Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora

19 Wrz 2012 11:05 13152 19
  • Poziom 11  
    Proszę o wyrozumiałość, mam quad`a, przeprawowy, poniekąd yamaha grizzly, ale nie wykluczam ze to chińczyk. Nie ładuje mi akumulatora nie mam pojęcia kto ale w elektryce jest namieszane równo. szukałem aż znalazłem przewód jak się okazało jeden na którym pokazuje mi od ~30 do ~74V, na fotce zamieściłem zdjęcie regulatora napięcia jaki mi zaproponował sprzedawca. Kopałem po różnych forach i wiem tyle że, czarny to masa, czerwony przez bezpiecznik 8A do akumulatora i tu moje pytanie mam 3 zółte czyli do 3 fazowego alternatora, ja mam w quad`zie 1 przewód o specyfikacji ładowania jak w miarę bezpiecznie to spiąć, można pod 1 a dwa kolejne zaizolować, czy ryzykować wytrzymałość stojana i 3 pod ten jeden wpiąć. QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
  • IGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Spokojnie!
    Przede wszystkim DOKŁADNA specyfikacja pojazdu - dokładny typ, model. A nie
    MARCO_1985 napisał:
    poniekąd yamaha grizzly

    To chyba jest do zrobienia?
    Potem na podstawie tego odszukujesz schemat elektryczny pojazdu. Jeśli nie, to sprawdzasz, ilu fazowy masz alternator i w jakim układzie. A potem już z górki - dobrać właściwy prostownik/regulator. Po co ci wielofazowy skoro masz jedną fazę, jak twierdzisz?
  • IGE-XAO
  • Poziom 11  
    Sugeruje się wyglądem i tym co poprzedni właściciel mi powiedział a ponoć to grizzly F, brak tabliczek informacyjnych co to jest, a wygląda tak jak na fotce, prąd zmienny pojawia się w przewodzie czarnym z czerwonym paskiem. chłodzony powietrzem, pół automat, pojemność 200-300cc, automatyczne ssanie. tyle wiem sam o nim. QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli by to była yamaha, to miałbyś gdzieś nazwę lub trzy kamertony, prawda?
  • Poziom 11  
    Szukałem po necie i jest dość bardzo podobny do yamahy grizzly ale znaczka nie ma w tym miejscu co u oryginałów ale to może być spowodowane połamanymi plastikami. tak wygląda zabudowany. bez homologacji jest.
    QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora Ten Zielony to Oryginalny Grizzly 300cc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Każdy producent umieszcza na swoim sprzęcie nazwę, model, TABLICZKĘ ZNAMIONOWĄ. A tutaj brak jakichkolwiek cech, jak twierdzisz. Więc raczej zapomnij o oryginalności. To pewnie jakiś chiński klon, kopia, mniej lub bardziej legalna.
    Jak widzę, tam jest prosty zapłon CDI i do tego pewnie równie prosty alternator. Sprawy znane z większości chińskich skuterów. Więc zapoznaj się z kilkoma schematami.
    Na tym regulatorze masz wejście prądu zmiennego, pewnie jednej tylko fazy, wyjście plus i minus i albo wyjście na światła (w niektórych pojazdach światła zasilane są prądem przemiennym, by nie obciążać prostownika/regulatora) lub przewód SENSE. Trzeba się temu przypatrzyć.
    To, co ci oferowano, to dobrany katalogowo zamiennik regulatora do oryginalnego pojazdu.
  • Poziom 11  
    Na takiej kompozycji elektrycznej jakiej teraz on stoi (zostańmy przy opcji iż to chińczyk) silnik pali bez problemu i śmiga aż furczy, brakuje tylko ładowania, ciekawostka jest taka iż po odpaleniu jak odłączę akumulator działa bez niego, aha i ma opcję palenia na kopa. Chcę tylko by mi aku ładował więc potrzebuje opinii czy ten regulator co mam mogę w jaki kol wiek bezpieczny sposób podpiąć tak by mi ładował? Bo w sumie tylko o to mi chodzi (:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nic dziwnego, że ci pali. Bo to CDI. Radzę poczytać, jak działa i wszystko się wyjaśni.
    Ty nie wiesz nawet, jaki to pojazd, więc skąd nam wiedzieć, czy to będzie działać? Możesz próbować. Tylko po jaką cholerę tam ładować trójfazowy regulator? Sprzedawca ci zaproponował, czy już kupiłeś?
  • Poziom 11  
    Już kupiłem, odradził mi kupno tańszych bo mogą nie wytrzymać, a ten ma jak się zarzekał dobre odprowadzenie ciepła więc powinien mi długo posłużyć, to regulator stratny i nadmiar energii przemienia w ciepło dzięki czemu powinien mi posłużyć, pytanie brzmi czy można go używać na 1 fazie, jeśli tak to dwie pozostałe zaizolować, lub jak musi mieć wszystkie wpięte to jak to rozwiązać?
  • Poziom 42  
    Odpowiedź : Nie można. Jeżeli masz układ jednofazowy, a na taki wygląda, to musisz mieć regulator do układu jednofazowego i koniec. Wiem, że już kupiłeś i chcesz na silę go wepchnąć, ale chyba nie montowany regulator prościej wymienić lub zwrócić niż montowany a może i uszkodzony.
    Na zdjęciach widać układ typowy dla prądnic skuterów. Cewka ładowania zmasowana (ale sprawdź - kabel żółty). Na zielonym powinna być sztywna masa.
    Regulator stratny z wejściem "sense". A może działa tylko coś masz poknocone? Światła są?

    PS. Po ponownym obejrzeniu zdjęcia straciłem pewność co do cewki ładowania.
    Ile kabli jest w kostce z kablem żółtym i czy któryś jest połączony z masą?
  • Poziom 11  
    Co do świateł to świecą ale wyciągają mi prąd z aku, więc po około 40 minutach światła zanikają a ja muszę uważać by mi po tym nie zgasł bo nie odpalę z tego względu iż by odpalić z kopyta musi być coś przełączone tak mówił poprzedni właściciel ale sam nie miał pojęcia co. Zaglądnę do przewodów jak się tylko ogarnę.



    Postaram się to opisać jak najprościej:
    QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
    Tu zaczynam historie układu.

    QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
    czerwono czarny daje prąd zmienny ~68V

    QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
    Biały, zółty i zielony jak na obrazku łączą się z kostką na obrazku nr.2

    QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
    Czarno-czerwony z prądem zmiennym ~68V przechodzi w czarno-biały ~62V i idzie dalej.

    QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
    Tutaj już dziwna historia ponieważ dochodzi do kostki z której jest ucięty wraz z przewodem różowym zwarte ze sobą i już od tego momentu przewodem różowym płynie nasz prąd zmienny o przybliżonym napięciu ~62V

    QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
    Różowy w kostce spinającej stacyjkę przechodzi w zielony a gdy stacyjka jest na 0-zero wraca czarno-białym do MASY! po przekręceniu na 1-zapłon czarno-biały traci łączenie z różowym ale nie łączy różowego już z innym więc nasze ~62V znikają w stacyjce /:

    QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora QUAD Yamaha? - brak ładowana akumulatora
    Stacyjka i jej przewody poglądowo.

    Dodano po 3 [godziny] 29 [minuty]:

    jack63 napisał:
    Odpowiedź : Nie można. Jeżeli masz układ jednofazowy, a na taki wygląda, to musisz mieć regulator do układu jednofazowego i koniec. Wiem, że już kupiłeś i chcesz na silę go wepchnąć, ale chyba nie montowany regulator prościej wymienić lub zwrócić niż montowany a może i uszkodzony.
    Na zdjęciach widać układ typowy dla prądnic skuterów. Cewka ładowania zmasowana (ale sprawdź - kabel żółty). Na zielonym powinna być sztywna masa.
    Regulator stratny z wejściem "sense". A może działa tylko coś masz poknocone? Światła są?

    PS. Po ponownym obejrzeniu zdjęcia straciłem pewność co do cewki ładowania.
    Ile kabli jest w kostce z kablem żółtym i czy któryś jest połączony z masą?


    Większość przewodów zielonych z wyjątkiem tego od stacyjki to masa, zółty jak na fotkach opisałem idzie od fotki numer 1 po przez nr.2 aż do fotki nr.3
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale po co robisz zdjęcia? Ty weź kartkę i sobie narysuj schemat. A potem go porównaj z jakimiś quadami.
    Poza tym, opisujesz przewody, a nie wiesz, który jest od czego. Zdejmij koło magnesowe i będziesz wiedział, który przewód to jest zasilanie modułu CDI, który to wyjście cewki prądowej, który cewka wyzwalająca. Poznasz też konfigurację tego magneta.
    PS. Co to są "obraski"???
  • Poziom 42  
    Tak. Stety lub niestety, ale Błażej ma rację. Schemat prawdę ci powie. A nawet te zdjęcia, które zrobiłeś dają tylko jedną informację: Coś masz panie spier...tego, tamtego w instalacji.
    Te dziwne urwane i łączone bez sensu kabelki mogły spowodować uszkodzenie regulatora!
    No chyba że była to nieudolna próba "uratowania sytuacji" przed sprzedażą???
    Jedno jest pewne. Alternator daje napięcie i to jest jedyny pozytywny fakt. Postaraj się nie pogorszyć sytuacji, bo wpadniesz w większe koszty.

    Schemat jest obowiązkowy!!! I nie licz na to że ktoś ze zdjęć ci go odtworzy... Tak na prawdę nawet nie da rady, bo brakuje informacji.
    W zasadzie magneta nie trzeba ściągać aby odtworzyć schemat. Wystarczą dokładne pomiary rezystancji i trochę pomyślunku. Jednak rozbiórka prądnicy daje 100% pewność i lepiej działa na wyobraźnię. :D Można też zrobić kolejne zdjęcia - oby lepiej zaplanowane - mogące komuś pomóc w skojarzeniu podobnego układu elektrycznego z ... gotowym schematem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jacku, ale tam nie ma wodotrysków. Tam jest standardowa stacyjka z parą załącz i parą rozłącz. Standardowe magneto a regulatorem. Piszesz, że z Sensem, więc tak pewnie jest. To typowe układy występujące w większości tego typu pojazdów. Najlepiej na podstawie elektryki rozrysować sobie pełny schemat pojazdu. Nie powinno to zająć więcej niż godzinę.
    I na którejś stronie ze schematami podejrzeć sobie podobne.
    Poza tym - prąd przemienny powinien występować na więcej niż jednym przewodzie, gdyż jedna cewka zasila elektrykę pojazdu, a druga moduł CDI. Dodatkowo jakieś przebiegi będą występować na przewodzie od cewki wyzwalającej.
  • Poziom 42  
    Ależ Błażeju. To wiemy my i jeszcze kilka osób z forum. Oby tylko to dotarło do autora tematu.
    Mnie nie musisz przekonywać, bo to jest przekonywanie przekonanego.
    JA tylko próbuję poddać max. dużo pomysłów na rozwiązanie problemu. Jednak obawiam się że za dużo...
    Czekajmy na MARCO_1985. Zrobiło się zimno, wiec quad może zapaść w sen zimowy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak zrobię porządek w składziku, to zapraszam. Można przywieźć, zrobię :D
  • Poziom 11  
    Już jestem, grzebałem na innych forach i dowiedziałem się że prawidłowo jest iż z pinout modułu CDI przewód idzie do stacyjki gdzie przy gaszeniu zwiera z masą by zanikła iskra a co a tym idzie gasi silnik. co do tylko 1 przewodu z prądem zmiennym to fakt za mało by zasilić elektrykę i ładować aku, więc albo on tylko zasila elektrykę albo coś gdzieś nie łączy i trzeba rozebrać całość, aktualnie szukam schematu a jak nie znajdę to będę robił wszystko od nowa. Swoją wiedzę będę poszerzał na bieżąco. Pomocna jest wiedza z tego postu: http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-ukladow...ektryki-w-quadzie-250-z-zaplonem-cdi,310.html
    Jak dobiorę się do magneto to dorzucę fotki i wyniki pomiaru (:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Błażej napisał:
    Tam jest standardowa stacyjka z parą załącz i parą rozłącz.

    Czyli tak, jak napisałem - jedna para styków załącza elektrykę, a druga rozłącza bocznikowanie zapłonu. Jak wyłączasz, to elektryka się rozłącza, a zapłon zwiera.
    Teraz musisz się dowiedzieć, jak były/są zasilane główne światła w pojeździe.
  • Poziom 42  
    MARCO_1985 napisał:
    Już jestem, grzebałem na innych forach i dowiedziałem się że prawidłowo jest iż z pinout modułu CDI przewód idzie do stacyjki gdzie przy gaszeniu zwiera z masą by zanikła iskra a co a tym idzie gasi silnik.

    Nic nowego. Standard zwykłego CDI zasilanego z cewki prądnicy.
    Cytat:
    co do tylko 1 przewodu z prądem zmiennym to fakt za mało by zasilić elektrykę i ładować aku,

    A dlaczego tak uważasz? Co stoi na przeszkodzie? Przecież i tak musi być jakiś prostownik/regulator. A Światła mogą być zasilane napięciem stałym i pewnie są lub były do póki działał regulator...
    Sprawdź wreszcie i wyraźnie napisz jakie kolory mają kable wychodzące z prądnicy i jaka jest ich rezystancja względem masy? Może się to gdzieś przewinęło ale w tym natłoku sprzecznych informacji ja się zagubiłem...
    Błażej ma rację. Zamiast szukać schematu szybciej będzie go po prostu narysować z natury. Na 100% jest dość prosty. Można się będzie powołać na element ze schematu i cię nakierować.
    Cytat:
    więc albo on tylko zasila elektrykę albo coś gdzieś nie łączy i trzeba rozebrać całość, aktualnie szukam schematu a jak nie znajdę to będę robił wszystko od nowa. ...

    Co chcesz robić od nowa? Czyżby instalację??? Przecież nie masz schematu na papierze i nie sądzę, że masz go w głowie.
  • Poziom 11  
    Koniec końców quad`a złamałem w ramie i sprzedałem i po problemie :P Pozdrawiam (: