Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B5 FL AVB - AWARIA SILNIKA NIE MOZNA OBROCIC WALEM SILNIK ZABLOKOWANY

20 Wrz 2012 12:40 18006 30
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich forumowiczow, mam na imie Daniel jestem nowy na tym forum.

    Oto moj problem, ostatnio dojezdzajac do domu passatem zaczelo sie cos dziac slyszalem dzwiek w silniku typu wkladanie patyka do wiatraka silnika pracowal. Jak juz wylaczylem silnik nie dalo rady go juz uruchomic cos go zablokowalo probowalem tez z pych chociez nie mozna w dieslu ale stalem na ulicy to chcialem sobie jakos poradzic no i tez nic przy puszczaniu sprzegla na biegu blokuje kola silnik niechce sie obrocic.
    VW PASSAT 1.9 tdi AVB 2002 VW PASSAT B5 FL AVB - AWARIA SILNIKA NIE MOZNA OBROCIC WALEM SILNIK ZABLOKOWANY VW PASSAT B5 FL AVB - AWARIA SILNIKA NIE MOZNA OBROCIC WALEM SILNIK ZABLOKOWANY
    Teraz pytanie do Was drodzy koledzy !

    czy to moze byc sprzeglo bo przy demontazu miski olejowej widzialem sprezynke urawna jakas?

    albo czy to moze byc co z walem dodam jeszcze ze po zdjeciu paska z gornego kola zawroy obracaja sie prawidlowo.

    czekam na pomoc od was, dziekuje i pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 27  
    Ostatnio miałem taki przypadek u klienta, to na pytanie kiedy wymieniał olej bo widziałem że asfalt się zrobił odpowiedział mi że nic nie robił bo zawsze olej był...... 7 lat.

    To tak w ramach małej dygresji.

    A na poważnie to wątpię że to sprzęgło.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jedrze2903 napisał:
    czy to moze byc sprzeglo bo przy demontazu miski olejowej widzialem sprezynke urawna jakas?

    Jak logicznie wytłumaczysz, skąd w misce olejowej miała by się wziąć część sprzęgła, to może to i sprzęgło...
    jedrze2903 napisał:
    zdjeciu paska z gornego kola zawroy obracaja sie prawidlowo

    A cóż to za silnik z obrotowymi zaworami?
    Silnik nie daje się uruchomić w jaki sposób? Rozrusznik nie może nim obrócić?
    PS. Dziękujemy za zdjęcia. Nikt z nas wcześniej passata nie widział.
  • Poziom 8  
    Dzikuje Tobie za odpowiedz ja olej zmieniam regularnie ostatnio na wiosne zmienialem na Helixa to jest dobrze.

    Ale doradzcie mi dlaczego nie moge obkrecic walem czuy sie silnik zatarl czy jak zdejme miske to zobacze cos ?
  • Moderator Samochody
    Jeżeli nie jesteś w stanie ruszyć wału korbowego w żadną stronę kluczem założonym na śrubę koła rozrządu to wyciągaj cały silnik, szkoda się bawić z odkręcaniem miski w samochodzie, zwłaszcza w B5, gdzie jest pod nią belka przedniego zawieszenia (a czy zatarł się wał, czy coś innego, to sobie zweryfikujesz rozbierając silnik na stole)
  • Poziom 8  
    Blazeju to nie w miesce olejowej ta sprezynka tylko jak odkrecales kiedys miske to wiesz zez sa takie 2 srubki przy skrzynie ciezkie do odkreceia i tam znalazlem to sprezynke

    PS. nie ma problem ze zdjeciami mam jeszcze zdjecie z prawego rzutu :)
  • Poziom 42  
    Jak nie wiesz jak się do tego zabrać to tym bardziej nie naprawisz...oddaj do warsztatu na diagnozę i wtedy zdecydujesz co dalej...
  • Poziom 8  
    CARROT masz racje widzie ze z Ciebie jest konkretny forumowicz. chyba tak zrobie moze jakies podpowiedzi na temat wyjecia silnika jakies zagadki tam wystepuja ?
    Dziekuje

    Dodano po 1 [minuty]:

    AutoAs chyba mysle bedzie prosciej wymienic caly silnik niz tak kombinowac ze sprawdzaniem.
  • Poziom 17  
    jedrze2903 napisał:
    czy jak zdejme miske to zobacze cos ?
    Coś zobaczysz na pewno i mogę ci zagwarantować że nie będą to krasnoludki i jednorożce.
    A teraz na serio, rozrusznik da radę "kręcić"? Na sprzęgle lub luzie koła samochodu obracają się swobodnie? I ostatnie pytanie w jaki sposób sprawdzałeś że nie da się przekręcić wałem?
  • Poziom 8  
    ROBOKOP mozliwe ale przeczytaj pierwszy moj post

    ps pasek nie pekl od rozrzadu

    Dodano po 1 [minuty]:

    KuREK 93 rozrusznik nie da rady zakrecic na luzi i ze sprzeglem wcisnietym nawet nie drgnie
  • Moderator Samochody
    jedrze2903 napisał:
    ROBOKOP mozliwe ale przeczytaj pierwszy moj post

    ps pasek nie pekl od rozrzadu


    Czytałem Twój pierwszy post i wcale nie twierdziłem że pękł pasek. Przeskoczył, zgubił zęby, ewentualnie jeszcze coś innego. Zajrzyj głębiej, czy pod dolną osłoną nie będziesz miał opiłków. Możliwości jest kilka - zatarta pompa tandemowa, zatarta pompa wody, bądź poluzowane dolne koło rozrządu. I to tyle.
  • Poziom 8  
    ROBOKOP musze to sprawdzic a co to jest ta pompa tandemowa jak sciagalem pasek to byl mocno napiety normalnie tzn.
  • Poziom 8  
    ROBOKOP dzisiaj zdejme pasek i Tobie wszystko wytlumacze musze odsuwac przud czyli grill zderzak czy dam rade bez ?
  • Moderator Samochody
    Ściągasz zderzak, lampy, wzmocnienie czołowe i cały plastikowy pas przedni z chłodnicami, będziesz miał wygodny dostęp do silnika
  • Poziom 8  
    okej dzieki CARROT a czy do wyjkecia silnika to wystarczy ? z reszta to bede widzial. a nie wiesz kto juz moze wymienial w passacie silnik i moze mi cos poradzic ?

    Dodano po 4 [godziny] 46 [minuty]:

    witam was, a wiec zdjelem miske i nic nie ujzalem.

    Lecz dopatrzylem sie ze z okolicy dwumasa wypadly 2 sprezynki jedna z nich przyblokowala wal i dlatego nie moglem obrocic motorem.

    mam jeszcze pytanie przy wyjmowaniu silnika co robi sie z wezami od klimy serwa itp trzeba przecie poodkrecac te wezez no a wtedy zacznie cieknac i z klimy gaz i jak to zrobic?
  • Poziom 27  
    Odegniesz wszestko w granicy sprezystosci. Chyba ze masz slabe wyczucie ;). Ale po co to robic skoro to sprezynki przyblokowaly silnik to nie rozumiem??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To może odkręć sprzęgło i sprawdź, czy silnik zacznie się kręcić.
  • Admin grupy Samochody
    Jak masz okręcony przedni pas-okręcasz pompę wspomagania,sprężarkę klimy i odsuwasz na bok nie luzując węży.Wyciągasz silnik wymieniasz co trzeba i po bólu.Wygodniej wywalić silnik niż się szarpać ze skrzynią-tym bardziej że masz już większość roboty za sobą.
  • Użytkownik obserwowany
    może to te małe spreżynki z tarczy
  • Moderator Samochody
    Widziałem już "wypadnięte" sprężynki i zrobione przez nie dziury w kryzie skrzyni biegów... kręcący się silnik z kołem zamachowym nie tak łatwo zablokować "na dębowo", moment bezwładności takiej wirującej masy jest naprawdę spory
    Ja myślę, że tu jest odwrotny związek przyczynowo- skutkowy, tj: zablokowało wał korbowy w jadącym samochodzie i rozerwało tarczę sprzęgła/ dwumas
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobacz, on jechał, stukało, bo już było rozwalone, jak zgasił, zablokowało na amen i teraz cisza jest.
  • Moderator Samochody
    jedrze2903 napisał:
    dzwiek w silniku typu wkladanie patyka do wiatraka silnika

    Paweł, ale to wypisz wymaluj pojedynek pomiędzy tłokami a zaworami.
  • Poziom 24  
    Aż dziw, że nie ma dziury w tłoku albo urwanej korby. W tym właśnie silniku przerabiałem to już kilka razy i od tego bym zaczął. Oby to tylko dwumas był. Wszelkie inne możliwości wykluczam bo zatarta pompa wody czy coś z osprzętu spowodowało by zerwanie któregoś z pasków. A zatrzymać rozrusznik i siłę rozpędzonego samochodu to tylko korba potrafi. Myślę, że przez to odpalanie na pych sprzegło poleciało właśnie.
  • Admin grupy Samochody
    robokop napisał:
    ale to wypisz wymaluj pojedynek pomiędzy tłokami a zaworami.
    Niekoniecznie-w T5 wyciągnełem dwumas który prawie odciął skrzynie.W T4 rozwalony dwumas zablokował silnik na amen.(dopóki kierowca nie zgasił busa pukało ale chodziło-po zgaszeniu nie odpalił)
  • Poziom 8  
    wszystko wam powiem jak skoncze narazie czekam na sprzehlo i 2mas mysle ze PAWLE WAWA m rs\acje, zobaczymy. Pozdrawiam