Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A6 C5 kontra PASSAT B5FL

lukasz506 23 Wrz 2012 21:56 8118 12
  • #1 23 Wrz 2012 21:56
    lukasz506
    Poziom 19  

    Witam z tych dwoch aut za ktorym byście byli, które polecacie i jakie jednostki napędowe w pasku i audi byście polecili, benzyna, diesel, jakiej mocy no i wszystkie plusy i minusy obydwu aut, blacha na pewno audi, zawias też, komfort chyba też, a trwałość jednostek, koszty utrzymania, pasek w cenie ok 20koła będzie młodszy niz audi ale nie jeździ się rocznikiem tylko autem...

    2 12
  • Pomocny post
    #2 23 Wrz 2012 22:14
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Ja Ci powiem od siebie i krótko.
    Ja wybrałbym każde audi z każdym silnikiem, niż jakiegoś VW i obojętnie jakim silnikiem. Druga strona medalu jest taka, że jak kto dba, tak też ma! Niemniej jednak VW (moim zdaniem) jest częściej awaryjny.

    0
  • Pomocny post
    #3 23 Wrz 2012 22:16
    polonez15
    Poziom 32  

    Silniki te same, zawieszenie te same, komfort jazdy w Audi lepszy niż w Pasku.

    1
  • Pomocny post
    #4 23 Wrz 2012 22:25
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    polonez15 napisał:
    zawieszenie te same

    Nie do końca prawda! Zależy od modelu...

    0
  • #5 24 Wrz 2012 19:49
    roney03
    Poziom 13  

    C 5 i B5 maja identyczne zawieszenie przednie jesli chodzi o wahacze
    Z silnikow wszystkie 4 cylindrowe sa poprawne. Wystrzegaj sie raczej wersji 2.5tdi
    Najlepsze to 2 .0 , 1.8T i 1.9tdi .

    1
  • #6 24 Wrz 2012 21:06
    polonez15
    Poziom 32  

    zeimp napisał:
    polonez15 napisał:
    zawieszenie te same

    Nie do końca prawda! Zależy od modelu...


    Co masz na myśli? Czymś się różnią??? Chyba nawet quattro i 4motion ma te same wahacze co zwykły FWD, czy się mylę? :) Ja tam nie napotkałem żadnych różnic, ale co tam, młody stażem jestem jeszcze:-)

    0
  • Pomocny post
    #7 24 Wrz 2012 21:45
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    polonez15 napisał:
    Co masz na myśli? Czymś się różnią???


    Ja pisałem o każdej Audi, a w którym VW masz zawieszenie z 80-tki tak popularnego i porządnego samochodu? Następnie 100-tka, 90-tka i jeszcze by znalazł... Ja tylko kląłem, jak przychodziło mi w tych modelach (czasami) geometrię ustawiać (zapieczone "drągi"), ale o 10 razy mniej awaryjne (rzadziej się uszkadzają końcówki drążków), niż w VW (każdym). Wiadomo, nie piszę o nowszych modelach i tych wielowahaczowych...

    0
  • #8 25 Wrz 2012 12:49
    roney03
    Poziom 13  

    Zawieszenie z 80-tki typ 81 jest takie same jak w Passacie B2
    Pozniejsza 80-tka ma juz inne wahacze ale z zasady zblizone konstrukcyjnie do tych w VW i rownei trwale.
    Inne jest za to w Audi 100 ale tu trwalosc i koszty sa wieskze poniewaz swozen niewymienialny .
    Natomiast koncowki drazkow sa podobne a konstrukcyjnie tak samo rozwiazane wiec ich awaryjnosc i trudnosc wymiany sa takie same w VW jak w Audi .

    0
  • #9 25 Wrz 2012 19:03
    lukasz506
    Poziom 19  

    Czyli Audi jednak auto z Ingolstad, blacha to nie w porownaniu z VW
    Audi nie bite trzymane na dworku nie zardzewiweje, tak szybko jak VW, pojawią się parchy ale znikome, ale Audi wydaje mi się że będzie droższe w utrzymaniu, nie mowie o cenie części bo to podobne koszty, podobne podzespoły, ale taka prawie dwu tonowa C5 nie spali tyle co pasek, komfort zarąbisty, auto jak czołg, ale czy codzienny dojazd do pracy nie pożre mnie? Auto tez wpada w oko złodziejom.
    Hm super jest ta wersja NAVIGATOR s-line

    0
  • Pomocny post
    #10 25 Wrz 2012 22:11
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Te auta "chodzą" w innej klasie. Audi A6 to klasa średnia wyższa, a pasek to średnia.
    Model C5 to chyba ostatni udany z A6-tek, ale kupienie w dobrym stanie to wydatek znacznie przewyższający rzeczywista wartość tego auta ( w Polsce 4 kółka na masce zaślepiają ludziom oczy) Jeśli ma byc audi to niestety tylko z 1,9TDI ( ekonomiczny, ale na ta klase szału nima, albo benzyna V6 2,8 30V 192KM. Ja ZAWSZE szukam alternatywy do niemieckich aut i można kupić auto subiektywnie lepsze i dużo ładniejsze niż oklepany 100-ny model w mieście.
    Wiem, że nie na temat, ale moje typy z tamtych lat to: mazda xedos9 (milenia), honda legend, chrysler 300M, wszystkie z rewelacyjnymi silnikami 3,5 L, które po zagazowaniu sa tańsze niż 1,9 TDI, a dysponuja 2x większa moca. Jest sporo na rynku tych aut z zamontowanymi, dobrymi instalacjami LPG i nikt sie na nie tak nie ślini jak na audi... więc łatwiej kupić coś wartego uwagi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    lukasz506 napisał:
    ale czy codzienny dojazd do pracy nie pożre mnie?

    Zakładamy, że wiesz co kupujesz, a jeśli tylko markę, a nie samochód...
    Chcesz tanio i niemieckie, to kup polo 1,4 TDI

    1
  • Pomocny post
    #11 30 Wrz 2012 12:46
    Cliver
    Poziom 10  

    zeimp napisał:
    Ja Ci powiem od siebie i krótko.
    Ja wybrałbym każde audi z każdym silnikiem, niż jakiegoś VW i obojętnie jakim silnikiem. Druga strona medalu jest taka, że jak kto dba, tak też ma! Niemniej jednak VW (moim zdaniem) jest częściej awaryjny.
    ja powiem ci tak volkswagen to to samo co audi, porshe, seat, bugatti, skoda,bentley więc nie opowiadaj że silnik audi jest lepszy bo to jest to samo tylko w innej budzie

    -2
  • Pomocny post
    #12 30 Wrz 2012 12:54
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Cliver napisał:
    nie opowiadaj że silnik audi jest lepszy

    Proszę, wskaż mi w którym miejscu napisałem, że silniki w audi są lepsze?! To że VW jest gorszy, owszem pisałem, ale jako kmpl. VW nie, że silnik..!
    zeimp napisał:
    VW (moim zdaniem) jest częściej awaryjny.

    I przerabiając średnio 8-12 aut dziennie widzę, co na warsztat i z czym przyjeżdża! Nadal podtrzymuję, że VW jest gorszy od Audi!

    3
  • Pomocny post
    #13 30 Wrz 2012 13:18
    Cliver
    Poziom 10  

    Wiesz co jak kto woli ale ja swoje wiem i to są te same silniki, zawieszenia tylko inna karoseria i wyposażenie a to że nikt nie dba choćby o turbinę to potem ląduje w warsztacie bo mu z rury na czarno kopci.

    0