Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Połączenie ładowarki bosch i akumulatora b&d

adamzaza 20 Wrz 2012 19:27 3189 5
  • #1 20 Wrz 2012 19:27
    adamzaza
    Poziom 11  

    Jak podłączyć akumulator black & decker 12V do ładowarki bosch?. Akumulator ma dwie końcówki a ładowarka trzy wejścia. Połączenie (+) - (+) i (-) - (-) nie skutkuje ładowaniem. Ładowarka bosch jest sprawna. Pozdrawiam.

    0 5
  • #2 21 Wrz 2012 11:14
    Adam D
    Poziom 13  

    Witam
    Napisz konkretnie jaka ładowarka i jaki akumulator, bo są różne...
    może być foto..

    1
  • #3 23 Wrz 2012 22:59
    saskia
    Poziom 38  

    Zazwyczaj w ladowarkach ten trzeci zacisk kontroluje poziom naladowania pierwszego (jednego) z ogniw w acu.
    W B&D-a acu. ladowarke kontroluje termostat dotykajacy pierwszego ogniwa.

    Musisz wyprowadzic z acu.B&D kabelek podlaczony miedzy pierwszym, a drugim ogniwem i laczyc go do trzeciego styku ladowarki, na czas ladowania.

    Biegunowosc najlepiej bylo by gdybys sprawdzil w starym acu. Bosh-a od tej ladowarki.

    0
  • #4 24 Wrz 2012 20:37
    Adam D
    Poziom 13  

    Witam
    Kolega post wyżej (SASKIA) chyba nigdy nie rozbierał acuu.... (jaki kabelek pomiędzy pierwszym a drugim ogniwem???)...
    Trzeci styk w popularnych akumulatorach NICD/NIMH bosch, b&d, makita, ryobi... etc... służy do kontroli temperatury ładowanego pakietu (T).
    Czujnikem temperatury jest najczęściej termostat (60 - 80'C) lub termistor (6.8kOhm ... do 47kOhm) jest to zależne od producenta, pakietu, napięcia, pojemności i rodzaju ogniw.Ten element jest w 99% pakietów połączony do bieguna ujemnego pakietu.
    Możesz na własną odpowiedzialność połączyć trzeci styk ładowarki z ujemnym biegunem pakietu przez rezystor ok. 6.8kOhm na chwilę!!! gdy rozpocznie proces ładowania jest OK. Jeśli nie spróbuj połączyć "na krótko" styk ujemny pakietu z trzecim stykiem ładowarki (na chwilę !). Sprawdź obie opcje.
    Musisz tylko kontrolować co jakiś czas temperaturę i napięcie pakietu
    Nie muszę przypominać, że napięcie ładowarki i jej polaryzacja musi się zgadzać z pakietem.
    Uważaj! Ładowarki Bosch automatyczne mogą nie pasować do tego stosowania , a nawet mogą uszkodzić Ci pakiet i samą siebie, gdy źle rozpoznają zestaw.
    Najlepiej napisz jaki zestaw accu i ładowarka.

    0
  • #5 25 Wrz 2012 19:56
    saskia
    Poziom 38  

    Na laczeniu ogniw (miedzy pierwszym a drugim) najlepiej polaczyc gdyz w innym miejscu musial by lutowac, co moze uszkodzic ogniwo.
    Troche accu rozbieralem i usuwajac uszkodzone ogniwa montowalem z 2 accu jedno sprawne, pracujace min. rok dluzej w maszynie, a zuzywam ok 16 accu rocznie 18V.
    Przez 23 lata troche sie tego narozbieralo.
    Uzywalem B&D, ELU , a obecnie Dewalta. Mozliwe ze z ta ladowarka pomylilem sie co do umiejscowienia termostatu, bo zazwyczaj sa w ladowarce, gniezdzie accu.
    Nie mam pewnosci co do nowych Litowo jonowych, bo tych jaszcze nie musialem rozbierac.
    A tak przy okazji, mam kilka uszkodzonych ladowarek Dewalta, oberwane trafo, nie mam do tego cierpliwosci, bo na budowach czesto ktos straci ladowarke z bateria i zazwyczaj trafo sie obrywa, a poprawiane jest nawet latwiej oberwac.
    Odstapie za darmo.

    0
  • #6 25 Wrz 2012 20:52
    Adam D
    Poziom 13  

    Witam
    My tu z kolegą dyskutujemy i gubimy temat :)
    Miałem na myśli, że po pierwszym ogniwie jest już napięcie ( 1.2V- 1.45V) i to może przekłamywać ładowarkę na styku "T"
    ...ew. trzeba delikatnie lutować do styku (-) pastą lut., albo kroplą kwasu i poczyścić... działam już w tej branży sporo lat - (firma reg. accu kiltaset/mc :) ).
    ...ale widzę że kolega zakładający post już chyba sprawę rozwiązał, bo nie pisze n/t. :)

    0