Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B6 - kręci, nie odpala,brak połączenia z komputerem

23 Wrz 2012 17:21 10449 15
  • Poziom 8  
    Witam,
    przeszukałem forum i z każdego z tematów pozbierałem po trochu ale ciągle mało.
    Mój passat b6 pokazywał błąd związany z egr.EGR wraz z przepustnicą rozebrałem,przeczysciłem,wymieniłem bezpiecznik f23,wykasowałem błędy(ogólnie chciałem sie pozbyć kontrolki "żółtego silnika").Udało się,lecz tylko na 3 godziny,powrót kontrolki:-(.Sprawdziłem bezpiecznik -dobry.Rozebrałem raz jeszcze przepustnicę ale tym razem zagłębiłem się znacznie mianowicie dokopałem się do zębatek otwierających i zamykających klapę.Ku mojemu zdziwieniu wylał się stamtąd stary olej a tam przecież nie tylko zębatki ale i układy scalone.Wyczyściłem i zobaczyłem zblokowane zębatki,wyłamane ząbki klinowały zebatki."Naprawiłem" w taki sposób by mała zębatka nie dochodziła do miejsca uszczerbienia w wyniku czego przepustnica nie otwiera się na 100% tylko na (moje oko) 90%.Mimo że zębatki zostały odblokowane to trzeba było użyć trochę siły żeby je zruszyć a i tak nie chodziły luźno(nie wiem czy powinny)Skręciłem,założyłem,podłączyłem i zacząłem kręcić silnik.Las kontrolek zasypał deskę ,wszystkie komunikaty świata,wiatraki kręcą na maxa,silnik nie odpala.Podłączyłem VAG,który z powodzeniem używany był już w dzień poprzedni i BRAK POŁĄCZENIA.Ze wszystkim się połaczy ale z silnikiem nie.


    Nadmienie tylko że pierwszy raz rozebrałem jakąś część silnika,kompletnie się nie znam na tym co napisałem.W/w wiedza którą posiadam to z ostatnich 2 tygodni od mechaników.
    Muszę dodać że spadł mi imbus gdzieś w głąb silnika(pomiędzy wiatraki a rury,może jakieś zwarcie) którego nie odnalazłem.

    Proszę o pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 29  
    Sprawdź wszystkie bezpieczniki czy są oki. Odepnij przepustnice i sprawdź czy dalej kontrolki głupieją. Rozrusznik kręci?
    Jak zachowują się kontrolki na zapłonie też głupieją?
    Odepnij aku na kilka minut oraz sprawdź czy jest dobrze naładowany.
  • Poziom 8  
    uff,więc tak

    na zapłonie wiatraki jadą na maxa również las kontrolek (żółta kierownica,żółty-przekreślony hamulec ręczny(mam elektroniczny ale mimo wszystko działa),ABS,ESP i informacja Brake fault a potem service now! z tym że service now mam od roku-podstawowy service oczywiście zrobiony.Brake fault,kontrolka kontroli trakcji,hamulca i ABS wyskoczyło ok 5 dni temu wymieniony został wspomniany juz bezpiecznik i wykasowany został ten błąd i juz się nie pojawiał.Pojawił sie dopiero podczas próby odpalenia razem z innymi.Teraz sprawdziłem bezpieczniki pod maską i w kokpicie wszystko gra.Rozrusznik kręci jak szalony (jeszcze).
    Gdy próbuję odpalić sygnał dźwiekowy nadaje nonstop,po chwili zapala sie kontrolka oleju(czerwona i info o cisnieniu oleju,po czym info STOP! i na koniec ENGINE FAULT!
    Idę teraz podłączyć aku.
    Bez zmian.
  • Poziom 2  
    sprawdż zaśilanie przekażnika głównego +15
  • Poziom 8  
    jak napisałem jestem amatorem totalnym nie wiem gdzie się to mieści i co to jest +15
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 27  
    "+15" zasilanie które pokazuje się po przekręceniu kluczyka do pozycji kontrolek.
  • Poziom 26  
    Brak komunikacji ze sterownikiem, to zazwyczaj brak jego zasilania. Ze stacyjki wychodzą dwie linie "15" raz na sterownik i raz na wszystko inne. Jaki to silnik?? Jest napiecie na przepływomierzu, cewce, wtryskiwaczach... itd.. ??
  • Poziom 8  
    ok,teraz już więcej wiem i bez elektromechanika się nie obejdzienie.Musi znaleźć przyczynę dlaczego vag nie widzi sterownika komputera.Dopiero potem co z tą przepustnicą.Zastanawiam się co się mogło wysypać biorąc pod uwagę moją operację przepustnicy.
    passat B6 rok 2005 2.0 diesel 140KM(BKP).Zadnych pomiarów nie robił jeszcze nikt także szukam mechanika.
  • Poziom 26  
    Terminalem "15" nazywa się wszystkie linie zasilające, na których pojawia sie napięcie po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon"
    Ok, wycofuje pytanie o napięcie na cewkach. Pisałes o przepustnicy i myslałem, ze to benzyna
  • Poziom 8  
    więc to chyba koniec tematu do czasu gdy mechanik się tym zainteresuje.Opiszę wszystko jak najszybciej i bedę wdzięczny za pomoc.Za dzisiaj serdeczne dzięki.
  • Poziom 16  
    Wiatraki pewnie się kręcą na maxa bo wtyczki od czujnika temp nie podłączyłeś z powrotem. Wyciągałeś klapkę z przepustnicy, jeśli tak to na bank jest krzywo założona i "haczy" o obudowę i przepustnica nie może się "wyzerować" po zatym po takim zabiegu należy przeprowadzić adaptacje ( tak samo jak po odpięciu akumulatora ) np VAG-iem.
  • Poziom 8  
    witam,
    nie podłączyłem bo nie odłączyłem żadnej wtyczki czujnika temp.Niestety jedyny, konkretny elektromechanik zawiesił działalność.Pouczył mnie tylko żeby sprawdzić przy komputerze bezpieczniki.Myślałem że sprawdziłem wszystkie tak jak pisałem wcześniej,a on mówi ze są jakieś chyba 3 przy komputerze gdzies na podszybiu.Ja tam widze tylko wycieraczki i ich silnik i cos na środku podszybia ,wychodzą z tego 2 grube kable.Czy to może być to? rozbierać?
    Co do przepustnicy- nie wyciągałem klapki tylko zruszyłem zębatki a co za tym idzie klapę.Nie wiem czy ma luźno chodzić czy ciężko u mnie chodzi ciężko.
  • Poziom 8  
    Panowie znalazłem "te przekaźniki". Jak mam teraz to zbadać co jest nie teges.Jak widać terminal 15 o którym pisaliście czyli B1 ma wartość 460.Natomiast B9 jest identyczny i również ma wartość 460 więc żeby sprawdzić czy B1 działa po prostu B9 włożyłem w miejsce B1.Na desce bez zmian.Zdaje sobie sprawę że muszę przebadać napięcia.

    Jakieś pomysły?

    nie wiem co się stało z tym obrazkiem ale nie mogłem skasować załącznika - error
  • Poziom 8  
    czy ktoś może pomóc?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    yanuha napisał:

    ok,teraz już więcej wiem i bez elektromechanika się nie obejdzienie.
    yanuha napisał:
    .Zadnych pomiarów nie robił jeszcze nikt także szukam mechanika.
    Miałeś jeden bardzo dobry pomysł, nie trzeba było rezygnować, mam nieodparte wrażenie, że grzebiesz nie mając podstawowej wiedzy. Tak tego auta nie odpalisz, to nie polonez.
  • Poziom 8  
    Witam
    chciałbym podziękować wszystkim którzy chcieli pomóc i pomogli.Fura śmiga,ogólnie bezpiecznik padnięty(tak powiedział mechanik) i coś tam od zasilania.Tak jak pisał kolega Blicek.
    Dziękuję