Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 626 95r - regulator siły hamowania , regulacja

khali 21 Wrz 2012 09:34 7725 24
  • #1 21 Wrz 2012 09:34
    khali
    Poziom 13  

    Ostatnio byłem na stacji diagnostycznej , hamulce na tylnej osi wyszły na hamulcu ręcznym 1.7 a na roboczym 0.8 . Myślę ze to może być regulator siły hamowania , czy można to wyregulować ?

    1 24
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Wrz 2012 20:05
    marimart
    Poziom 11  

    regulatora się nie reguluje jedynie co można zrobić to dobrze odpowietrzyć i podkręcić trochę regulacje tłoczka na zacisku

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 01 Paź 2012 13:00
    therror
    Poziom 13  

    Nie można wyregulować, tam jest w tym korektorze siły hamowania taki tłoczek i to on reguluje ciśnienie, a co za tym idzie siłę hamowania pomiędzy przednią osią a tylną. Osobiście tez miałem słabe hamulce z tyłu i wymontowałem ten tłoczek. Pomogło. ostrzegano mnie, że to nie jest idealne rozwiązanie i że np. na śliskiej nawierzchni podczas wchodzenia w łuk może mnie tył wyprzedzić, ale jeżdżę tak już kilka lat i spokój. Tez mam japońskie auto a do nich takie części jak w/w korektor siły hamowania jest bardzo drogi (ok. 1500zł) i to jeszcze na zamówienie.


    Moderowany przez zeimp:


    No cóż, za ten wpis/poradę nagradzam Cię ostrzeżeniem! Zanim wypowiesz się w innych tematach, dotyczących układów hamulcowych, proponuję doszkolić się - inaczej Twoja kariera na tym forum, będzie krótka!


    Regulamin
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie!

    0
  • #4 01 Paź 2012 14:42
    roney03
    Poziom 13  

    Nie no pewnie, został tam zamontowany dla poprawy humoru konstruktora
    Co z tego ze jeździsz kilka lat. Ja od 10 lat nie korzystałem z poduszek powietrznych, ale ich nie demontuje.
    Korektor siły hamowania to bardzo ważny element ukł. hamulcowego

    0
  • #5 02 Paź 2012 09:18
    khali
    Poziom 13  

    marimart napisał:
    regulatora się nie reguluje jedynie co można zrobić to dobrze odpowietrzyć i podkręcić trochę regulacje tłoczka na zacisku



    czy możesz napisać jak podkręcić ta regulacje

    1
  • #6 02 Paź 2012 10:09
    pioart
    Poziom 37  

    khali napisał:
    czy możesz napisać jak podkręcić ta regulacje

    Tego się nie „podkręca”. Coś tak się uparł na ten korektor. Sprawdź pozostałe elementy i nie kombinuj. Chociaż zaglądałeś do tylnych kół?

    0
  • #7 02 Paź 2012 20:01
    manta
    Poziom 39  

    Wsadź dwa worki wapna do bagażnika i wtedy jedź na pomiar. A potem bierz się za regulacje.

    0
  • #8 03 Paź 2012 03:45
    therror
    Poziom 13  

    Przecież napisałem, ze ostrzegano mnie z jakimi konsekwencjami się to niesie. Nie napisałem, że polecam takie rozwiązanie. To już nie mogę napisać ja JA mam zrobione ?! Za to mnie każesz ? Odniosłem się tylko do swojej osoby i nikomu przecież nie polecałem tego rozwiązania.........

    roney03
    Twoja odpowiedź do mojej jest zbędna..... Co z tego, że nie korzystałem z poduch ? Czy ja gdzieś wspomniałem, że to zbyteczne wyposażenie ? Nie, napisałem, ze u mnie było wadliwe i je usunąłem, bo koszt nowego był wysoki. I tyle...

    0
  • #9 03 Paź 2012 10:57
    mczapski
    Poziom 38  

    Na mój gust w siedemnastoletnim samochodzie zapewne niekonserwowany korektor miał prawo po prostu zardzewieć. Osłony też już odpadają ze starości a przecież solenie zimowe robi swoje. Tyle, skoro zadajesz takie pytanie to raczej niespecjalnie czujesz się na siłach aby ingerować. Nie pozostaje nic innego jak dokonać oględzin tego korektora a przy okazji reszty układu hamulcowego. Jeśli korektor zachowuje ruchowość i jeszcze nie odpadł od konstrukcji to czyszczenie, konserwacja. w innym przypadku zależnie od sytuacji. I coś faktycznie wygląda, że łatwiej uruchomić komputer niż położyć się przy samochodzie.

    0
  • #11 08 Paź 2012 21:03
    marimart
    Poziom 11  

    khali napisał:
    marimart napisał:
    regulatora się nie reguluje jedynie co można zrobić to dobrze odpowietrzyć i podkręcić trochę regulacje tłoczka na zacisku



    czy możesz napisać jak podkręcić ta regulacje


    w tylnim zacisku odkręcasz śrubkę pod którą masz regulację na imbusa,podnosisz auto do góry i dokręcasz jednocześnie kręcąc kołem by za mocno nie docisnął się tłoczek do tarczy

    0
  • #12 09 Paź 2012 07:23
    pioart
    Poziom 37  

    marimart napisał:
    w tylnim zacisku odkręcasz śrubkę pod którą masz regulację na imbusa,podnosisz auto do góry i dokręcasz jednocześnie kręcąc kołem by za mocno nie docisnął się tłoczek do tarczy

    Kolego, nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia. Czy Ty wiesz dokładnie do czego służy i jaką funkcję pełni ta śruba /choć nią nie jest/? Wiesz jaka jest zasada działania samo-regulatora i jakie spełnia funkcje? Tam nie ma nic do regulacji, to jest automat i sam „dopasowuje” się do grubości okładziny, jego sprawność i dokładność uzależniona od stanu technicznego całego zacisku.

    0
  • #13 09 Paź 2012 21:38
    dyszel85
    Poziom 18  

    Wszyscy uczepili się tego korektora siły hamowania, a tymczasem wadą tylnego układu hamulcowego w wersjach GE europejskich (tarcze na tylnej osi) jest zapiekanie się zacisków. Problem nie dotyczy wersji USA Cronos (bębny). Po prostu wystarczy cały zacisk rozebrać, wyczyścić, zaopatrzyć się w zestaw gum naprawczych i po poskładaniu do kupy sprawność hamulców wraca. Kolega nie napisał jeszcze czy hamulec ręczny odpuszcza bez problemu. Jeśli nie to tym bardziej obstawiał bym zapieczony zacisk.

    0
  • #14 13 Paź 2012 21:45
    marimart
    Poziom 11  

    pioart napisał:
    marimart napisał:
    w tylnim zacisku odkręcasz śrubkę pod którą masz regulację na imbusa,podnosisz auto do góry i dokręcasz jednocześnie kręcąc kołem by za mocno nie docisnął się tłoczek do tarczy

    Kolego, nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia. Czy Ty wiesz dokładnie do czego służy i jaką funkcję pełni ta śruba /choć nią nie jest/? Wiesz jaka jest zasada działania samo-regulatora i jakie spełnia funkcje? Tam nie ma nic do regulacji, to jest automat i sam „dopasowuje” się do grubości okładziny, jego sprawność i dokładność uzależniona od stanu technicznego całego zacisku.



    a ty mi nie filozofuj jak nie miałeś z tymi zaciskami do czynienia.Taka regulacja nie wpływa na pogorszenie tylnich hamulców a wręcz odwrotnie więc nie wciskaj innym kitu tym bardziej,że producent to przewidział i zrobił tą regulacje(mógł to zaślepić) w wersji GF tego nie ma i jest po problemie

    0
  • #15 14 Paź 2012 14:10
    pioart
    Poziom 37  

    Ne będę prowadził z tobą zbędnej polemiki, to co wypisujesz to garażowe bzdury.
    Erudyta, który wspomina o filozofii, a poprawnie w języku ojczystym pisać nie potrafi.
    Poducz się.

    0
  • #16 04 Mar 2013 23:36
    darekczu
    Poziom 8  

    też mam ten problem,hamulec tylny zasadniczy bardzo słaby, ręczny jest już mocniejszy, przednie hamulce są OK.Odpowietrzanie, wymiana regulatora hamowania oraz regeneracja zacisków nic nie dała. Obstawiam uszkodzoną pompe hamulcową albo pompe ABS.

    0
  • #17 27 Mar 2013 23:50
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    darekczu napisał:
    też mam ten problem,hamulec tylny zasadniczy bardzo słaby, ręczny jest już mocniejszy, przednie hamulce są OK.Odpowietrzanie, wymiana regulatora hamowania oraz regeneracja zacisków nic nie dała. Obstawiam uszkodzoną pompe hamulcową albo pompe ABS.

    Witam. Coś nie trybie, albo się myle, po co w aucie z ABS regulatora siły hamowania, chyba że o jakimś innym regulatoże napisałeś. Jak chcesz lepsze heble zrób swap'a zacisków i tarcz od M6,
    http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=126&start=50
    tu coś znajdziesz na ten temat.
    Pozdrawiam

    0
  • #18 06 Cze 2013 12:25
    darekczu
    Poziom 8  

    marseluss_2009 napisał:

    Witam. Coś nie trybie, albo się myle, po co w aucie z ABS regulatora siły hamowania, chyba że o jakimś innym regulatoże napisałeś.


    Mam Forda Probe II, jest zbudowany na Mazdzie 626 IV, ma zarówno ABS jak i ciśnieniowy regulator hamowania tylnych kół, zresztą wg książki Mazdy też tak miały.U mnie problem zaczął sie po tym jak będąc w górach w Rumuni zdarłem tylne klocki do zera i przybłokowalo mi koła z powodu przegrzania tarcz. Dojechałem do warsztatu gdzie założyli mi nowe klocki ale mechanik wkręcając tylne tłoczki nie odkręcił nakrętki ze zbiornika z płynem a miałem full,wieć może cos uszkodził -nie wiem,żadnego wycieku nie mam. Zaciski chodzą OK, klocki ATE, tarcze przetoczone. Reczny trzyma jak brzytwa a zasadniczy tylny prawie wcale,przód hamuje OK.

    0
  • #19 07 Cze 2013 14:27
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    darekczu napisał:
    Reczny trzyma jak brzytwa a zasadniczy tylny prawie wcale,przód hamuje OK.

    Witam. Skoro linka buja tłoczek a hydrałlika nie możesz mieć sparciałe przewody gumowe, lub zagniecione metalowe.
    Pozdrawiam
    ps jakiej średnicy masz staba z tyłu?

    0
  • #20 11 Cze 2013 00:53
    darekczu
    Poziom 8  

    Może masz racje z tymi przewodami, mogły sie uszkodzić z powodu temperatury (tylne tarcze były rozgrzane do czerwoności i dymiły sie) a potem jak regenerowałem hamulce to zacisnąłem na przewodach metalowy ścisk żeby płyn nie wyciekł.Więc moze popękały w środku. Spróbuje więc wymienić te elastyczne.

    Co do tylnego stabilizatora to nie wiem jaką ma średnice ale moge zmierzyć, a czemu pytasz?

    0
  • #21 11 Cze 2013 07:24
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    O staba się spytałem poniewasz u mnie w mx-6 jest "drucik" i szukam jakiegoś grubszego, podobno Wy w probe macie coś odpowiedniego. Jak byś zmieżył był bym wdzięczny.
    Pozdrawiam.

    0
  • #22 12 Cze 2013 16:12
    darekczu
    Poziom 8  

    ma 12 mm, nie wiem czy to dużo ale Probek trzyma sie w zakrętach jak przyklejony:)

    0
  • #23 15 Cze 2013 18:03
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    E to mamy podobnie lub nawt tak samo, szukam czgoś grubszego i w miarę możliwości p&p.
    Dziękuję za fatygę i pozdrawiam.

    0
  • #24 16 Cze 2013 00:28
    darekczu
    Poziom 8  

    ja mam najsłabszą wersje Proba, moze V6 ma grubszy albo w "jedynce" .

    0
  • #25 16 Cze 2013 21:04
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    darekczu napisał:
    moze V6 ma grubszy

    Raczej to samo. Coś mi się zdaję że zaraz mod zakończy naszą debatę nie na temat :D

    0