Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

polonez atu plus 1.6 gsi - Wysoka temperatura silnika

kuva 23 Sep 2012 20:04 4083 10
  • #1
    kuva
    Level 11  
    Witam mam taki problem w moim polonezie że wentylator chłodnicy włącza się dopiero przy 120 st c a wyłącza przy 95 ( temp pracy czujnika 92-82 tylko taki miałem w domu ). zrobiłem jeszcze tak że rozgrzałem samochód do włączenia się wentylatora i zaraz po jego włączeniu wyłączyłem silnik i płyn schłodził się ze 120 st C do 85 st C. Chłodnica jest na 2 czujniki i ma 1 wentylator. Aktualnie przemieniłem czujnik z dołu chłodnicy na górę ( wyżej wymienione temp pracy w praktyce są na czujniku umieszczonym na górze chłodnicy ) .Chłodnia ma około 2 lat a termostat (temp otwarcia 82 st C) został założony wczoraj. Nie wiem co ma już robić i proszę was o pomoc.
  • #2
    serwus2009
    Level 17  
    Podejrzewam, że jeden z czujników chłodnicy do wymiany lub uszkodzony wiatrak chłodnicy- pierwszy bieg.
  • #4
    kuva
    Level 11  
    Chłodnicę mam na 2 czujniki ale mam od nowości 1 wentylator. Kiedy miałem czujnik u dołu chłodnicy włączał mi się wentylator przy około 120 st C a wyłączał przy około 105 - 110 st C a jak dałem na górę to włącza się przy około 120 st C a wyłącza przy 85 st C (tak się dzieje jak zagrzałem samochód do włączenia się wentylatora i zaraz po włączeniu wyłączyłem silnik) a jak silnik chodził cały czas to włącza się przy 120 st C a wyłącza przy 95 st C. Czy może być tak że pod wpływem temperatury wirnik w pompie wody luzuje się na wałku i przez to płyn chłodzący wolniej krąży w obiegu i przez to bradziej się grzeje lub powyłamywały się łopatki na wirniku pompy wody. Mam też trochę osadu w zbiorniku wyrównawczym. Spróbować przepłukać układ chłodzenia ?
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kuva wrote:
    Czy może być tak że pod wpływem temperatury wirnik w pompie wody luzuje się na wałku i przez to płyn chłodzący wolniej krąży w obiegu i przez to bradziej się grzeje lub powyłamywały się łopatki na wirniku pompy wody


    Niemożliwe, to nie vieśwagen.
  • #6
    gimak
    Level 40  
    Nie wiem po co są u kolegi dwa czujniki. Jak mają różne progi zadziałania, to może po to, aby zmniejszyć histerezę załączania/wyłączania wentylatora.
    U mnie w poldku był tylko jeden czujnik temperatury w chłodnicy (na dole) i też był duży rozrzut temperatury załączania 110* i wyłączania 70* wentylatora. Jest to związane z histerezą samego czujnika. Ponieważ denerwowało mnie to latanie wskazówki temperatury zastosowałem układ (termistor, 2 tranzystory parę oporników i przekaźnik do załączania wentylatora). Termistor zamocowałem na górnej części chłodnicy zaraz przy króćcu wlotowym. Temperaturę włączenia wentylatora ustawiłem na 85*C, a wyłączał się przy 82*C i wskazówka temperatury praktycznie stała w miejscu niezależnie od warunków termicznych otoczenia i obciążenia silnika. Stary czujnik został jako awaryjny gdyby elektronika zawiodła.
  • #7
    serwus2009
    Level 17  
    Były ''poldki'' z dwoma czujnikami w chłodnicy i z dwoma wentylatorami, ale że z dwoma czujnikami i jednym wentylatorem jednobiegowym to się nie spodziewałem.
  • #8
    kuva
    Level 11  
    Nie nie było poldków z 1 wentylatorem i dwoma czujnikami w chłodnicy. Po prostu taką chłodnicę mieli wtedy w sklepie i taką wziołem.
  • #9
    kuva
    Level 11  
    A zapomniałem dodać że polonez posiada gaz. Włącznik wentylatora chłodnicy jest firmy vernet i kosztował mnie on około 10 zł
  • #10
    kuva
    Level 11  
    Czy może być tak że ten włącznik wentylatora ma tak duże przekłamanie. Aktualnie mam zamontowanego verneta st6994. Która z tych firm będzie dobra ( będzie włączać się przy tej temperaturze co powinna

    VALEO nr kat 819759

    FACET nr kat 7.5000

    FAE nr kat 37310

    prasmet nr kat ftws-6
  • #11
    kuva
    Level 11  
    Jakiej firmy polecicie mi włącznik wentylatora chłodnicy o temp pracy 92-87