Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia - Tryb awaryjny

22 Wrz 2012 14:49 5889 8
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jestem posiadaczem samochodu Skoda Octavia TDI, silnik posiada oznaczenie AGR. Nawiązując do mojego problemu, a więc co jakiś czas zdarza się, że auto przechodzi w tryb awaryjny. Zdarza się to w różnych warunkach, czasami podczas jazdy z prędkościami zbliżonymi do prędkości maksymalnej jak również podczas spokojnej jazdy w granicach 100-120 km/h.
    Kolejnym problemem jest to, że auto czasami bywa takie ospałe, niema takiego przyspieszania jakie moim zdaniem powinno mieć. Około dwóch tygodni temu został wymieniony przepływomierz, po jego wymianie przez jakiś czas auto ładnie się zbierało. Ale kilka dni temu znowu zaczęło tracić moc, chociaż również są dni że wszystko wydaje się w porządku. Wczoraj udało mi się zrobić logi grupy 003, 008, 010, 011. Owe logi umieszczam poniżej. Prosiłbym osoby które się na tym znają, a na tym forum wiem że takie są, o analizę wykonanych przeze mnie logów. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 27  
    Logi nie wyglądają na takie aby generowały odcięcie. Pojeździj trochę agresywniej w sensie but pedał na 100 % i na zero i na zmianę wtedy turbina jest wysterowana w pełnym zakresie.
  • Poziom 32  
    Tematów tego typu dziesiątki, zmień wężyki przejżyj wszystko, sprawdź prace gruszki, filtr powietrza i paliwa, przemyj i sprawdź działanie N75. Jak już to będziesz miał i auto dalej będzie wariować daj logi.
    A tak będą się wysilać koledzy a potem się okaże że wężyk się zapadał, albo kierownica tnie jak w dziesiątkach podobnych tematów.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 9  
    Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś tam chodzi, ręką jest dość ciężko ja poruszyć, ale czy w moim silniku ma ona duże znaczenie? W kwestii tnących się kierownic, to czy moja turbina takowe ma? Gdyż jak pisałem jest to silnik o oznaczeniu AGR więc jeśli się nie mylę jest to zwykła turbina bez zmiennej geometrii. A jeszcze dokładniej co do wyłączania turbiny to bywa, że się wyłączy tylko raz i po zgaszeniu silnika i ponownym odpalenie już się to nie powtórzy, a bywa że po ponownym odpaleniu wyłączy się kolejny raz i tak 3-4 razy. I oczywiście wyskakuje błąd przeładowania. W każdym razie dziękuje za podpowiedzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    rafal051989 napisał:
    Co do gruszki jakoś tam chodzi, ręką jest dość ciężko ja poruszyć, ale czy w moim silniku ma ona duże znaczenie?


    Wężyk załóż na gruszke drugi koniec do buzi będziesz widział czy bedzie chodzić płynnie.
    Skoro wg ciebie gruszka nie ma znaczenia w silniku bez zmiennej geometri to trzeba ją wywalić.
    Filtr paliwa jaki założyłeś Knecht Mahle Man czy 4max albo Topran.
  • Poziom 9  
    A więc filtr założony jest MANNa, gruszka była sprawdzana już w taki sposób ale nawet nic się nie ruszała. Ale jeśli jest to wina gruszki to czy silnik nie przechodziłby w tryb awaryjny częściej a nie tylko sporadycznie? A po drugie czy da się ją wyczyścić czy potrzebna jest regeneracja? Dzięki za szybką odpowiedź.
  • Poziom 32  
    A cały czas przekraczasz 2 bary,raczej sporadycznie ale często.
    Jak gruszka nie działa to jak ma regulować się ciśnienie w układzie doładowania.

    Nie wiem czy AGR jest gruszka regulowana podciśniem z pompy vacu, czy wzrostem ciśnienia w układzie doładowania tak jak w 1Z. Sprawdź to i uruchom gruche.
  • Poziom 27  
    saly napisał:

    Skoro wg ciebie gruszka nie ma znaczenia w silniku bez zmiennej geometrii to trzeba ją wywalić.


    Dokładnie a jak nie będzie gruchy to i zawór jest zbędny (N75) więc tez go wywal, może jak Skoda będzie lżejsza to przestanie przechodzić w awarię.

    A ręką nie sprawdzaj tylko daj jej bezpośrednio ciśnienie bez zaworu i zdejmuj wężyk i tak w kółko i zobacz co się dzieje czy ciśnieniem jest w stanie ruszyć.