Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 1.4I - Awaria zapłonu i hamulca - elektryka/elektronika

dodo02 22 Wrz 2012 18:04 4632 8
  • #1 22 Wrz 2012 18:04
    dodo02
    Poziom 9  

Witam wszystkich w dziale!

Citroen C3 1.4 benzyna rocznik 2003. Kupiony jako super, hiper pewny, od znajomego rodziny, w zasadzie bez sprawdzania.

Najchętniej odkopałbym stary znaleziony temat, jednak nie jest to możliwe. Dlatego chciałbym prosić o wytłumaczenie o co chodzi i jak problem rozwiązać. Niestety nie jestem mechanikiem samochodowym, ani elektrykiem, ale pewne przeszkolenie techniczne i ogólne pojęcie mam.

Problem jaki napotkałem w samochodzie mojej przyszłej teściowej jest podobny do tego:
    www.elektroda.pl/rtvforum/topic1891290.html
    Niestety jest tam wiele innych usterek, a ona jeździ póki się da, ja z kolei mam do czynienia z tym autkiem raz na tydzień, więc często dowiaduję się o problemach po czasie. Z tego też powodu nie znam zbyt dobrze citroena, ale instrukcje czytałem ;)

W skrócie wygląda to tak:
    1. Światła stopu palą się cały czas przy włączonych światłach (także przy wyłączonym zapłonie na pozycyjnych.
    2. Przy wyłączaniu silnika, jeśli są włączone światła i trzymam pedał hamulca, silnik się nie wyłącza, deska gaśnie. Można wyjąć kluczyk!
    3. Puszczenie hamulca powoduje wyłączenie wszystkiego przy wyłączonym zapłonie. Deska na chwilę się zapala.
    4. Od momentu kupienia (4 mc) "klei" się do podłogi pedał stopu. Czasami zostaje w pozycji wciśniętej mimo że nie wciska się go z całej siły. Po prostu się jakby blokuje.
    5. Przy naciskaniu pedału hamulca widzę, że porusza się czujnik hamulca.