Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat siena 1.6 LPG - przebicie na cewce i słaba iskra na dwóch fajkach

20 Wrz 2012 16:20 4608 28
  • Poziom 9  
    Witam. posiadam Siene 1.6 z lpg i od półtora roku borykam się z problemami.
    Chodzi mi o telepanie silnika na wolnych obrotach na PB i LPG. Obroty utrzymują się na poziomie 3-ej kreski na obrotomierzu czyli 600 obr/min. przy delikatnym wciśnięciu gazu i trzymaniu go w jednej pozycji obroty wkręcają się stopniowo do 2000.
    -przewody WN wymieniałem
    -świece wymieniałem
    -krokowy wymieniałem (zawieszał się)
    -sonda lambda nowa
    -map-sensor podmieniony
    -przepustnica podmieniona razem z potencjometrem
    brak poprawy.

    Dzisiaj na załączonym silniku zdjąłem fajkę z jednej świecy (pierwsza od rozrządu) silnik delikatnie zaczął bardziej się trząść. Ku mojemu zdziwieniu silnik chodził w miarę równo gdy wyjąłem i drugą fajkę. Zauważyłem że jest bardzo słaba iskra na pierwszej i drugiej fajce przykładając do kolektora wręcz musiałem ją docisnąć żeby zobaczyć iskrę. Zaś na 3 i 4 fajce iskry z fajki przeskakiwały na kolektor dolotowy z odległości 10 cm.
    Żeby było mało to gdy miałem fajkę w ręce i przez przypadek dotknąłem się wężyka idącego do przepustnicy do delikatnie kopało mnie prądem.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    Podmień cewkę i będzie wiadomo.
    Miałem przypadek w golfie IV silnik chodził nie równo obroty ok.600-800, na dwóch przewodach iska bardzo słaba, po przyłożeniu do kolektora ledwo było widać iskrę(nawet jak przez przypadek dotknąłem kolektora ręką bardzo delikatnie było czuć iskrę). Na dwóch następnych iskra idealna. Po wymianie cewki na nową problem zniknął.
    Sprawdź również czy jest prawidłowa kolejność podłączenia przewodów do świec.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Może być cewka ale miałem przypadek że seicento na dwóch cylindrach była słaba iskra silnik kołysał po podmianie cewki brak poprawy mimo że komputer wskazywał na cewkę okazało się że wina komputera .
  • Poziom 9  
    A może mieć wpływ na to że mój komputer ma niewykasowalny błąd na pamięci EEPER
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Motronic napisał:
    Pewnie kod 27. Ten błąd w centralach IAW 1ABB jest wtedy, kiedy diagnozuje się uniwersalnym testerem albo jest usunięty immobiliser. Nie zawracać sobie tym głowy.

    Błąd wykryty examinerem w ASO. Centralka była wymieniana ponieważ stara była zablokowana i palił na maksymalnej dawce. Ale na starej były podobne objawy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    piolan1 napisał:
    Dzisiaj na załączonym silniku zdjąłem fajkę z jednej świecy
    Bardzo dobry sposób, żeby ubić driver WN w ECU i cewkę... Co do problemów to niekiedy podobny efekt daje wpięcie zasilania centralki LPG w obwód zasilania cewki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Motronic napisał:
    Nie, nie stanie się nic. Natomiast nie uwierzę w te 10 centymetrowe iskry.

    przesadziłem umyślnie żebyście mieli porównanie do tych dwóch fajek gdzie iskry były znikome
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Uwalona cewka. Nie ECU bo by w ogóle nic nie było. Ewentualnie zaśniedziałe wtyczki zasilająco-sterujące cewek ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam. U mnie w SC losowo silnik zaczynał nierówno pracować,prawie gasł i zapalała się kontrolka wtrysku.Kupiłem jedną cewkę Magneti Marelli - oryginalnie były Champion i podstawiałem.Trafiłem za drugim razem,problem zniknął.Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Podmieniłem włśnie cewke na nową. Niestety dalej to samo. Czy trzeba resetować komputer po tym zabiegu bo tego nie robiłem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Więc komputer zresetowany. Niestety żadnych efektów poprawy. Dalej oborty na zagrzanym silniku na poziomie 600-650 i telepie silnikiem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Odpiąłem klemy na 30 minut potem odpaliłem auto i czekałem do włączenia wentylatora.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    W takim razie jak ją z resetować
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Mam podobną sytuację, która wpędziła mnie w niepotrzebne wydatki. Słaba iskra na 1 i 2 cylindrze - wymieniłem świece (NGK), kable (NGK) i cewkę (Valeo). Wcześniej ASO twierdziło, że rozrząd przestawiony - wymieniłem kpl. rozrząd i nadal wygląda jakby gubił zapłon, czuć w środku że od czasu do czasu szarpnie silnikiem i wydechem. Nie mam już siły, a mechanicy mnie zbywają że wymyślam i silnik chodzi perfekcyjnie...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    U mnie Naj bardziej widoczne objawy to na ciepłym silniku obroty 550-600 telepanie silnikiem jak by wypadał zapłon. To samo jest na lpg i pb. Na zimnym silniku obroty 1200 i przy ruszaniu z jedynki w momencie zmiany biegu słychać i czuć gwałtowne szarpnięcie silnika. Sonda lambda jest nowa
  • Poziom 2  
    Ja nie mam lpg. Czuje lekkie poszarpywanie, pewnie tylko ja bo mechanicy twierdzą że chodzi idealnie, a najlepiej pokazać to poprzez zmianę obciążenia gaz-hamowanie silnikiem-gaz czuć wtedy szarpnięcie.
  • Poziom 9  
    W moim wypadku szarpnięcie jest bardzo wyczuwalne jak auto toczy się na pierwszym biegu na wolnych obrotach a po dodaniu gazu szarpnie ustaje i normalnie przyspiesza. Co może mieć wpływ na to, skoro świece Cewka i przewody są nowe sonda nowa i krokowy też
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Nowy krokowy kupiony w intercars a na starym też szarpało ale zawieszały się obroty. To nie jest mocne szarpanie. Efekt jak przy wypadającym zapłonie