Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 FL 1.9 TDI AWX - Świeci ABS /ESP

Marek_33 20 Sep 2012 20:29 35139 18
  • #1
    Marek_33
    Level 10  
    Po podłączeniu VAGA po wciśnięciu funkcji "Test Wyjść" w sterowniku ABS, zaświeciły sie i już nie zgasły owe lampki, zapisały sie dwa błedy 65535 - uszkodzony moduł sterujący (dało sie skasować) 1486 - System czeka na test drogowy (po skasowaniu pojawia się znowu). Miał ktoś taki przypadek ? gdzie szukać problemu? Passat B5 FL 1.9 TDI AWX 131 KM
  • #2
    polonez15
    Level 33  
    Przeprowadź test wg instrukcji to zniknie, ew. spróbuj odłączyć wtyczkę pompy ABSu na parę minut.
  • #3
    leonek4
    Level 29  
    Spróbuj wykonać krótką jazdę skręcając kierownicą w lewo i w prawo na maxa.
  • #4
    Rychupeja
    Level 15  
    albo rozłącz akumulator w samochodzie na kilka minut i podłącz

    Moderated By zeimp:


    Totalna bzdura!

    Regulamin
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie!

  • #5
    polonez15
    Level 33  
    Rychupeja wrote:
    albo rozłącz akumulator w samochodzie na kilka minut i podłącz


    A później będą posty o kod w radiu...
  • #6
    Marek_33
    Level 10  
    Dzięki za wskazówki jutro posprawdzam i dam znać czy coś to pomogło,
  • #7
    Marek_33
    Level 10  
    Nadal nic. Dziś odłączyłem akumulator na dwie godziny , po podłączeniu nadal lampki świecą, jazda testowa też nic nie dała , wygląda to na coś poważnego i co teraz? czy to możliwe że interfejs lub program może uszkodzić sterownik?
  • #8
    xyro
    Level 24  
    Vag, czyli vag com ? Jaki interfejs, jakie oprogramowanie. Jak chinol z portalu aukcyjnego to jak najbardziej może uszkodzić coś. Lub po prostu nie umiesz przeprowadzić testu drogowego, ale to samo powinno zgasnąć jak trochę pojezdzisz.
  • #9
    psilos1
    Level 32  
    Witam ,miałem podobny problem po wymianie czujnika skrętu kierownicy(taśmy).Pomimo przeprowadzonej adaptacji to i tak dalej świecił ESP i ABS. Ba mało tego, ABS wyrzuca błąd 1486. Nie pomoże sprawdzanie bezpieczników i zwieranie klem. Trzeba się autem przejechać. I tu tez mała uwaga - pyrkanie na 1 i 2 biegu prędkością 20-30km/h. po osiedlówce nie dało rezultatu trzeba było "przegonić auto".
    Podobny temat :Link
  • #10
    Marek_33
    Level 10  
    Dziś byłem na trasie około 250 km i nadal prawie nic prawie to znaczy po przejechaniu około 10 km lampka ABS gaśnie a ESP nadal świeci, po wyłączeniu zapłonu i po ponownym odpaleniu znów świecą obie i znów po przejechaniu około 10 km gaśnie lamka ABS a ESP nadal swieci. Po zgaśnięciu lampki ABS od razu na parkinhu pod OBI wykręciłem kilka kółek aby przetestować ESP ale niestety nic to nie dało.
  • #11
    psilos1
    Level 32  
    Musisz przeprowadzić adaptację czujnika.
    Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]
    6. 06 wyjście
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasować się błędy, i kontrolki abs i esp powinny zgasnąć.
    Możesz jeszcze sprawdzić w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik kąta skrętu dobrze wskazuje położenie kierownicy.
  • #12
    ciuqu
    Level 38  
    Witam

    Kolego musisz przeprowadzić pełen test elementów wykonawczych ESP i ABS

    Najlepiej na trawie żeby nie drzeć opon, (mam nadzieje że ekolodzy tego nie czytają)

    Więc:

    - jedynka i gaz w podłogę (test ESP)
    - jak się trochę rozpędzisz to hamulec w podłogę (test ABS)
    - jeszcze tylko kilka pełnych skrętów w lewo i w prawo podczas jazdy i powinno zgasnąć

    Jeździsz do póki nie zgasną obie lampki.
    Możesz też trochę "podriftować" dla pewności.

    Pozdrawiam




    Moderated By zeimp:


    Ekolodzy może i nie czytają tego, ale np. ja tak. Upominam Cię oficjalnie, żebyś takie techniki/metody naprawcze zachował dla siebie! Od tego są testery i przyrządy diagnostyczne + wiedza, a nie hektar pola/łąki... Ostrzeżenie ustne dziś, a za następne bzdury, zgodnie z regulaminem..!

  • #13
    jurekk55
    Level 36  
    Marek_33 wrote:
    Po zgaśnięciu lampki ABS od razu na parkinhu pod OBI wykręciłem kilka kółek aby przetestować ESP ale niestety nic to nie dało.


    Przeczytaj w końcu czymś poważnym sterowniki w aucie

    ciuqu wrote:

    Najlepiej na trawie żeby nie drzeć opon, (mam nadzieje że ekolodzy tego nie czytają)


    A to co ma być? Depilacja trawnika?

    Albo auto nie czytane niczym , albo ELM-em (czyt. g***em), ale temat na elektrodzie jest
  • #14
    ciuqu
    Level 38  
    Moderated By zeimp:


    Ekolodzy może i nie czytają tego, ale np. ja tak. Upominam Cię oficjalnie, żebyś takie techniki/metody naprawcze zachował dla siebie! Od tego są testery i przyrządy diagnostyczne + wiedza, a nie hektar pola/łąki... Ostrzeżenie ustne dziś, a za następne bzdury, zgodnie z regulaminem..!

    [/quote]

    Kolego zeimp to nie są żadne bzdury - "SYSTEM CZEKA NA TEST DROGOWY"
    Może trochę przesadziłem z tą trawą i driftem ale dokładnie na taki test czeka sterownik ESP.

    Ciekawe jakich testerów chciałbyś użyć do przetestowania działania pompy ABS, ESP oraz skrętu pojazdu?
  • #15
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A jak sprawdzasz poduszki, walisz w drzewo?
    Zrobię to bez orania pola i piszczenia oponami po asfalcie, ba mogę nawet 1500 obr/min nie przekroczyć i zadziała.
  • #16
    ciuqu
    Level 38  
    W poduszkach nie wykonuję się testu elementów wykonawczych.

    Przerabiałem ten temat dwa tygodnie temu, w aucie musi zostać spełniona większość sytuacji "Awaryjnych" i zadziałać cały system ESP

    Oczywiście autor postu może poczekać do grudnia aż spadnie śnieg wtedy ESP i ABS działa często, albo podjechać do waszych serwisów z testerami i zapłacić 500zł

    Poczytajcie sobie: u mnie test nie Ross-techa nie pomógł lub zrobiłem coś źle musiałem jeszcze ostro zahamować i "spalić gumę" choć tego zabraniają a automatem ciężko to zrobić na asfalcie.

    Link
    Link
    Link
  • #17
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nigdy nie miałem z tym problemu. Zawsze szło elegancko, pod warunkiem odpowiedniego przeprowadzenia całej procedury.
  • #18
    ciuqu
    Level 38  
    Możliwe że źle przeprowadziłem procedurę, a kierując się również postami znalezionymi na rożnych forach pojeździłem trochę po trawie :)
  • #19
    Marek_33
    Level 10  
    Panowie jednak kłopot tkwił w nieprawidłowo przeprowadzonym teście drogowym, pojeździłem trochę po mieście, kilka prostych odcinków - gasła kontrolka ABS potem kilka manewrów na parkingach czyli kierownica na max to w jedną to w drugą stronę i ESP również zgasło. Obyło się bez palenia gumy i tym podobnych, chociaż pewnie gdybym wykonał test tak jak Koledzy radzą czyli ostro to pewnie kontrolki zgasły by od razu a nie po kilku dniach. Dziękuję za porady, myślę że temat możemy zamknąć.