Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z odpalaniem w VW Polo '95

Bobi82 27 Jan 2005 00:28 5991 10
  • #1
    Bobi82
    Level 11  
    Po pierwsze witam wszytskich serdecznie.

    Juz na poczatku prosze o pomoc w moim problemie:

    W dni, kiedy na dworze jest mokro, mam duze problemy z odpaleniem auta. Rozrusznik kreci silnikiem ale nie zapala. Lapie dopiero za 5-10 razem. W trakcie krecenia rozrusznikiem nie ma napiecia na desce rozdzielczej, resetuja sie zegar i licznik km.
    Po odpaleniu w trakcie jazdy problemow ciag dalszy: co pare chwil, szczegolnie na obrotach biegu jalowego, wariuja zegary, znowu sie resetuja, opadaja wskazowki. Do tego czuc lekki spadek obotow. Po rozgrazniu wszystko jest ok.
    Masa dokladnie sprawdzona przez elektryka, wyczyszczona. Kopulka, palec rozdzielacza, swiece i przewody WN wymienione pare kkm temu.

    Prosze o pomoc, do tej pory przez kilka tygodni wszelkie zabiegi nie przynosza rezultatu. Usterka jest o tyle uciazliwa, ze zdarza sie tylko, kiedy na zewnatrz panuje wilgoc.

    Auto to VW Polo 6N z 1995 roku, 1,4 benzyna.

    Pozdrawiam
    Bobi82
  • #2
    MaTeo_psv
    Level 11  
    przelec styki jakims preparatem wyciagajacym wode itp... np: kontakt60 albo cos podobnego a do tego zobacz czy akumulator jest naladowany i czy nie masz przebicia gdzies poprzecierane przewody itp... no i moze zerknij jeszcze napiecie ladowania czy jest dobre...
  • #3
    Bobi82
    Level 11  
    MaTeo_psv wrote:
    przelec styki jakims preparatem wyciagajacym wode itp... np: kontakt60 albo cos podobnego a do tego zobacz czy akumulator jest naladowany i czy nie masz przebicia gdzies poprzecierane przewody itp... no i moze zerknij jeszcze napiecie ladowania czy jest dobre...


    Styki wszyskie sprawdzilem i zabazpieczylem tak jak napisales juz wczesniej. Akumulator ma kilka miesiecy, rowniez go sprawdzilem.
    Nie sprawdzalem napiecia, zrobie to moze dzisiaj.

    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale powazniejsze problemy zaczely sie po myciu podwozia na myjni automatycznej. Wczesniej jedynym obajawem bylo sporadyczne kasowanie zegarow przy odpalaniu. Po wspomnianym myciu pojawil sie problem wlasnie z odpalaniem.

    Pozdrawiam
    Bibi82
  • #4
    palala
    Level 24  
    Witam serdecznie

    Przerabialem to - masz aku do wymiany (no, chyba, że nie doładowuje alternator - w co wątpie)
    Typowy objaw - reset zegarów (łacznie z dziennymi km) - akumulator jest "zjadany" przez rozruch - zostaje tylko wymiana.

    Mycie podwozia - razcej nie ma nic wspólnego - myśle, że to zbieg okoliczności -> mycie + obniżenie temperatury powietrza i stąd takie wrażenie. W polówce którą miałem był jeszcze robiony rozrusznik (wywaliły się tulejki) - i nie pomogło :(

    Jak masz możliwość to sprawdź jeszcze na innym aku zanim wymienisz, bo może to jest wina rozrusznika (robi niemalże zwarcie) - ale jest to mało prawdopodobne.

    P.S.
    Nie podłaczaj w celach testowania na kablach - bo i tak zresetuje - musisz go fzycznie podmienić..

    pozdrawiam
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Bobi82
    Level 11  
    palala wrote:
    Witam serdecznie

    Przerabialem to - masz aku do wymiany (no, chyba, że nie doładowuje alternator - w co wątpie)
    Typowy objaw - reset zegarów (łacznie z dziennymi km) - akumulator jest "zjadany" przez rozruch - zostaje tylko wymiana.


    Hmm, akumulator to prawie nowy Bosh Silver. A co do takiego powodu ma wilgoc? W suche dni nic sie nie dzieje, tylko i wylacznie w deszczowe, ewentualnie odwilz.
  • #7
    Jka
    Level 16  
    Witam.Jeśli resetują się wszystkie zegary to wina raczej tkwi w zasilaniu urządzeń oprócz rozrusznika , bo niezapominajmy że zasilanie na resztę urządzeń jest zasilana od rozrusznika , może jest przerwany przewód który jest podłączony do tego samego styku co główny od akumulatora(powinien tam być drugi o mniejszym przekroju i koloru czerwonego)Nie chodzi mi o ten który steruje cewką automatu.Sprawdz to sobie dokładnie-miałem kila takich przypadków i to nie tylko w VW.Ciekawe że dzieje się tak w wilgotne dni(tego nie doczytałęm-przepraszam)Ale tak czy tak napewno wina zasilania i to głównego.Powodzenia.
  • #8
    Bobi82
    Level 11  
    Jka wrote:
    Witam.Jeśli resetują się wszystkie zegary to wina raczej tkwi w zasilaniu urządzeń oprócz rozrusznika , bo niezapominajmy że zasilanie na resztę urządzeń jest zasilana od rozrusznika , może jest przerwany przewód który jest podłączony do tego samego styku co główny od akumulatora(powinien tam być drugi o mniejszym przekroju i koloru czerwonego)Nie chodzi mi o ten który steruje cewką automatu.Sprawdz to sobie dokładnie-miałem kila takich przypadków i to nie tylko w VW.Ciekawe że dzieje się tak w wilgotne dni(tego nie doczytałęm-przepraszam)Ale tak czy tak napewno wina zasilania i to głównego.Powodzenia.


    Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
    Zwroce na to oczywiscie uwage. Tylko jedna rzecz mnie niepokoi, tzn. ze problem objawia sie dalej w czasie jazdy. Gdy auto stoi na ludzie albo gwaltownie wcisne gaz wariuja zegary (tak jak opisalem w pierwszym poscie). Mysle, ze obie sprawy mozna polaczyc bo jedna bez drugiej nie wystepuje. Jezeli tak to rozrusznik chyba nie ma na to wplywu?
  • #9
    Kazik golden-hand
    Level 12  
    Witam mam podobny kłopot z polo 95 1,3 benzyna, i to też tylko w wilgotne dni lub po myciu z dużą ilością wody, może nie jest to problem z odpaleniem bo auto pali od pierwszego ale nie ma mocy jakby na 2 lub 3 cylindrach chodziło, obroty są wtedy ok 650 i silnik cały drży. musze dać w gaz mocniej i wszystko sie naprawia, oczywiście licznik się kasuje lub zegarek nie wyświetla wszystkich cyfr , na ciepło się nic nie dzieje,
    Może ktos wie czy ta usterka może zostać zdjagnozowana VAGiem.
    Może to cewka wysokiego napięcia, lub jakiś moduł,
  • #10
    rysiek 735
    Level 14  
    pod akusiem jest przykrecona 'masa' samochodu sprawdz polaczenie
  • #11
    tajnygelo
    Level 14  
    ja bym poszukał masy od bezpieczników w moim vw była nad bezpiecznikami po lewej stronie przykrecona do nadwozia po oczyszczeniu wszystko było ok a też wariowało wszystko