Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 FL 1.9 TDI AWX - Świeci ABS /ESP

20 Sep 2012 20:29 30087 18
  • Level 10  
    Po podłączeniu VAGA po wciśnięciu funkcji "Test Wyjść" w sterowniku ABS, zaświeciły sie i już nie zgasły owe lampki, zapisały sie dwa błedy 65535 - uszkodzony moduł sterujący (dało sie skasować) 1486 - System czeka na test drogowy (po skasowaniu pojawia się znowu). Miał ktoś taki przypadek ? gdzie szukać problemu? Passat B5 FL 1.9 TDI AWX 131 KM
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 33  
    Przeprowadź test wg instrukcji to zniknie, ew. spróbuj odłączyć wtyczkę pompy ABSu na parę minut.
  • Level 29  
    Spróbuj wykonać krótką jazdę skręcając kierownicą w lewo i w prawo na maxa.
  • Level 14  
    albo rozłącz akumulator w samochodzie na kilka minut i podłącz

    Moderated By zeimp:


    Totalna bzdura!

    Regulamin
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie!

  • Level 33  
    Rychupeja wrote:
    albo rozłącz akumulator w samochodzie na kilka minut i podłącz


    A później będą posty o kod w radiu...
  • Level 10  
    Dzięki za wskazówki jutro posprawdzam i dam znać czy coś to pomogło,
  • Level 10  
    Nadal nic. Dziś odłączyłem akumulator na dwie godziny , po podłączeniu nadal lampki świecą, jazda testowa też nic nie dała , wygląda to na coś poważnego i co teraz? czy to możliwe że interfejs lub program może uszkodzić sterownik?
  • Level 24  
    Vag, czyli vag com ? Jaki interfejs, jakie oprogramowanie. Jak chinol z portalu aukcyjnego to jak najbardziej może uszkodzić coś. Lub po prostu nie umiesz przeprowadzić testu drogowego, ale to samo powinno zgasnąć jak trochę pojezdzisz.
  • Level 32  
    Witam ,miałem podobny problem po wymianie czujnika skrętu kierownicy(taśmy).Pomimo przeprowadzonej adaptacji to i tak dalej świecił ESP i ABS. Ba mało tego, ABS wyrzuca błąd 1486. Nie pomoże sprawdzanie bezpieczników i zwieranie klem. Trzeba się autem przejechać. I tu tez mała uwaga - pyrkanie na 1 i 2 biegu prędkością 20-30km/h. po osiedlówce nie dało rezultatu trzeba było "przegonić auto".
    Podobny temat :Link
  • Level 10  
    Dziś byłem na trasie około 250 km i nadal prawie nic prawie to znaczy po przejechaniu około 10 km lampka ABS gaśnie a ESP nadal świeci, po wyłączeniu zapłonu i po ponownym odpaleniu znów świecą obie i znów po przejechaniu około 10 km gaśnie lamka ABS a ESP nadal swieci. Po zgaśnięciu lampki ABS od razu na parkinhu pod OBI wykręciłem kilka kółek aby przetestować ESP ale niestety nic to nie dało.
  • Level 32  
    Musisz przeprowadzić adaptację czujnika.
    Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]
    6. 06 wyjście
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasować się błędy, i kontrolki abs i esp powinny zgasnąć.
    Możesz jeszcze sprawdzić w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik kąta skrętu dobrze wskazuje położenie kierownicy.
  • Level 36  
    Witam

    Kolego musisz przeprowadzić pełen test elementów wykonawczych ESP i ABS

    Najlepiej na trawie żeby nie drzeć opon, (mam nadzieje że ekolodzy tego nie czytają)

    Więc:

    - jedynka i gaz w podłogę (test ESP)
    - jak się trochę rozpędzisz to hamulec w podłogę (test ABS)
    - jeszcze tylko kilka pełnych skrętów w lewo i w prawo podczas jazdy i powinno zgasnąć

    Jeździsz do póki nie zgasną obie lampki.
    Możesz też trochę "podriftować" dla pewności.

    Pozdrawiam




    Moderated By zeimp:


    Ekolodzy może i nie czytają tego, ale np. ja tak. Upominam Cię oficjalnie, żebyś takie techniki/metody naprawcze zachował dla siebie! Od tego są testery i przyrządy diagnostyczne + wiedza, a nie hektar pola/łąki... Ostrzeżenie ustne dziś, a za następne bzdury, zgodnie z regulaminem..!

  • Level 36  
    Marek_33 wrote:
    Po zgaśnięciu lampki ABS od razu na parkinhu pod OBI wykręciłem kilka kółek aby przetestować ESP ale niestety nic to nie dało.


    Przeczytaj w końcu czymś poważnym sterowniki w aucie

    ciuqu wrote:

    Najlepiej na trawie żeby nie drzeć opon, (mam nadzieje że ekolodzy tego nie czytają)


    A to co ma być? Depilacja trawnika?

    Albo auto nie czytane niczym , albo ELM-em (czyt. g***em), ale temat na elektrodzie jest
  • Level 36  
    Moderated By zeimp:


    Ekolodzy może i nie czytają tego, ale np. ja tak. Upominam Cię oficjalnie, żebyś takie techniki/metody naprawcze zachował dla siebie! Od tego są testery i przyrządy diagnostyczne + wiedza, a nie hektar pola/łąki... Ostrzeżenie ustne dziś, a za następne bzdury, zgodnie z regulaminem..!

    [/quote]

    Kolego zeimp to nie są żadne bzdury - "SYSTEM CZEKA NA TEST DROGOWY"
    Może trochę przesadziłem z tą trawą i driftem ale dokładnie na taki test czeka sterownik ESP.

    Ciekawe jakich testerów chciałbyś użyć do przetestowania działania pompy ABS, ESP oraz skrętu pojazdu?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    A jak sprawdzasz poduszki, walisz w drzewo?
    Zrobię to bez orania pola i piszczenia oponami po asfalcie, ba mogę nawet 1500 obr/min nie przekroczyć i zadziała.
  • Level 36  
    W poduszkach nie wykonuję się testu elementów wykonawczych.

    Przerabiałem ten temat dwa tygodnie temu, w aucie musi zostać spełniona większość sytuacji "Awaryjnych" i zadziałać cały system ESP

    Oczywiście autor postu może poczekać do grudnia aż spadnie śnieg wtedy ESP i ABS działa często, albo podjechać do waszych serwisów z testerami i zapłacić 500zł

    Poczytajcie sobie: u mnie test nie Ross-techa nie pomógł lub zrobiłem coś źle musiałem jeszcze ostro zahamować i "spalić gumę" choć tego zabraniają a automatem ciężko to zrobić na asfalcie.

    Link
    Link
    Link
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Nigdy nie miałem z tym problemu. Zawsze szło elegancko, pod warunkiem odpowiedniego przeprowadzenia całej procedury.
  • Level 36  
    Możliwe że źle przeprowadziłem procedurę, a kierując się również postami znalezionymi na rożnych forach pojeździłem trochę po trawie :)
  • Level 10  
    Panowie jednak kłopot tkwił w nieprawidłowo przeprowadzonym teście drogowym, pojeździłem trochę po mieście, kilka prostych odcinków - gasła kontrolka ABS potem kilka manewrów na parkingach czyli kierownica na max to w jedną to w drugą stronę i ESP również zgasło. Obyło się bez palenia gumy i tym podobnych, chociaż pewnie gdybym wykonał test tak jak Koledzy radzą czyli ostro to pewnie kontrolki zgasły by od razu a nie po kilku dniach. Dziękuję za porady, myślę że temat możemy zamknąć.