Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sygnał EST na wyjściu z kompa do modułu.

26 Sty 2005 17:49 1076 7
  • Poziom 16  
    Kadett 1.6 91r. Komputer pokazuje kod 42 ,czyli "brak impulsów z układu zapłonowego".Posprawdzałem oscyloskopem wszystkie sygnały w samym module jak i ten wychodzący z kompa.Bardzo ładne prostokątne przebiegi reagujące na zmianę predk. obrotowej. Nie ma do czego się czepić. Jest tylko jeden szkopuł. Sygnał wychodzący z kompa na moduł ,czyli wyliczony kąt zapłonu ma bardzo niski poziom prostokąta o wartości około 1V ( tak jakby był zwarty albo pod dużym obciążeniem).Dodam tylko, że po odłączeniu go od modułu jest piękny 5 Voltowy przebieg prostokątny. Może ktoś się z tym spotkał. Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    A kontroli dokonywałeś na pracującym silniku? Bo jeśli nie to zawsze wyjdzie ten kod usterki.
  • Poziom 16  
    Z całym szacunkiem,ale mi się wydaje,że odczyt kodów w tym komputerze wykonuje się przy zgaszonym silniku i przekręconej stacyjce.A kod jaki zawsze się pojawia to 12. Natomiast przy włączonym silniku odczytujemy sygnał o przebiegu spalania. Pozdrowienia
  • Poziom 39  
    Kod 12 sygnalizuje prace cpu,a dla ciekawości zrób odczyt na pracującym silniku ,chodzi o to że opelki komunikują sie w aldl i oprócz kodów błyskowych są przystosowane głównie do współpracy z opel-tech i kontrole wykonujesz przy pracującym silniku w celu odczytu parametrów bieżących (obroty temp. dawke).Powodzenia.
  • Poziom 16  
    Witam. W porządku, tobie pewnie chodzi o metodę odczytu przyrządami diagnostycznymi (Tech). Ja niestety nie posiadam dostępu do takowych (a bardzo bym chciał) i badam to wszystko oscyloskopem. W tym kadecie nie mogę nawet skorzystać z lampki błyskowej bo jest coś skopane. Kody odczytuje oscyloskopem przy wyłączonym silniku, a po włączeniu otrzymuję ciągły przebieg prostokątny co wskazuje na metodę sprawdzania składu mieszanki. Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Podłączyłem nowy moduł i okazało się że sygnał EST nadal posiada tak niski sygnał. Więc z tego wynika,że jest to prawidłowy poziom. Zastanawiam się tylko czym to jest spowodowane skoro obciążeniem tego sygnału EST jest moduł ,który przecież jest zwykłym ukłądem tranzystorowym ,a dopiero na wyjściowym tranzystorze mocy jest obciążenie indukcyjne.
  • Poziom 19  
    manta napisał:
    A kontroli dokonywałeś na pracującym silniku? Bo jeśli nie to zawsze wyjdzie ten kod usterki.

    Masz kolego racje silniki typu C16 NZ (multec 2) odczyt kodów tylko przy pracującym silniku. W instrukcji np. Sykes -Pickavanta jest o tym wzmianka a przy wyłączonym silniku brak komunikacji. Sprawdzone osobiście.
  • Użytkownik usunął konto