Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 FL 1.9 TDI AWX - Świeci ABS /ESP

Marek_33 20 Wrz 2012 20:29 20193 18
  • #1 20 Wrz 2012 20:29
    Marek_33
    Poziom 9  

    Po podłączeniu VAGA po wciśnięciu funkcji "Test Wyjść" w sterowniku ABS, zaświeciły sie i już nie zgasły owe lampki, zapisały sie dwa błedy 65535 - uszkodzony moduł sterujący (dało sie skasować) 1486 - System czeka na test drogowy (po skasowaniu pojawia się znowu). Miał ktoś taki przypadek ? gdzie szukać problemu? Passat B5 FL 1.9 TDI AWX 131 KM

    2 18
  • #2 20 Wrz 2012 20:32
    polonez15
    Poziom 32  

    Przeprowadź test wg instrukcji to zniknie, ew. spróbuj odłączyć wtyczkę pompy ABSu na parę minut.

    0
  • #3 20 Wrz 2012 20:33
    leonek4
    Poziom 28  

    Spróbuj wykonać krótką jazdę skręcając kierownicą w lewo i w prawo na maxa.

    1
  • #4 20 Wrz 2012 20:35
    Rychupeja
    Poziom 14  

    albo rozłącz akumulator w samochodzie na kilka minut i podłącz

    Moderowany przez zeimp:


    Totalna bzdura!

    Regulamin
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie!

    0
  • #5 20 Wrz 2012 20:43
    polonez15
    Poziom 32  

    Rychupeja napisał:
    albo rozłącz akumulator w samochodzie na kilka minut i podłącz


    A później będą posty o kod w radiu...

    0
  • #6 20 Wrz 2012 20:48
    Marek_33
    Poziom 9  

    Dzięki za wskazówki jutro posprawdzam i dam znać czy coś to pomogło,

    0
  • #7 21 Wrz 2012 19:35
    Marek_33
    Poziom 9  

    Nadal nic. Dziś odłączyłem akumulator na dwie godziny , po podłączeniu nadal lampki świecą, jazda testowa też nic nie dała , wygląda to na coś poważnego i co teraz? czy to możliwe że interfejs lub program może uszkodzić sterownik?

    0
  • #8 21 Wrz 2012 20:56
    xyro
    Poziom 23  

    Vag, czyli vag com ? Jaki interfejs, jakie oprogramowanie. Jak chinol z portalu aukcyjnego to jak najbardziej może uszkodzić coś. Lub po prostu nie umiesz przeprowadzić testu drogowego, ale to samo powinno zgasnąć jak trochę pojezdzisz.

    0
  • #9 22 Wrz 2012 08:01
    psilos1
    Poziom 31  

    Witam ,miałem podobny problem po wymianie czujnika skrętu kierownicy(taśmy).Pomimo przeprowadzonej adaptacji to i tak dalej świecił ESP i ABS. Ba mało tego, ABS wyrzuca błąd 1486. Nie pomoże sprawdzanie bezpieczników i zwieranie klem. Trzeba się autem przejechać. I tu tez mała uwaga - pyrkanie na 1 i 2 biegu prędkością 20-30km/h. po osiedlówce nie dało rezultatu trzeba było "przegonić auto".
    Podobny temat :Link

    2
  • #10 23 Wrz 2012 23:25
    Marek_33
    Poziom 9  

    Dziś byłem na trasie około 250 km i nadal prawie nic prawie to znaczy po przejechaniu około 10 km lampka ABS gaśnie a ESP nadal świeci, po wyłączeniu zapłonu i po ponownym odpaleniu znów świecą obie i znów po przejechaniu około 10 km gaśnie lamka ABS a ESP nadal swieci. Po zgaśnięciu lampki ABS od razu na parkinhu pod OBI wykręciłem kilka kółek aby przetestować ESP ale niestety nic to nie dało.

    0
  • #11 24 Wrz 2012 08:05
    psilos1
    Poziom 31  

    Musisz przeprowadzić adaptację czujnika.
    Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]
    6. 06 wyjście
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasować się błędy, i kontrolki abs i esp powinny zgasnąć.
    Możesz jeszcze sprawdzić w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik kąta skrętu dobrze wskazuje położenie kierownicy.

    2
  • #12 03 Paź 2012 18:50
    ciuqu
    Poziom 34  

    Witam

    Kolego musisz przeprowadzić pełen test elementów wykonawczych ESP i ABS

    Najlepiej na trawie żeby nie drzeć opon, (mam nadzieje że ekolodzy tego nie czytają)

    Więc:

    - jedynka i gaz w podłogę (test ESP)
    - jak się trochę rozpędzisz to hamulec w podłogę (test ABS)
    - jeszcze tylko kilka pełnych skrętów w lewo i w prawo podczas jazdy i powinno zgasnąć

    Jeździsz do póki nie zgasną obie lampki.
    Możesz też trochę "podriftować" dla pewności.

    Pozdrawiam




    Moderowany przez zeimp:


    Ekolodzy może i nie czytają tego, ale np. ja tak. Upominam Cię oficjalnie, żebyś takie techniki/metody naprawcze zachował dla siebie! Od tego są testery i przyrządy diagnostyczne + wiedza, a nie hektar pola/łąki... Ostrzeżenie ustne dziś, a za następne bzdury, zgodnie z regulaminem..!

    2
  • #13 03 Paź 2012 21:47
    jurekk55
    Poziom 35  

    Marek_33 napisał:
    Po zgaśnięciu lampki ABS od razu na parkinhu pod OBI wykręciłem kilka kółek aby przetestować ESP ale niestety nic to nie dało.


    Przeczytaj w końcu czymś poważnym sterowniki w aucie

    ciuqu napisał:

    Najlepiej na trawie żeby nie drzeć opon, (mam nadzieje że ekolodzy tego nie czytają)


    A to co ma być? Depilacja trawnika?

    Albo auto nie czytane niczym , albo ELM-em (czyt. g***em), ale temat na elektrodzie jest

    1
  • #14 04 Paź 2012 15:31
    ciuqu
    Poziom 34  

    Moderowany przez zeimp:


    Ekolodzy może i nie czytają tego, ale np. ja tak. Upominam Cię oficjalnie, żebyś takie techniki/metody naprawcze zachował dla siebie! Od tego są testery i przyrządy diagnostyczne + wiedza, a nie hektar pola/łąki... Ostrzeżenie ustne dziś, a za następne bzdury, zgodnie z regulaminem..!

    [/quote]

    Kolego zeimp to nie są żadne bzdury - "SYSTEM CZEKA NA TEST DROGOWY"
    Może trochę przesadziłem z tą trawą i driftem ale dokładnie na taki test czeka sterownik ESP.

    Ciekawe jakich testerów chciałbyś użyć do przetestowania działania pompy ABS, ESP oraz skrętu pojazdu?

    0
  • #15 04 Paź 2012 16:33
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A jak sprawdzasz poduszki, walisz w drzewo?
    Zrobię to bez orania pola i piszczenia oponami po asfalcie, ba mogę nawet 1500 obr/min nie przekroczyć i zadziała.

    0
  • #16 04 Paź 2012 18:22
    ciuqu
    Poziom 34  

    W poduszkach nie wykonuję się testu elementów wykonawczych.

    Przerabiałem ten temat dwa tygodnie temu, w aucie musi zostać spełniona większość sytuacji "Awaryjnych" i zadziałać cały system ESP

    Oczywiście autor postu może poczekać do grudnia aż spadnie śnieg wtedy ESP i ABS działa często, albo podjechać do waszych serwisów z testerami i zapłacić 500zł

    Poczytajcie sobie: u mnie test nie Ross-techa nie pomógł lub zrobiłem coś źle musiałem jeszcze ostro zahamować i "spalić gumę" choć tego zabraniają a automatem ciężko to zrobić na asfalcie.

    Link
    Link
    Link

    0
  • #17 04 Paź 2012 18:43
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nigdy nie miałem z tym problemu. Zawsze szło elegancko, pod warunkiem odpowiedniego przeprowadzenia całej procedury.

    0
  • #18 04 Paź 2012 18:45
    ciuqu
    Poziom 34  

    Możliwe że źle przeprowadziłem procedurę, a kierując się również postami znalezionymi na rożnych forach pojeździłem trochę po trawie :)

    0
  • #19 05 Paź 2012 08:51
    Marek_33
    Poziom 9  

    Panowie jednak kłopot tkwił w nieprawidłowo przeprowadzonym teście drogowym, pojeździłem trochę po mieście, kilka prostych odcinków - gasła kontrolka ABS potem kilka manewrów na parkingach czyli kierownica na max to w jedną to w drugą stronę i ESP również zgasło. Obyło się bez palenia gumy i tym podobnych, chociaż pewnie gdybym wykonał test tak jak Koledzy radzą czyli ostro to pewnie kontrolki zgasły by od razu a nie po kilku dniach. Dziękuję za porady, myślę że temat możemy zamknąć.

    0
  Szukaj w 5mln produktów