Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III TDI AHU - Brak zasilania na pompie wtryskowej

johny604 19 Wrz 2012 15:04 9399 17
  • #1 19 Wrz 2012 15:04
    johny604
    Poziom 13  

    Witam. Mam problem z golfem III TDI AHU.
    Zmieniałem głowicę po zerwanym pasku rozrządu i przy okazji dałem do sprawdzenia pompę wtryskową która szwankowała już wcześniej ( zastała naprawiona ). Teraz po poskładaniu wszystkiego mam problem z uruchomieniem silnika wszystko w 100% po ustawiane jak należy ale pompa nie podaje paliwa na wtryski. Gość co robił pompę podpowiedział aby sprawdzić czy pojawia się zasilanie na elektrozaworze (jest ok. )i kazał ściągnąć aluminiowy dekielek na wierzchu pompy i włanczać stacyjkę powinna tam chodzić taka jakby wskazówka która nie chodzi i ponoć nie dochodzi napięcie do pompy.Dodam też żę nie grzeją świece. Jak koledzy myślicie problem leży w pompie czy gdzieś w przekażnikach. Coś mnie ta AHU w tym tygodniu prześladują.

    0 17
  • #2 19 Wrz 2012 20:05
    Sztomel
    Poziom 34  

    johny604 napisał:
    pompa nie podaje paliwa na wtryski

    oraz
    johny604 napisał:
    Dodam też żę nie grzeją świece

    jeśli przez nie grzeją świece mam rozumieć, że nie zapala się kontrolka świec to winy szukaj w przekaźniku 109 bo nie łączy.

    0
  • #3 19 Wrz 2012 22:23
    trans-serwis
    Poziom 39  

    johny604 napisał:
    Coś mnie ta AHU w tym tygodniu prześladują.
    Czy po tym zdaniu można sądzić że bawisz się w mechanikę przy większej ilości samochodów?

    0
  • #4 20 Wrz 2012 08:27
    johny604
    Poziom 13  

    Zdarza mi się pomagać znajomym .
    Sztomel. Kontrolka od świec się zapala i miga , że nie grzeją napisałęm, bo nie dochodzi do nich zasilanie .Coś mi się wydaje że to jest wszystko powiązane razem.

    0
  • #5 20 Wrz 2012 08:45
    Sztomel
    Poziom 34  

    Przy obecnych temperaturach zewnętrznych świece nie będą się grzały przed rozruchem a skoro kontrolka świec mruga to wiesz pewnie, że sterownik silnika zapisał błąd lub kilka błędów, które trzeba odczytać np. Vag-Com'em.

    0
  • #6 20 Wrz 2012 12:35
    johny604
    Poziom 13  

    Kupiłem dziś przekażnik pompy paliwa założyłem i paliwo już podaje czyli brak napięcia na pompie rozwiązany i nawet paliwo podaje na wtryski,ale dziś miałem do dyspozycji vaga 5053 taki mały , i odczytałem błędy i wyskakują cały czas dwa błędy 00513 czujnik kąta obr. wału G28 i drugi 00777 czujnik połorzenia pedału przyspieszenia APP-G79. Objaw taki że silnik zapala i po 2 sek. gaśnie.

    0
  • #7 20 Wrz 2012 20:02
    johny604
    Poziom 13  

    Witam ponownie po męczarni całdniowej. Autko zapaliło po wpięciu kostki przepływomierza. Chyba to on powodował błąd z czujnikiem wału , tak mi to wskazuje. Ale pozostał błąd 00777czujnik położenia pedału przyspieszenia.I rzeczywiście po przejechaniu kawałka brak reakcji na pedał a obroty około1200 zablokowane.Gdzie wogóle w tym aucie jest ten czujnik G79 i co może powodować ten błąd.

    0
  • #8 20 Wrz 2012 23:08
    trans-serwis
    Poziom 39  

    johny604 napisał:
    Zdarza mi się pomagać znajomym .
    Czytając twoje posty, sądzę że bardziej szkodzisz niż pomagasz.
    johny604 napisał:
    Kupiłem dziś przekażnik pompy paliwa założyłem i paliwo już podaje czyli brak napięcia na pompie rozwiązany
    Większej bzdury dawno nie słyszałem.
    johny604 napisał:
    Autko zapaliło po wpięciu kostki przepływomierza. Chyba to on powodował błąd z czujnikiem wału
    Takiej też

    0
  • #9 21 Wrz 2012 00:13
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    W całej rozciągłości zgadzam się z przedmówcą, jesteś takim samochodowym szkodnikiem. Próbujesz naprawiać, nie mając pojęcia. Żenada.
    Przyczyny Twoich problemów leżą całkiem gdzie indziej. Pomyśl jaki mają punkt wspólny. Nagle w aucie pada wszystko? Zaczynając od kontrolki świec żarowych? Więcej nie podpowiem.

    0
  • #10 21 Wrz 2012 08:29
    johny604
    Poziom 13  

    Do trans-serwis.
    Kolego jeżęli uważasz że to co piszę nie jest prawdą powinieneś to najpierw sprawdzić, chociaż nie wątpię żę masz dużo większą wiedzę i doświadczenie w naprawie diesli i elektronice niż ja.
    Ale ja jeszcze raz powtarzam że:
    1. Mając włożony stary przekażnik pompy paliwa ,pompa paliwa nie podaje gdy założyłem nowy paliwo podaje (próbowałem kilka razy i odwrotnie i tak jest że na nowym podaje na starym nie .
    2. Z podpięciem kostki przepływomierza było podobnie chociaż też byłem tym zdziwiony bo nie raz zdarzało mi się zapalać samochód bez niego.Ale między czasie wypiąłem kostkę czujnika wału i może to pomogło a ja to inaczej zinterpretowałem.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Do Paweł wawa.
    Nie pada wszystko ,tylko to co napisałem. Dostałęm autko w rozsypce które ponad rok stało zepsute i prubuję to jakoś poskładać do kupy .
    Ale pomijając wszystko , autko pali na strzała ,dzisiaj rano było zimno świece grzały normalnie .Pozostaje jednak tylko błąd pedału przyspieszenia i co znim związane brak reakcji na pedał gazu po przejechaniu kilkudziesięciu metrów ,po zgaszeniu i ponownym zapaleniu wozu problem się powtarza.Błąd to 00777czujnik położenia pedału przyspieszenia APP-G79. Czy ma ktoś jakiś pomysł.

    0
  • #11 21 Wrz 2012 09:40
    Sztomel
    Poziom 34  

    johny604 napisał:
    1. Mając włożony stary przekażnik pompy paliwa ,pompa paliwa nie podaje gdy założyłem nowy paliwo podaje (próbowałem kilka razy i odwrotnie i tak jest że na nowym podaje na starym nie .

    W tym samochodzie nie ma elektrycznej pompy paliwa. Jest tylko pompa wtryskowa napędzana z paska rozrządu więc nie ma również przekaźnika pompy paliwa.

    johny604 napisał:
    2. Z podpięciem kostki przepływomierza było podobnie chociaż też byłem tym zdziwiony bo nie raz zdarzało mi się zapalać samochód bez niego.Ale między czasie wypiąłem kostkę czujnika wału i może to pomogło a ja to inaczej zinterpretowałem.

    Odpalił tylko dlatego, że ponownie wpiąłeś wtyczkę czujnika G28 obrotów wału korbowego. Wypięcie wtyczki przepływki nie ma żadnego wpływu na rozruch silnika.

    Odnośnie błędu 00777 to albo uszkodzony jest sam czujnik G79 albo wiązka do niego idąca ma zwarcie (najczęściej powoduje to woda i wilgoć oraz przetarcie izolacji wiązki) lub jest przerwa w obwodzie a więc przejrzeć należy najpierw instalację chyba, że wolisz zacząć od samego czujnika przy pedale gazu.

    0
  • #12 21 Wrz 2012 11:29
    johny604
    Poziom 13  

    W takim razie powiedzcie mi co to jest za przekażnik 1J0 906 381A ,wszędzie jest on opisywany jako przekażnik pompy paliwa i to po wyjęciu tego przekażnika pompa wtryskowa (oczywiście podczas kręcenia silnikiem) nie podaje paliwa na rurki , sprawdzałem to także w 1,9 TDI 1Z i jest identyczna sytuacja .
    Rzecz jasna że nie ma tam elektrycznej pompy .
    Ale to już historia ,teraz walczę z 00777.
    Dzięki za podpowiedzi.

    0
  • #13 21 Wrz 2012 16:00
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ty w ogóle schemat do tego masz? Potrafisz zrobić podstawowe pomiary?

    0
  • #14 22 Wrz 2012 06:53
    Sztomel
    Poziom 34  

    johny604 napisał:
    co to jest za przekażnik 1J0 906 381A

    Mówi TO koledze coś ?

    0
  • #15 22 Wrz 2012 10:21
    trans-serwis
    Poziom 39  

    johny604 napisał:
    Do trans-serwis.
    Kolego jeżęli uważasz że to co piszę nie jest prawdą powinieneś to najpierw sprawdzić,
    Sprawdziłem. To co piszesz to są bzdury. Szkoda że tych postów nie czytają właściciele tych samochodów które "naprawiasz".

    0
  • #16 22 Wrz 2012 11:44
    johny604
    Poziom 13  

    Dokładnie sztomel to jest ten przekażnik. Od czego on w takim razie jest?

    0
  • #17 22 Wrz 2012 11:48
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Na temat tego przekaźnika jest dosyć informacji na forum! Jesteś leniem. Nic Ci nie powiem!

    0
  • #18 22 Wrz 2012 11:52
    enauto
    Poziom 29  

    johny604 napisał:
    Zdarza mi się pomagać znajomym .

    Współczuję Twoim znajomym, którym zdarza się Tobie zapłacić za "naprawę"

    0