Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - do 10mbit - idzie tylko 2,5mbit

kasiunia7777 15 Paź 2012 19:04 31935 216
  • #31
    henryxm
    Poziom 10  
    Do filtra podłączony jest telefon.
  • PCBwayPCBway
  • #32
    andk1eltd
    Poziom 35  
    Ale w którą stronę?
    Na filtrze jest narysowane którą stroną ma być włączony do aparatu a którą do linii - dla niektórych to bez różnicy :cry:.
  • #33
    henryxm
    Poziom 10  
    Od gniazdka rozdzielacz telefoniczny typu trójnik, do którego w jedno gniazdo podpięty jest router a w drugie filtr speedtouch dla telefonu.
    Wczoraj zadzwoniłem do b.o.k mówiąc,że nowa umowa neostrady mi zaszkodziła,gdyż mam teraz trzy razy wolniejszy internet.Pani konsultantka obiecała,że technicy zmienią ustawienia z automatycznego na ręczny.Ciekawe co z tego wyniknie?
    Neostrada - do 10mbit - idzie tylko 2,5mbit
  • #34
    seb235
    Poziom 28  
    Na moje oko wyniknie z tego że modem przestanie się synchronizować a ty zostaniesz bez internetu :)
  • PCBwayPCBway
  • #35
    terrade
    Poziom 36  
    henryxm napisał:
    średnio od 4-:-4,6Mb i 5 do 8 rozłączeń na dobę.(...)
    Więc monter kazał wytrwale czekać, bo linia będzie testowana przez 10 dni i potem wszystko się poprawi …. No i poprawiono prędkość spadła do 1,3Mb.
    DLM stabilizuje linię szczególnie agresywnie w ciągu pierwszych 10 dni i jasne było, że nic się nie poprawi, ale pogorszy, bo chciałeś wyższą synchronizację. DLM polepsza stabilność tnąc ostro górne widełki - tu przyciął je na 1312 - nowy rekord który widzę, choć to w ramach obowiązujących widełek.

    krzych66 napisał:
    Tłumienie na upstream większe od downstream może masz filtr odwrotnie podłączony.
    Co prawda to nie Linksys, ale też pokazuje błędnie, up i down są zamienione na Marginie i tłumieniu. Czyli te 54, a teraz 58 to dla downstream, a zmiana o 4 dB bardzo mi się nie podoba, jak też ogromna rozbieżność 40/24.5 OK, 54/35 OK, 58/21 źle (o ile prawdziwe).
  • #36
    tepek
    Poziom 12  
    Neostrada - do 10mbit - idzie tylko 2,5mbit

    Mam podobny problem. Na poczatku po przedluzeniu umowy (wczesniej mialem 1Mb/s, w checku pokazuje, ze moge miec 2 Mb/s) mialem nawet okolo 6 mb/s, pozniej scielo na 2.5 Mb/s, nastepnie na 1.5 Mb/s, a teraz mam 1 Mb/s (synchro 1312 kb/s).
    Dziwi mnie to, ze rozlaczenia przytrafiaja sie wczesnie rano, a najczesniej dokladnie o 2:55 (co moze byc przyczyna tych rozlaczen? O tej porze wiekszosc ludzi spi wiec obciazenie sieci mozna wykluczyc).

    Zastanawiam sie czy bylaby mozliwosc rozwiazania umowy bez ponoszenia kosztow.
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lea...ws_cat_id=168&news_id=8186&layout=3&page=text tu jest napisane, ze orange powinno zapewnic synchro na minimum 998 kb/s i pomyslalem sobie, ze mozeby jakos "zepsuc" swoja linie tak aby zaczelo sypac bledami i zeby dlm obnizyl ponizej 998 kb/s
  • #37
    seb235
    Poziom 28  
    Pewnie TP o tej porze robi restarty urządzeń stąd efekt rozłączeń.
  • #38
    ajanek9
    Poziom 28  
    Cytat:
    Dziwi mnie to, ze rozlaczenia przytrafiaja sie wczesnie rano, a najczesniej dokladnie o 2:55 (co moze byc przyczyna tych rozlaczen? O tej porze wiekszosc ludzi spi wiec obciazenie sieci mozna wykluczyc).

    DSLAM przeładowuje się raz na dobę i chyba najlepiej wtedy gdy większość śpi.
    Z tego co się dowiedziałem (z drugiej ręki) to nie wszystkie routery chcą współpracować z opcją 10N. Nie wiem gdzie leży problem i jakie routery, ale liveboxy pracują bez problemu. Prawdopodobnie przekłamania parametrów mogą być z tym związane. Proszę jednak podejść z dystansem do tej wiadomości, ponieważ nie jest to do końca pewne. Dlatego jeśli dowiem się czegoś więcej na pewno poinformuję, chyba, że ktoś już posiada pewną i sprawdzoną informację na ten temat.
  • #39
    marrog
    Poziom 22  
    Zgadzam się z opinią, że konsultanci wciskają teksty o 10Mb, dopiero po wejściu na stronę operatora i przeanalizowaniu dowiadujemy się, że jest to opcja 1-10. Ja do tej pory miałem 6Mb, teraz mam pełne 10Mb ale często rwie i ni jak modem się stabilizuje, ciągle synchronizuje się na max co mi przydzielili. teoretycznie powinno iść te 10Mb bo niby po dokonaniu pomiarów ze strony TP, linia jest OK.
    Nie wiem czy rwaniu nie jest winny mój Asmax AR 704g, ma już kilka latek, no i nie wiem jak współpracuje właśnie z usługą do 10Mb, może to jego wina. Oto moje parapemtry:
    Neostrada - do 10mbit - idzie tylko 2,5mbit
  • #40
    ajanek9
    Poziom 28  
    Cytat:
    teraz mam pełne 10Mb ale często rwie i ni jak modem się stabilizuje, ciągle synchronizuje się na max co mi przydzielili. teoretycznie powinno iść te 10Mb bo niby po dokonaniu pomiarów ze strony TP, linia jest OK

    Do 10 dni od uruchomienia usługi 10N trwa proces stabilizacji, po tym okresie automat powinien dopasować szybkość usługi do linii i ustawić na optymalnym poziomie. Teoretycznie wg. wcześniejszych norm stabilna opcja 10 Mb/s pracowała do 27 dB, u ciebie jest 33 dB. Teoria, teorią, ale zobaczymy jak ustawi automat.
  • #41
    marrog
    Poziom 22  
    Zgadza się z tym, że do 10 dni trwa stabilizacja. Jednak ja mam już 1,5 miesiąca i problem nadal ten sam. Linia niby powinna tyle wyciągać. Synchronizuje się na 10 i tyle targa jednak częściej niż raz na dobę traci połączenie.
  • #42
    henryxm
    Poziom 10  
    Po wykonaniu ośmiu telefonów do b.o.k z prośbą o jakiekolwiek polepszenie prędkości łącza uznałem, że mają to w d…. więc postanowiłem zmienić tok działań.
    Zadzwoniłem dziewiąty raz do b.o.k i tym razem zgłosiłem, iż w słuchawce telefonu słychać buczenie. Otrzymałem zlecenie naprawy uszkodzonej linii.
    Następnego dnia zjawił się technik pomierzył kabelki i stwierdził, że do słupka jest dobrze o do mojego domu już nie, więc wystawia zlecenie dla monterów, bo linia ma przebicie.
    Gdy zjawili się monterzy, zapytałem ich, jakie linia ma parametry do mojego słupka telefonicznego? Odpowiedzieli, że 5Mb spokojnie będę miał, gdy naprawią linię.
    Po naprawię kolejny raz telefon do b.o.k z prośbą o podwyższenie prędkości Internetu.W kolejnym dniu poinformowano mnie, iż usługa ta została zrealizowana.Sprawdziłem. Niestety po za rozłączeniem na półgodziny nic nie zostało zrobione, więc kolejny telefon do b.o.k .Dziś w końcu parametry drgnęły.
    Prędkość pobierania wzrosła do 3069 kbps, wysyłanie spadło do 320 kbps. Noise Margin zmniejszył się do 13,25db.Natomiast Line Attenuation tkwi ciągle w tym samym miejscu 58db przed naprawą i po naprawię.
    Co do przedstawionych wcześniej screenów z routera okazało się, że po wgraniu nowszego firmware odczyt Downstream -Upstream jest prawidłowy, bo był zamieniony.
    Neostrada - do 10mbit - idzie tylko 2,5mbit
    Neostrada - do 10mbit - idzie tylko 2,5mbit
  • #43
    kasiunia7777
    Poziom 39  
    A właśnie co do mojego tematu to byłam u tej sąsiadki kilka dni temu bo jej dziecko router zresetowało i nie wiedziało jak skonfigurować. Teraz szybkość z 2mbit skoczyła jej do 8mbit i codziennie się trzyma na takim poziomie więc już jest dużo lepiej, mówiła że na początku tylko były tak male prędkości później z dnia na dzień zaczęło iść szybciej i tak zostało, ale zapomniałam zobaczyć parametry linii i też zrobić zrzut.
  • #44
    ali128
    Poziom 11  
    Pytanie do fachowców - obecnie mam internet w Multimo 6Mb, łacze działa poprawnie nic nie zrywa, odległość od centrali ok 3km, router/modem to Netgear DG834 soft DGteam, czy na parametrach przedstawionych poniżej jest szansa aby działał stabilnie internet 10Mb, na infolinii Orange powiedzieli że parametry techniczne tej lini pozwalają właśnie na opcję do 10Mb

    Code:
    AR7 DSL Modem Statistics:
    
    --------------------------------
    [DSL Modem Stats]
       US Connection Rate:   639   DS Connection Rate:   7450
       DS Line Attenuation:   25   DS Margin:      16
       US Line Attenuation:   10   US Margin:      19
       US Payload :      26975616   DS Payload:      309583632
       US Superframe Cnt :   1009307   DS Superframe Cnt:   1009307
       US Transmit Power :   0   DS Transmit Power:   0
       LOS errors:      0   SEF errors:      0
       Errored Seconds:   264   Severely Err Secs:   1
       Frame mode:      0   Max Frame mode:      0
       Trained Path:      1   US Peak Cell Rate:   1507
       Trained Mode:      16   Selected Mode:      1
       ATUC Vendor Code:   4753504E   ATUC Revision:   2
       Hybrid Selected:   1   Trellis:      1
       Showtime Count:      11   DS Max Attainable Bit Rate: 16012 kbps
       BitSwap:      1   US Max Attainable Bit Rate: 740000 bps
       Annex:          AnxA   psd_mask_qualifier: 0x0000
       Power Management Status: L0   DS HLINSC: 0
       US ACTPSD:       -345   DS ACTPSD: -396
       Total init. errors:    2   Total init. timeouts: 0
       Showtime init. errors:    0   Showtime init. timeouts: 0
       Last showtime init. errors: 0   Last showtime init. timeouts: 0
       ATUC ghsVid:  ff b5 47 53 50 4e 00 10
       T1413Vid: 00 00      T1413Rev: 00      VendorRev: 00
       ATUR ghsVid:  b5 00 54 53 54 43 00 00
       T1413Vid: 00 00   T1413Rev: 00   VendorRev: 00

       [Upstream (TX) Interleave path]
       CRC:    2   FEC:    0   NCD:    0
       LCD:    0   HEC:    0

       [Downstream (RX) Interleave path]
       CRC:    357   FEC:    12318   NCD:    0
       LCD:    0   HEC:    0

       [Upstream (TX) Fast path]
       CRC:    0   FEC:    0   NCD:    0
       LCD:    0   HEC:    0

       [Downstream (RX) Fast path]
       CRC:    0   FEC:    0   NCD:    0
       LCD:    0   HEC:    0

    [ATM Stats]
       [Upstream/TX]
       Good Cell Cnt:   561992
       Idle Cell Cnt:   25300417

       Tx Packets Dropped Count:   14
       Tx Bad Packets Count:   168

       [Downstream/RX)]
       Good Cell Cnt:   6449659
       Idle Cell Cnt:   295070137
       Bad Hec Cell Cnt:   1529
       Overflow Dropped Cell Cnt:   0
       Rx Packets Dropped Count:   0
       Rx Bad Packets Count:   0


    [SAR AAL5 Stats]
       Tx PDU's:   226076
       Rx PDU's:   276019
       Tx Total Bytes:   23246916
       Rx Total Bytes:   305077913
       Tx Total Error Counts:   0
       Rx Total Error Counts:   20107


    [OAM Stats]
       Near End F5 Loop Back Count:   0
       Near End F4 Loop Back Count:   0
       Far End F5 Loop Back Count:   0
       Far End F4 Loop Back Count:   0
       SAR OAM Ping Response Drop Count=0
  • #45
    marrog
    Poziom 22  
    Powiedzieli, że pozwala na opcję 10Mb co nie oznacza że będziesz miał te 10Mb.
    U mnie chodziło 6Mb bez zrywania, przepieli mnie na opcję do 10Mb, synchronizuje się na max 12448 dw i 1080 up i co trochę rwie. Dzwoniłem na infolinię, przyjechał technik, mówi że linia ok, że wina routera, więc w najbliższym czasie podstawię inny, może faktycznie.
    Najbardziej wkurza mnie to dzwonienie do nich wysłuchiwanie automatycznej sekretarki i fakt, że średnio ta rozmowa kosztuje mnie ok 3 zł....
  • #46
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #47
    marrog
    Poziom 22  
    U mnie jest to samo, non stop synchronizuje na max. Było kilka dni spokoju a teraz co kilka minut zrywa...
    Ja podmienię router na kilka dni. Może mój Asmax AR-704g nie wyrabia z tą nową usługą...

    Może mi ktoś podać jaki std Adsl2+ wykorzystuje TP??
    Mój router w manual-u ma podane:
    między innymi :
    ADSL2+:ITU G.dmt.bisplus(ITU G.992.5)
    Moja milnia pracujena Adsl2+
  • #48
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #49
    henryxm
    Poziom 10  
    Wykonałem kolejne telefony do b.o.k i pisemnie na facebooku - orange pomoc. Po rozmowach, jaki i pisemnych odpowiedziach dowiedziałem się jak zawsze tej samej śpiewki, iż linia nie pozwala na wyższą prędkość.Przyjechał do technik i stwierdził,że mój router trzeba wymienić, bo podaję złe parametry, konkretnie tłumienie linii 56db. Więc kupiłem nowy d-linka, za 200zeta,podłączyłem i faktycznie tłumienie linii spadło do 50db.Prędkość pozostała pobierania i wysyłania pozostawała ta sama. Podłączyłem z powrotem straszy router netgear i ku mojemu zdziwieniu parametry tłumienia były takie same jak w nowym. Kolejny telefon do b.o.k i na facebook z prośbą o podwyższenie prędkości , reset moich parametrów na serwerze, jakie zapisał mi DLM jak i to,że jeśli moja prośba nie zostanie spełniona, zbiorę dane od sąsiadów (mają o 50% szybszy internet) i moje, wyśle do UKE.
    No i coś drgnęło, szału może i nie ma, ale jest różnica mieć przez dwa lata 4 a nie jeden mega.
    Neostrada - do 10mbit - idzie tylko 2,5mbit
  • #50
    seb235
    Poziom 28  
    Nie chwal dnia przed zachodem słońca, zresetowali DLM i uzyskałeś większą synchronizacje, wystarczy trochę błędów czy zerwań i możesz różnie na tym wyjść, tak czy inaczej oby Ci się udało :)
  • #51
    11111olo
    Poziom 42  
    Jest gdzieś zdefiniowane jak serwer DLM analizuje ilość synchronizacji, SNR itd. i na tej podstawie podejmuje decyzję o obniżeniu bądź podwyższeniu prędkości?
  • #52
    marrog
    Poziom 22  
    U mnie dzisiaj to już przegięcie, rwie połączenie pomimo, że od kilku dni synchro na ok 7600kbps przy DW a przy UP o zgrozo 507kbps. Nie wytrzymałem jak kolejny raz zerwało i się zsynchronizowało na 3990kbps.
    Na dodatek jeszcze w telefonie sam szum, nawet babka co przyjmowała zlecenie stwierdziła, że zbyt mocno szumi, praktycznie nic nie słychać.
    Z tego co patrzyłem w ofertę NEO to upload jest zdefiniowany na 1Mbps a Download jako 1-10 więc jeśli mi nie zmienią Up to można wnioskować o zerwanie umowy...
  • #53
    11111olo
    Poziom 42  
    Zgłaszaj trzaski w telefonie.
    Masz download do 10Mb i upload do 1Mb i możesz co najwyżej grzecznie czekać do końca umowy.
  • #54
    marrog
    Poziom 22  
    Upload nie jest do 1Mb tylko 1Mb/s a to różnica.
    Właśnie dzwoniłem do nich, rano był miły Pan technik, stwierdził, że jest ok, po czym wykonał telefon, aby zresetować DSM, żeby router spróbował się zsynchronizować na wyższą prędkość, po czym usłyszał odp. że 7.5Mb jest ok zgodnie z umową.
    Pojechałem po TP-linka, podstawiłem, zsynchronizował się po czym zerwał i połaczył się na 2.5Mb więc dzwonie na infolinię i mówię jak sprawa wygląda a babka do mnie, że jest to zgodne z umową, to ja jej ok, ale upload jest 1Mb a nie do 1Mb po czym słysze w słuchawce oprócz sprzężenia, trzasków i takich dzięków jak kiedyś było słychać gdy modem lub fax się łączył, jej odp. proszę czekać chwileczkę, no i po chwili
    Tak w umowie jest 1024, więc proponuję zgłoszenie awarii linii telefonicznej, bo być możę coś jest z linią i wówczas będzie Panu tak zrywać połącznie
    Teraz synchro to nawet poniżęj 2Mb przy DW a przy Up 270kb więc wybaczcie ale chyba coś nie halo jest...
    Neostrada - do 10mbit - idzie tylko 2,5mbit

    Wyczaiłem, że jak dzwoni telefon stacjonarny i go ktoś odbierze, to rwie połączenie i strasznie spada synchronizacja. Po rozłączeniu, router synchronizuje się na te ustawienia zapisane na DSM-ie czyli 7,5Mb i 500kb
  • #55
    11111olo
    Poziom 42  
    Który pkt umowy mówi że masz mieć UP 1Mb a nie do 1Mb?

    Też mam umowę do 10Mb na DN i choćbym pękł to UP nigdy mi nie dojdzie do 1320kbps - góra 920.
  • #56
    marrog
    Poziom 22  
    W ofercie masz podane 1Mb a nie do 1Mb a to różnica, skoro wyraźnie masz podane prędkośći do abonenta do 10Mb to tam też powinno być do 1Mb a nie ma.
  • #57
    11111olo
    Poziom 42  
    Jutro się przyjrzę bo to ciekawe ;)
  • #58
    marrog
    Poziom 22  
    Wkleiłem wyżej wycinek oferty z Orange, tak samo było w moim przypadku gdy podpisywałem umowę 3 miesiące temu, co ciekawe przez te pierwsze 10 dni coś tam rwało połączenie ale tuż przy końcu ustabilizował się i miałem pełne synchro, zaś po kilku dniach zaczęło zrywać no i rwie do dnia dzisiejszego. Co innego gdybym od początku miał np 6Mb to bym nie biegał za 10Mb ale chodziło i było ok, więc teraz się coś poperdzieliło u nich skoro nawiązanie połączenie przez telefon powoduje zerwanie połączenia oraz obniżenie synchronizacji. Na moje to właśnie dlatego mam obciętą prędkość neta przez DLM, a nie dlatego że linia nie wydoła, wydoła jak ją naprawią i tyle.

    Był dzisiaj monter. Stwierdził, że na słupku niedaleko domu obluzowaniu uległa jedna żyła z przewodu, dlatego mi rwało połączenie i dlatego były trzaski. faktycznie teraz jest stabilnie i cicho w słuchawce.
    Dzwoniłem na infolinię aby zresetowali mi DLM, niby odświeżyła mi bardzo miła Pani łącze, ale na razie nie wrócił modem na więcej niż 7,5Mb/s. Powiedziała, że sam powinien wykryć że jest lepsza linia i dostosować wyższą prędkość. Jeśli to nie nastąpi mam dzwonić.
  • #60
    djmario954
    Poziom 1  
    Witam jestem posiadaczem umowy na neostrade10 Mb/s która się kończy w lipcu sprawdziłem dzisiaj Download 10,24Mb/s ,upload 0.94Mbs ping 27ms.
    jest ok. Dzisiaj dzwonili do mnie i proponowali 1-10Mb/s za 49zł spytałem czy gwarantują mi takie parametry jak podałem w linku odparł ze będę miał od1 do 10 na umowie .Podziękowałem za taka usługę. Moja mam podpisała umowę na 10b/s .dostała jak sprawdziłem Download 6,6Mb/s ,upload 0.42Mbs ping 22ms. Dzwoniłem do tp i odpowiedzieli mi ze mam umowę od 1do 10 i się mieszczę w widełkach .Szukam nowego dostawcy internetu . Pozdrawiam nowych podpisujących umowę :cry: