (momentu obrotowego) aby skuter przyspieszał żwawo. Czyli masz muła.
    Zmień pasek na właściwy.
    Jednak wg. mnie masz coś źle z silnikiem. Nie osiąga pełnej mocy lub coś go blokuje.
    Opisz dokładniej zjawisko "...nie mogłem ruszyć paskiem ręką...".
    Jak pasek slizagał się po tarczach sprzęgła??? Zdjęcia!
  • Poziom 8  
    1.Stary pasek się ślizgał, nowy już nie.
    2.Pasek tez się ściera wiec skąd mogę wiedzieć jak wyglądał 5 lat temu. Rozmiary paska były podane wcześniej, raptem jeden różni się od pozostałych o 0,2 mm.
    3. "nie mogę ruszyć paska ręką" - to znaczy ze mechanizm jest trochę zblokowany i trzeba użyć większej by go poruszyć.
    4. "Jak się ślizgał" - to jak może się pasek ślizgać. Pasek był tak wąski, że nie poruszał tarczami sprzęgła.
    5. Z tego co wiem jak pasek jest szerszy to powinien łatwiej ruszać i zbierać się szybciej do dajmy 50 km/h, a on problem z ruszeniem.
  • Poziom 20  
    Na wariatorze jest rowek wytarty przez pasek.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Pasek kevlarowy zmienia postać rzeczy. Kilka osób miało owy problem. Po pierwsze jest on twardszy i sztywniejszy od oryginału. Podejrzewam że gdy przyspieszasz to silnik pracuje na wyższych obrotach niż na oryginalnym pasku. Jeśli tak to można spróbować podratować sytuację dając cięższe rolki o max 1 gram. Mówisz że masz wytarty rowek. Wiec ten pasek przyspieszy proces zużywania się bieżni wariatora. Proponował bym założenie miększego paska .
  • Poziom 8  
    Żadnego rowka nie mam, to kolega napisał wcześniej. Najprawdopodobniej wrócę do oryginału i zobaczę różnice. Raczej powinno wrócić do normy i tak zostanie.
    Dzięki za pomoc.