Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II 1.3 1989r - Rozładowujący się akumulator...

Vitxx 21 Wrz 2012 16:26 7380 28
  • #1 21 Wrz 2012 16:26
    Vitxx
    Poziom 11  

    Witam.

    Ostatnio zdarzyło mi się tak, że jechałem i nagle zgasł silnik i nie mogłem już odpalić. Całkowicie nie kręcił rozrusznik.
    Akumulator miał wtedy ok. 10V.
    Odpaliłem dopiero za któryś razem biorąc prąd z innego samochodu.
    Dojechawszy do domu, odpiąłem akumulator i podłączyłem pod ładowanie.
    Był całkowicie rozładowany, ładowałem go całą noc prostownikiem o 4 AMP.
    Naładowałem do 80%, bo musiałem już mieć samochód.
    Jeździłem ponad tydzień i było ok, do wczoraj.
    Chciałem odpalić z rana i się nie udało, samochód poszedł na pych.
    Chciałem pomierzyć trochę wartości V aby przedstawić na forum i przyznam zrobiłem rzecz teraz już wiem głupią.
    Miałem wyłączony silnik, odkręciłem dość zerdzewiałą nakrętkę od + przy alternatorze, chciałem wymienić na nową podkładkę mosiężną i nakrętkę mosiężną.
    Wszystko fajnie ale nie wiedziałem, że nie wolno przy odkręconej i odpiętej klemie + przy alternatorze włączać silnika. Tak więc włączyłem silnik, po sprawdzałem sobie ładowania, trwało to może z 5 min.
    Teraz czytam, że mogło się coś stać złego.
    Mam nadzieję, że nie. Ogólnie już po zakręceniu nakrętki i kabla + do alternatora posprawdzałem jeszcze raz wszystkie wartości i były takie same jakie mi wyszły przed tą akcją.
    Tak więc wypiszę:
    Akumulator przy wyłączonym silniku po przejechaniu 10km kawałka drogi 12,70V
    Akumulator przy włączonym silniku (bez świateł) 13,85 V - 13,88 V
    Akumulator przy włączonym silniku + światła mijania: 13,75 V
    Akumulator przy włączonym silniku +światła mijania + ś. długie: 13,75
    Akumulator przy włączonym silniku +światła mijania + ś. długie + ś awaryjne + podgrzewanie tylnej szyby : 13,56 V -13,58 V
    Akumulator przy włączonym silniku +światła mijania + ś. długie + ś awaryjne + podgrzewanie tylnej szyby + wentylator : 13,16 V - 13,14 V
    Pomiar miernikiem + do nakrętki przy + klemy na alternatorze i minus do masy na kolektorze.
    Silnik włączony bez świateł: 14,14V
    Akumulator przy włączonym silniku +światła mijania + ś. długie + ś awaryjne + podgrzewanie tylnej szyby + wentylator : 13,18V

    Akumulator pod wyjęciu z samochodu ma 12,88V teraz podłączyłem pod prostownik na którym obecnie jest naładowany w 10%.

    Czy poprzez te włączenie silnika przy odpiętym plusie na alternatorze coś się stało skoro wartości te są takie same co były przed odpięciem?
    Ogólnie najbardziej bym podejrzewał akumulator o to, że jest do wymiany.
    Był kupiony w markecie za 150zł, ma już cztery lata.
    Akumulator to Power 12V 55Ah 460 E (EN)
    Proszę o jakieś porady, bo nie wiem co teraz zrobić...

    0 28
  • Pomocny post
    #2 21 Wrz 2012 16:35
    alex1795
    Poziom 21  

    Może znajomy ma zbędny dobry akumulator to podmiana i wszystko będzie jasne czy to on robi problemy czy trzeba szukać dalej:)

    0
  • #3 21 Wrz 2012 16:39
    Vitxx
    Poziom 11  

    No właśnie nie mam nikogo, kto by miał pożyczyć aku.

    0
  • Pomocny post
    #4 21 Wrz 2012 16:41
    lestek85
    Poziom 12  

    Raczej nic nie powiano się stać
    Żeby sprawdzić dobrze akumulator powinno się zmierzyć gęstość elektrolitu.
    Może tez być tak że gdzie ucieka prąd.
    Wychodzi że parametry ładowania są w normie.
    A czy zapala się kontrolka ładowania?

    0
  • Pomocny post
    #5 21 Wrz 2012 16:48
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Vitxx napisał:
    Czy poprzez te włączenie silnika przy odpiętym plusie na alternatorze coś się stało skoro wartości te są takie same co były przed odpięciem?

    Nikt tu wróżką nie jest.
    Vitxx napisał:
    Proszę o jakieś porady, bo nie wiem co teraz zrobić...

    Sprawdzić alternator i wymienić akumulator.

    0
  • #6 21 Wrz 2012 16:57
    Vitxx
    Poziom 11  

    Nie, na zapłonie samym miga tylko dioda ciśnienia oleju.
    A podczas pracy silnika żadna się nie świeci.
    Tak przynajmniej mi się wydaje, przyznam, że nie zwróciłem nawet na to uwagi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Grzegorz_madera napisał:

    Sprawdzić alternator i wymienić akumulator.


    Można to zrobić zwykłym miernikiem? Nie mam zbytnio funduszy na fachowca.
    Mam zwykły miernik.

    Cytat:
    Czy poprzez te włączenie silnika przy odpiętym plusie na alternatorze coś się stało skoro wartości te są takie same co były przed odpięciem?


    Cytat:
    Nikt tu wróżką nie jest.

    Nie mogę sobie tego przebaczyć, nie wiedziałem, że nie można tak robić.
    A myślałem, że tak sprawdzę bezpośrednio czy z alternatora wychodzi prąd.
    Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak?

    0
  • Pomocny post
    #7 21 Wrz 2012 17:12
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Vitxx napisał:
    Można to zrobić zwykłym miernikiem?

    Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone.
    Vitxx napisał:
    Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak?

    To będzie widać dopiero jak podłączysz oscyloskop...

    0
  • Pomocny post
    #8 21 Wrz 2012 17:15
    lestek85
    Poziom 12  

    Nie przejmuj się tez tak robiłem i nic się nie działa.W nowszych samochodach to już ina bajka
    a ta kontrolka od ładowania jak się włączy stacyjki nigdy się nie zapaliła ?
    a przewód od akumulatora do rozrusznika jest nigdzie nie przetarty i dobrze umocowany do rozrusznika?

    0
  • #9 21 Wrz 2012 17:29
    Vitxx
    Poziom 11  

    Grzegorz_madera napisał:
    Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone.


    U mnie się niestety nie da rozkręcić alternatora, było już próbowane i zaczyna pękać aluminiowa obudowa a nie idzie rozkręcić.
    lestek85 napisał:
    Nie przejmuj się tez tak robiłem i nic się nie działa.W nowszych samochodach to już ina bajka
    a ta kontrolka od ładowania jak się włączy stacyjki nigdy się nie zapaliła ?
    a przewód od akumulatora do rozrusznika jest nigdzie nie przetarty i dobrze umocowany do rozrusznika?

    Oby...
    Kontrolka wydaje mi się,m że swego czasu się paliła przy zapłonie, a nawet na pewno.
    Ogólnie jeszcze przed tym pierwszym zgaśnięciem miałem taki przypadek, że zapalenia silnika, gdy silnik był już zapalony ta kontrolka się dalej świeciła lecz po naciśnięciu leciutko gazu od razu zgasła, było tak z dwa razy...

    0
  • Pomocny post
    #10 21 Wrz 2012 18:04
    lestek85
    Poziom 12  

    A sprawdzałeś czy elektrolit jest w akumulatorze ?
    Wygląd jak by coś z ładowaniem było jakby regulator ale trudno jednoznacznie określić.
    Ciekawe jest to ze samochód zgasł ci podczas jazdy.Nawet jak akumulator jest słaby to nie powinien zgasnąłeś

    0
  • #12 21 Wrz 2012 19:48
    Vitxx
    Poziom 11  

    To co mogę zrobić/ sprawdzić?

    Dodano po 3 [minuty]:

    lestek85 napisał:
    A sprawdzałeś czy elektrolit jest w akumulatorze ?
    Wygląd jak by coś z ładowaniem było jakby regulator ale trudno jednoznacznie określić.

    Elektrolit jest w środku bo słychać.
    Mam ten alternator Boscha, czy żeby w nim wymienić regulator/szczotki te całe to trzeba rozkręcać cały ten alternator?
    Bo jeśli tak to nie da rady, bo kiedyś znajomy chciał go rozkręcić aby wymienić w nim łożysko to nie dało rady otworzyć, prędzej by pękła aluminiowa obudowa...

    0
  • Pomocny post
    #13 21 Wrz 2012 19:48
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Vitxx napisał:
    U mnie się niestety nie da rozkręcić alternatora, było już próbowane i zaczyna pękać aluminiowa obudowa a nie idzie rozkręcić.
    No to pozostaje oscyloskop. Tak dla pewności...

    0
  • #14 21 Wrz 2012 19:49
    Vitxx
    Poziom 11  

    Jak naładuje ten akumulator na full to jak go podłącze do samochodu co mogę sprawdzić?

    0
  • Pomocny post
    #16 21 Wrz 2012 20:35
    dj23tm
    Poziom 8  

    witam po pierwsze sprawdz miernikiem V jakie jest ladowanie jesli wyjdzie ze jest slabe dopiero dzialaj
    1sprawdz naciag paska jesli ugnie sie jakies 1,5 do 2 cm to go naciagnij
    2odwroc pasek rowkami do gory i sprawdz stan paska jesli sa dziurki w nim i wyslizgany to go wymien sprawdz w jakim stanie jest kolo alternatora
    3moze byc ze cos pobiera prad wiec z tym zglos sie do elektromechanika


    a tak po za tym takie pytanie czy pali sie kontrolka od ladowania? opd prosze na priv pozdrawiam

    0
  • #17 21 Wrz 2012 20:46
    lestek85
    Poziom 12  

    Żeby sprawdzić czy jest elektrolit trzeba z góry odkręcić wszystkie korki,może być taki przypadek ze może nie być w jednej celi.Weź miernik i podłącz czerwony kabel do alternatora(tam gdzie jest podłączony kabel z akumulatora a czarny do masy.)
    zapal samochód nie dodaj gazu i sprawdź jakie ma wartości potem dodaj gaz i znowu sprawdź
    a podaj numer alternatora to można sprawdzić jak tam wygląda wymiana szczotek

    0
  • Pomocny post
    #18 21 Wrz 2012 20:53
    xyro
    Poziom 23  

    Co za temat.
    Ile lat ma akumulator. Obsługowy czy nie ?(są korki do cel (6) czy nie ma?)
    Może Ci coś prąd bierze na postoju. Ustawiasz miernik na ampery sciągasz klemę i wpinasz się w szereg. Masz jakieś alarmy, immobilajsery ekstra?
    Ładowanie jak najbardziej jest ok. Tylko naciąg paska trzeba sprawdzić.
    Jeżeli wykręcasz metalową śrubę z aluminium to trzeba ją ostro młotkiem potraktować z czoła i pójdzie ;)

    0
  • Pomocny post
    #19 21 Wrz 2012 21:16
    carrot
    Moderator Samochody

    W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest

    0
  • #20 22 Wrz 2012 14:27
    Vitxx
    Poziom 11  

    Bardzo dziękuję Wszystkim za cenne porady i zainteresowanie moim tematem :)

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Napnij pasek , wieśwageny lubią mieć wychluśtane kółko pasowe alternatora psujące paski.

    Ogólnie w tym alternatorze mam prawdopodobnie walnięte łożysko i cały ten pasek tak nie równo chodzi ale jak pisałem wyżej łożyska nie da rady wymienić,a do tej pory było jakoś wszystko dobrze.

    dj23tm napisał:
    witam po pierwsze sprawdz miernikiem V jakie jest ladowanie jesli wyjdzie ze jest slabe dopiero dzialaj
    1sprawdz naciag paska jesli ugnie sie jakies 1,5 do 2 cm to go naciagnij
    2odwroc pasek rowkami do gory i sprawdz stan paska jesli sa dziurki w nim i wyslizgany to go wymien sprawdz w jakim stanie jest kolo alternatora
    3moze byc ze cos pobiera prad wiec z tym zglos sie do elektromechanika


    a tak po za tym takie pytanie czy pali sie kontrolka od ladowania? opd prosze na priv pozdrawiam

    Akumulator kończy się ładować, pójdę i posprawdzam to odpiszę.
    lestek85 napisał:
    Żeby sprawdzić czy jest elektrolit trzeba z góry odkręcić wszystkie korki,może być taki przypadek ze może nie być w jednej celi.Weź miernik i podłącz czerwony kabel do alternatora(tam gdzie jest podłączony kabel z akumulatora a czarny do masy.)
    zapal samochód nie dodaj gazu i sprawdź jakie ma wartości potem dodaj gaz i znowu sprawdź
    a podaj numer alternatora to można sprawdzić jak tam wygląda wymiana szczotek

    Akumulator nie ma korków bo jest bezobsługowy.
    Pomiar wykonam i napiszę, spiszę też numer alternatora.
    xyro napisał:
    Co za temat.
    Ile lat ma akumulator. Obsługowy czy nie ?(są korki do cel (6) czy nie ma?)
    Może Ci coś prąd bierze na postoju. Ustawiasz miernik na ampery sciągasz klemę i wpinasz się w szereg. Masz jakieś alarmy, immobilajsery ekstra?
    Ładowanie jak najbardziej jest ok. Tylko naciąg paska trzeba sprawdzić.
    Jeżeli wykręcasz metalową śrubę z aluminium to trzeba ją ostro młotkiem potraktować z czoła i pójdzie :wink:

    Pomógł mi Podaruj punkty!

    Akumulator ma 4 lata, jest bezobsługowy.
    Nie mam żadnych alarmów i innych cudów, jedynie radio.
    Jak zawsze po wyjęciu akumulatora się go podłącza z powrotem to z radia zawsze wychodzi płyta CD - samoczynnie ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
    Co do sprawdzenia tego poboru prądu wykonuje się to tak:
    Auto jest na wyłączonym silniku.
    Miernik ustawiam na
    czerwony - VΩmA
    czarny - COM
    Zakres wybieram: No właśnie tutaj nie wiem i proszę o poradę, słyszałem o dwóch wersjach,a dokładniej o 20m w skali A-... oraz 10A -....




    Poniżej zdjęcie mojego miernika
    VW Golf II 1.3 1989r - Rozładowujący się akumulator...
    I teraz dalej, zdejmuję z akumulatora klemę "-" i podłączam
    czerwony kabel miernika do klemy masowej samochodu (-)
    oraz
    czarny kabel miernika do minusa akumulatora.
    Dobrze napisaniem?

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Co do ustawienia miernika, to przeglądając inne tematy i inne strony w sieci są podawane różne ustawienia.
    Pogubiłem sie juz.
    Zrobiłem zdjęcia czterech możliwych ustawień, prosze napiszcie które jest poprawne i które należy zastosowac do zmierzenia poboru prądu na postoju.

    1.
    VW Golf II 1.3 1989r - Rozładowujący się akumulator...

    2.
    VW Golf II 1.3 1989r - Rozładowujący się akumulator...

    3.
    VW Golf II 1.3 1989r - Rozładowujący się akumulator...

    4.
    VW Golf II 1.3 1989r - Rozładowujący się akumulator...

    0
  • #21 22 Wrz 2012 15:19
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    No przecież masz wyraźnie narysowane na mierniku. Wejście oznaczone jako VΩmA odnosi się do zakresów 2000µA do 200mA. Natomiast wejście 10A używane jest przy ustawieniu przełącznika na 10A. Najpierw mierzysz na zakresie 10A, a gdy prąd jest mniejszy możesz przełączyć na zakres 200mA. Czyli prawidłowy pomiar jest na zdjęciu pierwszym i trzecim.

    0
  • Pomocny post
    #22 22 Wrz 2012 23:38
    xyro
    Poziom 23  

    Napisz ile Ci bierze auto tego prądu na postoju na zamkniętym samochodzie. Co do łożyska jak będzie już nie bardzo to zaczną się jaja z ładowaniem. A akumulator jak bezobsługowy i ma 4 lata i jeszcze kiepskiej firmy to może niestety mieć już dosyć. Zmierz napięcie ładowania zaraz po odpaleniu i zobacz do ilu spada jak kręcisz rozrusznikiem (napięcie w Voltach nie natężenie w Amperach ;))

    0
  • #23 23 Wrz 2012 19:44
    Vitxx
    Poziom 11  

    Dziękuję za kolejne odpowiedzi.
    Zrobiłem już pomiary.

    Pobór prądu: (ustawienie miernika jak na zdjęciu nr3 https://obrazki.elektroda.pl/4766720600_1348316798.jpg )
    0,02 - 0,03

    Na tym drugim ustawieniu 20m nic nie szło, licznik wskazywał error.

    Teraz jeżeli chodzi o kontrolkę ładowania, to po włożeniu naładowanego akumulatora jak pierwszy raz przekręciłem zapłon kontroli nie było ale już po 10 sekundach się pojawiła i tak od tamtej pory cały czas już była przy włączaniu zapłonu.

    Spisałem też numer alternatora: 036 903 025 S

    I teraz tak żeby zobrazować pomiary postanowiłem je nagrać

    Pierwszy mój pomiar ( akumulatora rozruch oraz ładowanie) i zaczęły dziać się cuda na mierniku.
    Myślałem, że może przewody miernika źle stykają i przez to się dzieją takie cuda, jednak nie.

    Link

    Drugi pomiar: (1:48 zaczynam włączać w samochodzie odbiorniki światła, dmuchawa, awaryjne, długie...)

    Link

    Później przeszedłem do pomiaru przy alternatorze i tak plus do śruby z + alternatora a minus do akumulatora.
    Pierwszy filmik to sam rozruch, bo mi uciekł miernik....

    Link

    Drugi filmik to już rozruch z alternatora i tym razem znów jakieś dziwne ładowanie....

    Link

    Na koniec jeszcze wstawiam filmiki pokazujące ten naciąg paska od alternatora.
    Moim zdaniem chyba w sam raz ale ja się nie znam.

    Link


    Link


    Co o tym sądzicie?
    Czyżby alternator do wymiany?

    0
  • Pomocny post
    #24 23 Wrz 2012 20:07
    xyro
    Poziom 23  

    Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i ma być ok. Pozdrawiam.

    0
  • #25 23 Wrz 2012 20:26
    Vitxx
    Poziom 11  

    Chyba najlepszym wyborem będzie kupno nowego alternatora.
    Obecny alternator był dwa lata temu w rękach dobrego elektryka, miał w nim wymienić łożysko, niestety nie dało rady rozkręcić alternatora. Alternator był na imadle i trzeb było coś tam wybić, niestety nie szło, zaczęło pękać aluminium dlatego wymiana łożysk do skutku nie doszła.
    Teraz tak wymiana łożyska, szczotek to też jakieś koszta nie licząc tego, że sam bym tego nie zrobił i musiałbym zapłacić za robociznę.
    Używane alternatory na Allegro są w cenie od 30zł - 100zł.
    Chyba w moim przypadku bardziej opłacałoby się kupić nowy -używany alternator?
    Wiem, że zbytnio gwarancji czy będzie działał nie ma ale może nie będzie tak źle.
    Wymiana sama alternatora chyba nie jest tak skomplikowana i chyba sobie bym z nią poradził, więc zaoszczędziłbym trochę.
    Co do miernika, to jak do tej pory zawsze działał poprawnie i chyba miernik odpada, chociaż to najtańszy z marketu, więc nie wiadomo.
    Ale jakaś przyczyna tego, że akumulator pada musi być, a dodając jeszcze do tego fakt, że raz zgasł z tego powodu podczas jazdy i raz zaczęły gasnąć wszystkie światła i zaczął się telepać samochód to coś jest nie tak.
    Miałem kupić nowy akumulator ale chyba kupię alternator, bo być może akumulator jest jeszcze w miarę dobry?
    Jak pisałem mój alternator Boscha ma numer 036 903 025 S
    Ogólnie nie znalazłem takiego alternatora o takim samym numerze, są np z inną ostatnią literą, czyli zamiast S jest L. Ale wpisując w Allegro "alternator Golf II 1.3" wyświetla się ich sporo, mają inne numery.
    Czy jest tu jakaś różnica? Ja wybierając dla siebie muszę mieć z takim samym numerem, czy mogę wybrać dowolny aby był od Golfa II 1.3?

    0
  • #26 23 Wrz 2012 21:56
    lestek85
    Poziom 12  

    Najlepiej jak byś miał jakiś pojazd z akumulatorem i sprawdził miernikiem wtedy byś był pewien czy ten miernik jest dobry.
    Z tymi alternatorami to trudno coś radzić ,nieraz i używany będzie lepszy niż jakiś nowy,,chiński,,
    Jak byś miał gdzieś szrot i tam kupił i dogadał sie z gościem ze jak by był niedobry to oddasz.Można też nowy ale tez trzeba uważać,pamiętaj o gwarancji,tylko że nieraz mogą ci nie uwzględnić gwarancji po sam założysz.

    Dodano po 12 [minuty]:

    alternator do twojego będzie tez pasował od Seata Ibizy,Polo

    0
  • #27 23 Wrz 2012 23:40
    xyro
    Poziom 23  

    Nie musi dokładnie taki sam numer być. Byle z wyglądu był taki sam i potrafił tyle samo mocy dostarczyć (Amperów).

    0
  • Pomocny post
    #28 24 Wrz 2012 02:47
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Słuchaj, czy nie tańszym wyjściem będzie wizyta w warsztacie? Wymienisz alternator i co dalej? Jesteś pewien, że to wina alternatora? Ja wcale. Na forum pojawiły się już opinie i sugestie sprawdzenia miernika! Ciekawe dokąd to Cię zaprowadzi. Potem sprawdzisz akumulator i auto, swoje i sąsiada z autem sąsiadki, itd....

    0
  • #29 25 Wrz 2012 11:47
    Vitxx
    Poziom 11  

    Postanowiłem jednak, że wymienię alternator no i chyba dobrze zrobiłem.
    Kupiłem używany za 70zł, wstawiłem i hula aż miło. Ładowanie stałe 14,28 -14,30 i przy obciążeniu ok. 13,85
    Trochę km już zrobiłem i na razie ok, zobaczymy co z akumulatorem, ma już swoje lata ale może jeszcze jest dobry.

    Bardzo Wam dziękuję za cenne wskazówki i porady.
    Pozdrawiam.

    0