Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL CORSA C 1.2 XEP - Nie odpala , brak błędów

23 Wrz 2012 23:23 13095 14
  • Poziom 10  
    Witam, ponownie:( 2 lata temu wymiana sterownika silnika ( wypalony) do tej pory było ok, ostatnio autko stało 7 dni po czym przestało odpalać- diagnoza pompa paliwa wymieniono działało 2 dni później na zimnym silniku szarpał jakby pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia po nagrzaniu i przełączeniu na lpg wszystko ok.Następnie już nie odpala.
    wymiana pompy na oryginał bosch, cisza . sprawdzenie kompem ( tech opel) jakieś stare błędy po wykasowaniu nie pokazuje żadnych corsa nie odpala.
    - sprawdzono pompę paliwa jest ok ( na krótko pompa działa )
    - cewka sprawdzona techem oraz podając bezpośrednio napięcie jest ok
    sprawdzono czujniki itd wszystko według kompa ok.

    Ustaliłem że po przekręceniu zapłonu pompa nie działa i nie ma napięcia na cewce ?!
    komp nie pokazuje żadnych błędów, jeden raz corsa odpaliła po 2 s zgasła?!

    podłączyłem pompę na krótko ( działa pompa) ale silnik nie odpala.
    świece sprawdzone wyczyszczone wysuszone- nie działa silnik

    został sterownik , wyciągnięty dałem do sprawdzenia elektronikowi, mówi że nic nie widzi niepokojącego ale 100% nie daje że dobry

    Myślałem o zasilaniu sterownika ale jeśli było by coś nie tak to chyba by tech nie działał ?

    czytałem że jak z "masami "coś nie tak to sterownik świruje ( masa sterownika ok)
    jakieś inne masy do sprawdzenia ? jak sprawdzałem z kanału czujnik położenia wału to spadła mi z góry taka mała śrubka torx oryginalna ( może z jakieś masy ? )

    co jeszcze wpływa na prace sterownika ? alternator, rozrusznik ? co mogę jeszcze sprawdzić, żeby mieć pewność że to cholerny sterownik na 100 %

    podczas odpalania na liczniku wszystko jest ok

    Proszę o pomoc, dziękuję
  • Poziom 12  
    Rozumiem że jak świece sprawdzone to znaczy że jest iskra na nich ?
    A jak jest instalacja LPG ?
  • Poziom 24  
    Jaki LPG. Jak sterownik LPG nie będzie miał dobrego zasilania to też auto nie musi zapalać (ale zależy jaki gaz). Komunikacja ze sterownikiem jest skoro da się błedy sprawdzić. Jak jest komunikacja to 99% że dobry. Trzeba sprawdzić co odpowiada za zapalanie, czyli: kompresja, paliwo, iskra. Pisałęś, że są problemy z iskrą czyli pasowało by na czujnik położenia wału zobaczyć, czyli czy jest napięcie, masa, jaki sygnał na pusto jaki po przyłożeniu metalu. Kolejno pinologia sterownika czy wszystkie masy i plusy są. W tych silnikach często pada cewka i przepływomierz. Cewkę sprawdzić,podmienić, a przepływomierz odpiąć i zobaczyć przy okazji czy ECU bład pokaże. Jak pinologia dobra, czujnik położenia wału dobry i jest połączenie, cewka dobra to ECU do wymiany. Roboty dużo, ale inaczej się nie da. Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    xyro napisał:
    Jak jest komunikacja to 99% że dobry.
    Dość ryzykowne stwierdzenie, widziałeś taki sterownik, znasz jego słabe punkty?
    Koledze proponuję zmienić diagnostę, który nie tylko na błędy będzie patrzył...
  • Poziom 10  
    Sprawdzaliśmy większość rzeczy (diagnosta jest dobry nie czyta tylko błędów tylko sprawdza wszystko jak się należy)
    - cewka sprawdzona na 2 sposoby jest ok iskra jest
    - czujnik wału sprawdzony techem jest ok, podmieniony na nowy silnik nie działa
    - co do lpg to chyba bez znaczenia bo przecież corsa odpala na benzynie ?!

    JESZCE RAZ POWTÓRZĘ :CEWKA SPRAWNA, POMPA PALIWA SPRAWNA A JAK PRÓBUJĘ ODPALIĆ SILNIK TO NIE MA ISKRY I POMPA NIE DZIAŁA ?! TO JEST BARDZO CIEKAWE - ZERO BŁĘDÓW NA TECHU

    czyli co? zostało sprawdzenie pinów sterownika, czy jeszcze jakieś możliwości?

    jest ktoś na Śląsku kto ma odpowiedni sprzęt i może sprawdzić czy sterownik jest w 100% sprawny lub zepsuty?
  • Poziom 27  
    "- co do lpg to chyba bez znaczenia bo przecież corsa odpala na benzynie ?!"

    Jak jeden z moich przedmówców pisał zależy od typu instalacji, ale jeżeli centralka LPG nie ma zasilania, bądź uległa uszkodzeniu to możesz nie odpalić samochodu.
    Inne możliwości też są np. masz uszkodzone ecu.
  • Poziom 12  
    A czy te auto ma jakiś alarm ?
  • Poziom 18  
    Odpal innym kluczykiem może to IMO odcina?
  • Poziom 10  
    Tak alarm ma ale go wykluczyłem, sprawdziłem jest ok.

    instalacja lpg to BRC , ostatnio zauważyłem ze sterownik lpg który przykręcony jest w komorze silnika do ściany grodziowej jest luźny to znaczy jest przykręcony tylko na jedne śrubie z góry dolnej nie ma lub jest luźna,ale wtyczka jest ok.

    dzisiaj jeszcze sprawdzę immo, też miałem takie sugestię od znajomego,zobaczymy :(
  • Poziom 24  
    Jesli jest na wtrysku gaz to moze auto nie odpalac przez centralke LPG. Akurat opla znam dobrze jak nie najlepiej. Jak jest komunikacja z nim to male szanse, ze padl. Pozostaje sprawdzic pinologie. Jak sa napiecia i polaczenia to ECU do wymiany. Sprawdz przekazniki tez, moze ktorys padl.
  • Admin grupy Samochody
    Znając życie , padł czujnik położenia wału.
  • Poziom 10  
    T5 pisałem że sprawdzony a nawet był zainstalowany nowy- jest ok, pokazuje na "techu" obroty więc jest dobry i przewody do niego też
  • Admin grupy Samochody
    jeanpascale napisał:
    T5 pisałem że sprawdzony
    Nie doczytałem.A rozrząd jest ok?Nie przeskoczył?
  • Poziom 10  
    T5 nie ma iskry na cewkach i zasilania na pompie- jak próbuję odpalić
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz zepsute auto, do warsztatu. Sam jak widzisz nie zrobisz.