Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C3 1.4I - Awaria zap³onu i hamulca - elektryka/elektronika

dodo02 22 Sep 2012 18:04 7164 8
IGE-XAO
    dodo02
    Level 10  
    Witam wszystkich w dziale!

Citroen C3 1.4 benzyna rocznik 2003. Kupiony jako super, hiper pewny, od znajomego rodziny, w zasadzie bez sprawdzania.

Najchêtniej odkopa³bym stary znaleziony temat, jednak nie jest to mo¿liwe. Dlatego chcia³bym prosiæ o wyt³umaczenie o co chodzi i jak problem rozwi±zaæ. Niestety nie jestem mechanikiem samochodowym, ani elektrykiem, ale pewne przeszkolenie techniczne i ogólne pojêcie mam.

Problem jaki napotka³em w samochodzie mojej przysz³ej te¶ciowej jest podobny do tego:
    www.elektroda.pl/rtvforum/topic1891290.html
    Niestety jest tam wiele innych usterek, a ona je¼dzi póki siê da, ja z kolei mam do czynienia z tym autkiem raz na tydzieñ, wiêc czêsto dowiadujê siê o problemach po czasie. Z tego te¿ powodu nie znam zbyt dobrze citroena, ale instrukcje czyta³em ;)

W skrócie wygl±da to tak:
    1. ¦wiat³a stopu pal± siê ca³y czas przy w³±czonych ¶wiat³ach (tak¿e przy wy³±czonym zap³onie na pozycyjnych.
    2. Przy wy³±czaniu silnika, je¶li s± w³±czone ¶wiat³a i trzymam peda³ hamulca, silnik siê nie wy³±cza, deska ga¶nie. Mo¿na wyj±æ kluczyk!
    3. Puszczenie hamulca powoduje wy³±czenie wszystkiego przy wy³±czonym zap³onie. Deska na chwilê siê zapala.
    4. Od momentu kupienia (4 mc) "klei" siê do pod³ogi peda³ stopu. Czasami zostaje w pozycji wci¶niêtej mimo ¿e nie wciska siê go z ca³ej si³y. Po prostu siê jakby blokuje.
    5. Przy naciskaniu peda³u hamulca widzê, ¿e porusza siê czujnik hamulca.
    6. Radio (bardzo stare jak na taki samochód) jest tak pod³±czone ¿e w³±cza siê je przyciskiem i wy³±cza tak samo - nie wy³±cza siê samo po wyjêciu kluczyka czy od³±czeniu zap³onu.