Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

dobór dławika- źródło prądowe UC3843

pawel3110 23 Sep 2012 20:56 1821 7
lampy.pl
    pawel3110
    Level 15  
    Witam!

Na początek chciałem zaznaczyć, że w tej dziedzinie jestem laikiem więc liczę na Waszą wyrozumiałość.
    Chciałbym zasilić kilka lamp w których źródłem światła będą ledy o łącznej mocy od 1 do 10W. (najmniejsza pojedyncza dioda 1-3W i ich łączenie).
    Szukając odpowiedniego źródła do ich zasilenia trafiłam na opis przetwornicy pracującej jako źródło prądowe opisanej w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2158519.html
    Teraz najważniejsza rzecz to dobór dławika (jaki rdzeń i ile zwojów) do tej przetwornicy i czy można dać jeden dławik dla największego prądu (3A) i z powodzeniem stosować go do zasilenia led mniejszej mocy (350mA)? Jako źródło zasilania dla przetwornicy planuje zastosować zasilacze elektroniczne na 12V (ze względu na cenę i zajmowane miejsce)
  • lampy.pl
    -RoMan-
    Level 42  
    Nie możesz stosować takiego samego dławika na 3A i 350mA. Jakbyś posłuchał rady z PW i skorzystał z podanego linka, to wiedziałbyś, jak bardzo różnią się parametry dławików dla tych zastosowań.

Napisz, co rozumiesz pod pojęciem "zasilacze elektroniczne na 12V" - mam nadzieję, że nie masz na myśli tzw. transformatorów elektronicznych do halogenów, bo tych akurat stosować NIE możesz.
  • lampy.pl
    pawel3110
    Level 15  
    ze względu na cenę i rozmiar chodziło mi o zwykłe zasilacze impulsowe wtyczkowe lub nie, na 12V jakie są stosowane np. przy routerach.

Zadałem pytanie o zastosowanie jednego dławika dla różnych prądów wyjściowych ze względu na to, że zyskałoby to na uniwersalności i zakupie tylko jednego typu rdzenia na dławki.
    -RoMan-
    Level 42