Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL CORSA C 1.2 XEP - Nie odpala , brak błędów

jeanpascale 23 Wrz 2012 23:23 11286 14
  • #1 23 Wrz 2012 23:23
    jeanpascale
    Poziom 9  

    Witam, ponownie:( 2 lata temu wymiana sterownika silnika ( wypalony) do tej pory było ok, ostatnio autko stało 7 dni po czym przestało odpalać- diagnoza pompa paliwa wymieniono działało 2 dni później na zimnym silniku szarpał jakby pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia po nagrzaniu i przełączeniu na lpg wszystko ok.Następnie już nie odpala.
    wymiana pompy na oryginał bosch, cisza . sprawdzenie kompem ( tech opel) jakieś stare błędy po wykasowaniu nie pokazuje żadnych corsa nie odpala.
    - sprawdzono pompę paliwa jest ok ( na krótko pompa działa )
    - cewka sprawdzona techem oraz podając bezpośrednio napięcie jest ok
    sprawdzono czujniki itd wszystko według kompa ok.

    Ustaliłem że po przekręceniu zapłonu pompa nie działa i nie ma napięcia na cewce ?!
    komp nie pokazuje żadnych błędów, jeden raz corsa odpaliła po 2 s zgasła?!

    podłączyłem pompę na krótko ( działa pompa) ale silnik nie odpala.
    świece sprawdzone wyczyszczone wysuszone- nie działa silnik

    został sterownik , wyciągnięty dałem do sprawdzenia elektronikowi, mówi że nic nie widzi niepokojącego ale 100% nie daje że dobry

    Myślałem o zasilaniu sterownika ale jeśli było by coś nie tak to chyba by tech nie działał ?

    czytałem że jak z "masami "coś nie tak to sterownik świruje ( masa sterownika ok)
    jakieś inne masy do sprawdzenia ? jak sprawdzałem z kanału czujnik położenia wału to spadła mi z góry taka mała śrubka torx oryginalna ( może z jakieś masy ? )

    co jeszcze wpływa na prace sterownika ? alternator, rozrusznik ? co mogę jeszcze sprawdzić, żeby mieć pewność że to cholerny sterownik na 100 %

    podczas odpalania na liczniku wszystko jest ok

    Proszę o pomoc, dziękuję

    1 14
  • #2 23 Wrz 2012 23:34
    lestek85
    Poziom 12  

    Rozumiem że jak świece sprawdzone to znaczy że jest iskra na nich ?
    A jak jest instalacja LPG ?

    0
  • #3 23 Wrz 2012 23:51
    xyro
    Poziom 23  

    Jaki LPG. Jak sterownik LPG nie będzie miał dobrego zasilania to też auto nie musi zapalać (ale zależy jaki gaz). Komunikacja ze sterownikiem jest skoro da się błedy sprawdzić. Jak jest komunikacja to 99% że dobry. Trzeba sprawdzić co odpowiada za zapalanie, czyli: kompresja, paliwo, iskra. Pisałęś, że są problemy z iskrą czyli pasowało by na czujnik położenia wału zobaczyć, czyli czy jest napięcie, masa, jaki sygnał na pusto jaki po przyłożeniu metalu. Kolejno pinologia sterownika czy wszystkie masy i plusy są. W tych silnikach często pada cewka i przepływomierz. Cewkę sprawdzić,podmienić, a przepływomierz odpiąć i zobaczyć przy okazji czy ECU bład pokaże. Jak pinologia dobra, czujnik położenia wału dobry i jest połączenie, cewka dobra to ECU do wymiany. Roboty dużo, ale inaczej się nie da. Pozdrawiam.

    0
  • #4 24 Wrz 2012 02:30
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    xyro napisał:
    Jak jest komunikacja to 99% że dobry.
    Dość ryzykowne stwierdzenie, widziałeś taki sterownik, znasz jego słabe punkty?
    Koledze proponuję zmienić diagnostę, który nie tylko na błędy będzie patrzył...

    0
  • #5 24 Wrz 2012 08:25
    jeanpascale
    Poziom 9  

    Sprawdzaliśmy większość rzeczy (diagnosta jest dobry nie czyta tylko błędów tylko sprawdza wszystko jak się należy)
    - cewka sprawdzona na 2 sposoby jest ok iskra jest
    - czujnik wału sprawdzony techem jest ok, podmieniony na nowy silnik nie działa
    - co do lpg to chyba bez znaczenia bo przecież corsa odpala na benzynie ?!

    JESZCE RAZ POWTÓRZĘ :CEWKA SPRAWNA, POMPA PALIWA SPRAWNA A JAK PRÓBUJĘ ODPALIĆ SILNIK TO NIE MA ISKRY I POMPA NIE DZIAŁA ?! TO JEST BARDZO CIEKAWE - ZERO BŁĘDÓW NA TECHU

    czyli co? zostało sprawdzenie pinów sterownika, czy jeszcze jakieś możliwości?

    jest ktoś na Śląsku kto ma odpowiedni sprzęt i może sprawdzić czy sterownik jest w 100% sprawny lub zepsuty?

    0
  • #6 24 Wrz 2012 08:57
    Hans30
    Poziom 27  

    "- co do lpg to chyba bez znaczenia bo przecież corsa odpala na benzynie ?!"

    Jak jeden z moich przedmówców pisał zależy od typu instalacji, ale jeżeli centralka LPG nie ma zasilania, bądź uległa uszkodzeniu to możesz nie odpalić samochodu.
    Inne możliwości też są np. masz uszkodzone ecu.

    0
  • #7 24 Wrz 2012 09:12
    lestek85
    Poziom 12  

    A czy te auto ma jakiś alarm ?

    0
  • #8 24 Wrz 2012 13:30
    Andrew525
    Poziom 18  

    Odpal innym kluczykiem może to IMO odcina?

    0
  • #9 24 Wrz 2012 13:53
    jeanpascale
    Poziom 9  

    Tak alarm ma ale go wykluczyłem, sprawdziłem jest ok.

    instalacja lpg to BRC , ostatnio zauważyłem ze sterownik lpg który przykręcony jest w komorze silnika do ściany grodziowej jest luźny to znaczy jest przykręcony tylko na jedne śrubie z góry dolnej nie ma lub jest luźna,ale wtyczka jest ok.

    dzisiaj jeszcze sprawdzę immo, też miałem takie sugestię od znajomego,zobaczymy :(

    1
  • #10 24 Wrz 2012 18:02
    xyro
    Poziom 23  

    Jesli jest na wtrysku gaz to moze auto nie odpalac przez centralke LPG. Akurat opla znam dobrze jak nie najlepiej. Jak jest komunikacja z nim to male szanse, ze padl. Pozostaje sprawdzic pinologie. Jak sa napiecia i polaczenia to ECU do wymiany. Sprawdz przekazniki tez, moze ktorys padl.

    0
  • #12 24 Wrz 2012 22:12
    jeanpascale
    Poziom 9  

    T5 pisałem że sprawdzony a nawet był zainstalowany nowy- jest ok, pokazuje na "techu" obroty więc jest dobry i przewody do niego też

    1
  • #14 25 Wrz 2012 14:31
    jeanpascale
    Poziom 9  

    T5 nie ma iskry na cewkach i zasilania na pompie- jak próbuję odpalić

    0
  • #15 25 Wrz 2012 14:33
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Masz zepsute auto, do warsztatu. Sam jak widzisz nie zrobisz.

    1