Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wiertarka WKA-40 ustawienia hydrauliki.

kufcio 22 Sep 2012 10:48 3423 5
  • #1
    kufcio
    Level 20  
    Witam
    zdejmując pokrywę z dźwignią zmiany trybu pracy nie zwróciłem uwagi na położenie zębatek względem rozdzielacza.

    Teraz mam problem z prawidłowym złożeniem/ustawieniem głównej przekładni hydraulicznej. Są na niej znaki, jednak nie ma odzwierciedlenia na pół księżycach. W DTRce nic na ten temat nie ma. Może komuś przyjdzie coś do głowy?
    Lewy pół księżyc nie ruszony, prawy (rączka przestawiania) nie posiada żadnych znaków.
    Pozdrawiam


    wiertarka WKA-40 ustawienia hydrauliki.
  • #2
    kazimierzbrejta
    Level 22  
    Witam. Na trzecim zdjęciu są widoczne trzy znaki tzn. jedynką jest oznaczony wrąb lewej zębatki oraz dwa znaki na kole środkowym, ząb dwoma kreskami, oraz wrąb dwoma kreskami. Wydaje się, że w miejsce jedynki należy wprowadzić oznaczony ząb koła środkowego, a w oznaczony wrąb tego koła należało by wprowadzić pierwszy ząb prawej zębatki ten u dołu. Całość należy ustawić tak, aby się nie rozłączała przy łączeniu.
  • #3
    kufcio
    Level 20  
    Niestety nic z tego, wychodzi całkowity bałagan, jakby po za zakresem.

    Zauważyłem że na półksiężycu od rączki na drugiej stronie jest wybity znak przy zębie (2) ucieszony przeniosłem znakprzecinaczkiem na drugą strone, widać na foto, w samym środku zębatki. Wszystko zaczeło sie układać w całość, mianowicie:

    1. Lewa zebatka ma znak (1) we wrębie, a rozdzielacz ma znaki przy zębie- połączyłem te znaki razem.
    2. Prawa zebatka ma znak przy zębie a na rozdzielaczu zostaje drugi znak we wrębie.

    Wszystko sie zgadza prawda?:)

    Ustawiłem, odpalam i? mało skrzyni nie połamałem. w pozycji przesterowania chodził na lewych obrotach a probując włączyć prawe obroty dwa tryby strasznie zgrzytały.

    Ręce opadły i sie poddałem.

    wiertarka WKA-40 ustawienia hydrauliki. wiertarka WKA-40 ustawienia hydrauliki. wiertarka WKA-40 ustawienia hydrauliki.
  • #4
    kazimierzbrejta
    Level 22  
    Kolega nie złożył tej przekładni tak jak opisałem, a mianowicie oznaczony wrąb koła środkowego należy skojarzyć z pierwszym zębem /na zdjęciu ten u dołu/ prawej zębatki. Znak, który kolega oznaczył na prawej zębatce nie występuje na górnym zdjęciu. Skojarzenie pokazane na środkowym zdjęciu, logicznie jest skojarzeniem nieprawidłowym dlatego, że jeżeli lewa zębatka dojdzie do górnego zderzaka to prawa w tym czasie zostanie odłączona.
  • #5
    kufcio
    Level 20  
    Quote:
    Niestety nic z tego, wychodzi całkowity bałagan, jakby po za zakresem.


    Te słowa dotyczą sie:
    Quote:
    Na trzecim zdjęciu są widoczne trzy znaki tzn. jedynką jest oznaczony wrąb lewej zębatki oraz dwa znaki na kole środkowym, ząb dwoma kreskami, oraz wrąb dwoma kreskami. Wydaje się, że w miejsce jedynki należy wprowadzić oznaczony ząb koła środkowego, a w oznaczony wrąb tego koła należało by wprowadzić pierwszy ząb prawej zębatki ten u dołu. Całość należy ustawić tak, aby się nie rozłączała przy łączeniu.


    Ustawiłem zgodnie z sugestią i brakowało ruchu rączki dla prawych obrotów, w pozycji przesterowania była na "STOP" itd.

    Zastanawiające jest jednak to że zdjęcia z pierwszego posta ukazują lewą zębatkę w stanie zastałym, czyli tak jak ktoś wcześniej złożył. Co do poprawnego wcześniejszego złożenia też można mieć wątpliwości...
  • #6
    kazimierzbrejta
    Level 22  
    Na zmianę obrotów wrzeciona ma wpływ tylko lewa zębatka i koło zębate rozdzielacza. Skoro nie można uzyskać zgodności zazębienia prawej zębatki z zatrzaskiem dźwigni, to proszę odszukać te cztery położenia bez zamontowanej dźwigni metodą prób. Dopiero po uzyskaniu tych położeń należy przejść na zatrzaski dźwigni, a następnie na zęby prawej zębatki. Jeżeli nie uda się uzyskać tych czterech położeń podczas prób, to przyczyna może być inna.