Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a6 c6 3,0tdi - dymi na biało.

robert199 22 Wrz 2012 20:02 13473 17
  • #1 22 Wrz 2012 20:02
    robert199
    Poziom 21  

    Problem z audi jest bardziej skomplikowany niż myślałem.
    Na początku dymienie występowało jak dopalał się filtr cząstek stałych, ale zjawisko ustępowało. Teraz występuje cały czas. Nie dymi tylko jak temp. spalin jest wyższa niż około 250 stopni C z wydechu czuć jakby niedopalona ropę.
    Filtr cząstek był faktycznie zapchany, został wyczyszczony za pomocą chemii i niby się zaadoptował i pokazał jakieś 70% sprawności.
    Niestety audi nadal dymi.
    Pomyślałem - wtryski,
    korekcje nie są większe niż 0,4mg więc niby wszystko ok.
    Ale i tak wtryski zostały wyciągnięte do sprawdzenia i tez ok.
    Stan oleju jest trochę ponad maximum, ale niewiele.
    Wcześniej wymieniona została przepustnica gasząca. wytarł się w niej tryb, uszkodzona była mechanicznie i strasznie brudna.
    Ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić??

    0 17
  • #2 22 Wrz 2012 21:01
    osi bis
    Poziom 9  

    Nie napisałeś jakie oznaczenie silnika, sprawdz chłodniczkę spalin czy nie ma w niej płynu z układu chłodzenia

    1
  • #3 22 Wrz 2012 21:24
    robert199
    Poziom 21  

    oznaczenia silnika nie napisze teraz bo niewiem, ale z ta chłodniczką spalin to może byc dobry trop. sprawdze czy jest i czy nie dostaje sie płyn chłodniczy do spalin

    2
  • #4 22 Wrz 2012 21:29
    osi bis
    Poziom 9  

    Przy takich objawach jak opisujesz to jest prawie na 100 %, musiał byś jeszcze zaobserwować czy ubywa ci płynu chłodzącego w zbiorniczku, mogą być to niewielkie ilości i nawet ciężko będzie zaobserwować, radził bym nie jeżdzić autem z ta usterką bo jeśli jest tak jak napisałem to może się to skończyć uszkodzeniem silnika ( skrzywieniem korbowodu )

    0
  • #5 22 Wrz 2012 22:23
    gregorianin
    Poziom 27  

    Czy aby na pewno wtryski zostały sprawdzone dobrze?

    0
  • #6 22 Wrz 2012 23:39
    adam.1.1
    Poziom 17  

    Był u mnie 2,7tdi a6 4f , kopcił jakby dostał rozbiega . Upuczczenie oleju i 50km po autobanie załatwiło problem . Spuść olej , co ci szkodzi ?

    1
  • #7 22 Wrz 2012 23:46
    xyro
    Poziom 23  

    Logi to raz, wtryskiwacze trzeba porządnie sprawdzić. Tak jak koledzy radzili, upuścić oleju i przegonić porządnie. Ja stawiam na uszkodzony wtryskiwacz. Niestety ciągle jakieś problemy z tymi silnikami są :/

    0
  • #8 23 Wrz 2012 09:58
    robert199
    Poziom 21  

    Olej zostanie wymieniony, nie bede bawił sie w upuszczanie.
    Z tymi wtryskami to juz sam niewiem, bo to częste przypadki.
    logi w grupach 72-78 niby ok nie wrzuce ich bo niemam jak.
    Co z filtrem czastek stałych??
    mam plan go wyrzucić całkiem programowo i fizycznie.
    czy w tym przypadku to może coz zmienic.
    Czasem wystepuje błąd sterowania turbo, ale mysle ze to do dymienia nic niema.

    0
  • #9 23 Wrz 2012 12:25
    gregorianin
    Poziom 27  

    Bądź pewien wtrysków bo jeśli to one to możesz niedługo szukać nowego silnika a między czasie deptać w kółko.
    Usunięcie filtra to najczęściej dobry pomysł i dopiero wtedy widać jak się z auta na prawdę dymi.

    2
  • #10 23 Wrz 2012 17:56
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Od siebie dodam tylko że miałem przypadek z crafterem (BJL) silnik z filtrem przybywanie oleju dymienie na biało. Wtryski sprawdzane wkładane używki . Tylko nowe załatwiły problem

    0
  • #11 24 Wrz 2012 18:29
    robert199
    Poziom 21  

    dzis został wymieniony olel, wyjęty filtr dpf i bez filtra czyli bez wydechu dymi dalej tak samo.
    biało-szary dym z domieszką niebieskiego.
    podczas jazdy nie dymi tylko na postoju.
    Wtryski pójdą do sprawdzenia do innej firmy i wtedy sie okaże, ale chyba nic innego juz nie może byc

    2
  • #12 24 Wrz 2012 20:18
    xyro
    Poziom 23  

    A może tak po prostu turbo puszcza olej w wydech :) Niestety w tym silniku pada wszystko po kolei. Czasem się zdarza, że mimo dobrych przelewów wtryskiwacz podlewa na niższym ciśnieniu. A bardzo duży ten dym ?

    1
  • #13 24 Wrz 2012 21:33
    gregorianin
    Poziom 27  

    robert199 napisał:
    podczas jazdy nie dymi tylko na postoju.


    Zwłaszcza jak popracuje na wolnych obrotach tak ze 20-30sekund?
    Jeśli tak to 99% że to wtryski i nie patrz na dawki czy przelewy bo to nie tego wina (ale to już musi wiedzieć ten co sprawdza).

    1
  • #14 24 Wrz 2012 22:13
    robert199
    Poziom 21  

    dym bardzo intensywny. Mam wrażenie ze jeden wtrysk słychać bardziej niz inne (sprawdzane stetoskopem) SPrawdzanie przelewów w piazo niema sensu.
    Jeden wtrysk przy niskim cisnieniu sie nie otwierał, ruszył po ustawieniu wiekszego czasu wtrysku.
    Opoźnienia i korekcje są w porządku
    i tak jak pisze ainal dym pojawia sie po 20-30s

    Więc co sie psuje w tych wtryskach czy widac gołym okiem różnice w pyleniu, czy na cos innego zwracac uwage

    1
  • #15 25 Wrz 2012 05:00
    gvw
    Poziom 16  

    Kolega z warsztatu po sasiedzku miał identyczne objawy w swojej A4. Można powiedzieć, że trzy razy kupował wtryski i dopiero ten 3 zakup(czyli wszystkie nowe) rozwiązał problem. Poprzednie pochodzące z jego auta jak i te nowe-używane sprawdzane były w różnych diesel-serwisach i nie wykazywały żadnych anomali. Nie wiem czy stoły do testowania nie diagnozują w 100% tych wtrysków czy może ludzie którzy je obsługuja są niekompetentni.

    0
  • Pomocny post
    #16 25 Wrz 2012 19:42
    gregorianin
    Poziom 27  

    robert199 napisał:
    Więc co sie psuje w tych wtryskach czy widac gołym okiem różnice w pyleniu, czy na cos innego zwracac uwage


    Można to sprawdzić w łatwy sposób, każda "stodoła" do wtrysków się nada.
    Robercie, jak chcesz to mi je podeślij do sprawdzenia (reszta na PW).

    1
  • #17 25 Wrz 2012 19:58
    kilero123456
    Poziom 13  

    Kolego skoro jesteś z Tomaszowa lub do Zamościa nie masz daleko. Na granicznej jest koleś co w sprawach wtrysków jest dobry. Sprawdza i regeneruje. Ma masę roboty ale może warto sprobować?

    0
  • #18 01 Paź 2012 09:09
    robert199
    Poziom 21  

    Mam teraz pytanie jakie wtryski zamienne pasują do tego silnia symbol BMK?
    mumery orginalnego wtrysku:
    0590130277AB
    050411 3271
    numer BOSCH 0445115037

    W esi tronicu nie wyswietla mi zamienników, ale niektórzy twierdza, że można zakładać inne z kńcówką AR i BE

    3