Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa 1.3 cdti - brak ciśnienia na 4 cylindrze

andrzej.78 28 Wrz 2012 20:54 14856 49
  • #31
    xyro
    Poziom 24  
    Ale w dieslu przesunięcie kąta otwarcia lub zamknięcia może spowodować, że się zawór z tłokiem spotka .... Tak jak pisałem, w nowych autach nie ma szansy skrzywić wałka, Prędzej pęknie.
  • #32
    kwok
    Poziom 39  
    Waldemar z Kaszub olej tą krzywkę i otwarcie zaworu. Przesunięcie na rysunku nie miało odzwierciedlać rzeczywistości tylko istotę problemu ale było celowe akurat w tym kierunku żebyś nie wkręcał mniejszego lub większego otwarcia zaworu.
    Jak na razie z pracy domowej pała. Masz drugą podpowiedź: Przeanalizuj pracę kasownika w części poza krzywką, na tym kawałku gdzie zawór jest normalnie zamknięty.
  • #33
    xyro
    Poziom 24  
    Rozebrać głowice i sprawdzić. Musi być albo zawór krzywy albo tłok pęknięty ;)
  • #34
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    Przy pękniętym tłoku olej szybko byłby " wyganiany " z silnika przez odmę , miarkę oleju i uszczelniacze. Myśl,że Andrzej78 by to zauważył. Chyba,że uruchamiał silnik na bardzo krótki czas nie dając mu się rozgrzać. Takie pęknięcie czy nawet dziura w tłoku zdarza się naprawdę sporadycznie ale jednak bywa.
  • #35
    robokop
    Moderator Samochody
    Pęknięty tłok grzechocze w cylindrze - kto widział "live" to wie. Proszę przestać wypisywać niestworzone rzeczy i pozwolić autorowi określić się w końcu.
  • #36
    xyro
    Poziom 24  
    Spokojnie. Pęknięty tłok był z przymrużeniem oka ;) Ciekawy jestem co to było, tak, że czekam na post od autora tematu.
  • #37
    andrzej.78
    Poziom 9  
    temat nie rozwiązany nie miałem czasu zajmować się tym autem ale rozgrzania silnika pisałem wcześniej ,,jak się zagrzeje do temp.pracy wszystko jest ok silnik pracuje jak by nic mu nie było.
  • #38
    enauto
    Poziom 29  
    andrzej.78 napisał:
    pisałem wcześniej ,,jak się zagrzeje do temp.pracy wszystko jest ok silnik pracuje jak by nic mu nie było.

    Jaki wlałeś olej ?
  • #39
    andrzej.78
    Poziom 9  
    enauto napisał:
    andrzej.78 napisał:
    pisałem wcześniej ,,jak się zagrzeje do temp.pracy wszystko jest ok silnik pracuje jak by nic mu nie było.

    Jaki wlałeś olej ?
    mobil 5w30
  • #40
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    andrzej.78 napisał:
    ,,jak się zagrzeje do temp.pracy wszystko jest ok silnik pracuje jak by nic mu nie było.

    Takie zachowanie moim zdaniem wskazuje na to co wcześniej pisałem czyli zawieszanie się zaworu. Moja sugestia na chwilę obecną : Skoro pracuje po rozgrzaniu dobrze to " przegonić" go ze 200-300km ( oczywiście niekoniecznie jednym rzutem ) i potem sprawdzić zachowanie zimnego. A nuż się dotrze w prowadnicy zaworu ?
  • #41
    peyomc
    Poziom 2  
    Miałem taki przypadek w Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu. Po wymianie wałków wszystko wróciło do normy
  • #42
    chelmet
    Poziom 2  
    Witam,
    Mam problem z zanikiem ciśnienia sprężania w corsie 1.3 cdti. Motor po przeskoczeniu łańcucha, głowica zrobiona. Przed odpaleniem zmierzone sprężanie w normie, silnik zapala dobrze. Po zagrzaniu dochodzi do podpierania zaworów gdyż znacząco spada sprężanie i motor ciężko zapala zimny. Ciepły jeszcze jakoś pali. Wszystko posprawdzane, ciśnienie oleju, pompa oleju, tłoki, pierścienie, podmieniona głowica z wałkami, hydropopychacze i dalej nic. Czy miał ktoś podobne problemy?
  • #43
    zeimp
    Moderator na urlopie...
    peyomc napisał:
    Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu.

    Ja w to nie uwierzę!
    chelmet napisał:
    Czy miał ktoś podobne problemy?

    A jakie jest ciśnienie oleju w silniku?
  • #44
    chelmet
    Poziom 2  
    Nie pamiętam dokładnych wartości ponieważ tego sam nie robiłem, natomiast wskazanie na zimno i na gorąco było w normie.
    Nasuwa mi się jeszcze kwestia rodzaju oleju w silniku, wlany był półsyntetyk 10w40, może trzeba zastosować full syntetyk?
    Pomysły na zdiagnozowanie problemu mi się już skończyły.
  • #45
    fjodek
    Użytkownik obserwowany
    zeimp napisał:
    peyomc napisał:
    Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu.

    Ja w to nie uwierzę!


    to jest mozliwe
    po strzale paska w 1.7cdti przestawiają sie krzywki na wałku
  • #46
    tzok
    Moderator Samochody
    fjodek napisał:
    to jest mozliwe
    po strzale paska w 1.7cdti przestawiają sie krzywki na wałku
    Ale w 1.3MJ o którym mowa w temacie jest pośredni napęd popychaczy - dźwigienki zaworowe (tzw. "koniki") i są na tyle delikatne, że w razie kolizji się łamią.
  • #47
    rgadom
    Poziom 2  
    Witam, czy udało się naprawić tą "dolegliwość" mam w swoim autku ten sam problem, wymienione już zostało sporo części i nadal bark ciśnienia na 4 cylindrze.
    Byłbym wdzięczny za podpowiedzi.
  • #48
    mechati
    Poziom 11  
    Witam. Dołączę do was bo mam podobny problem z tym silnikiem, tylko 1.3 jtd (to prawie te same silniki).
    Tyle co zdiagnozowałem to jest za wysokie ciśnienie oleju, bo ciśnienie wynosi 4 i pali na dwa tłoki 1 i 2, a na 3 i 4 nie ma ciśnienia. W tym stanie jak go przegazuję do 4 tysięcy to silnik wyrównuje swoją pracę ale jak wykręcę mu tylko zawór zwrotny ciśnienia oleju i wkręcę samą zaślepkę to kontrolka oleju świeci ale chodzi równo na 4 tłoki.
    Więc wkręciłem jeszcze raz zawór i ciśnienie spadło do 1.3 ale silnik znowu gubi ciśnienie na 3 i 4. Próba olejowa zrobiona i nic nie pokazała. Jak jest ciśnienie oleju to są zawory pootwierane, więc jak ktoś ma jakiś pomysł to podrzućcie bo już nie wiem co robić z tym silnikiem. Dodam, że też jest po kolizji i tak samo jest zrobiona głowica i nie u jakiegoś mazgaja tylko u chłopaka który dobrze się zna na rzeczy. Pozdrawiam.

    Moderowany przez tzok:

    Treść poprawiłem, następnym razem będzie ostrzeżenie!

  • #49
    tzok
    Moderator Samochody
    Jak "chłopak się zna", to pewnie wie, że w tym silniku zazwyczaj idą tylko dźwigienki, więc pewnie założył nowe i na resztę nawet nie spojrzał... w zasadzie to w jakiej kwestii masz wątpliwość? Jakie mogą być przyczyny, że hydro-popychacz otwiera zawór przy nominalnym ciśnieniu oleju albo raczej dlaczego zawór się nie domyka mimo braku nacisku dźwigienki? Poza tym wszystko fajnie ale zawory za bardzo pootwierane być nie mogą bo to silnik kolizyjny, wziąłbym wiec też pod uwagę ewentualność, że one się nie otwierają.

    Tak czy inaczej trzeba obejrzeć prowadnice, popychacze i sprężyny zaworowe.

    Po co przenosisz dyskusję do drugiego tematu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2726213-60.html
  • #50
    mechati
    Poziom 11  
    ALe jak poskładasz popychacze tzn. wyciśniesz z nich olej to auto odpala i chodzi równo i jest ciśnienie dopiero po chwili zaczyna chodzić na 3 tłoki i jeszcze za chwile na dwa tłoki i zaczyna kopcić że w garażu ciemno bo wyrzuca niespalone paliwo bez oleju chodzi elegancko więc co w tym temacie