Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pęknięta matryca w trzytygodniowym nieużywanym laptopie Samsung

Anyway0 24 Wrz 2012 10:34 11709 14
  • #1 24 Wrz 2012 10:34
    Anyway0
    Poziom 7  

    Witam,

    Około tygodnia temu pękła mi matryca w notebooku firmy Samsung. Nic się z nim nie spadło, nie uległ żadnej poważnej kolizji gdyż bym to raczej zauważył a nikt nie miał z nim doczynienia. Laptop ma dopiero 3 tygodnie i był zakupiony w Media Markt w Częstochowie. Dodam jeszcze, że laptop byl praktycznie nieużywany, może z 10 razy włączany i nigdy nie opuścił progu drzwi.

    Po pierwszym włączeniu laptopa po usterce normalnie wszystko funkcjonowało tylko była ta plama, teraz po włączeniu jest wyłączenie obraz biały w paski z tą plamą.
    Obudowa nie ma żadnego uszkodzenia, laptop wygląda jak nowy tylko ta matryca. Ekran jest nawet gładki i nie pękniety jednak prześwitują peknięcia pod nim.

    Z tego co czytałem w internecie są to koszta 700-900zł także kwota niewyobrażalna. Rozmawiałem z biurem obsługi klienta Samsunga i powiedziano mi aby wysłać zgłoszenie ze zdjęciem. Uczyniłem to i oczywiście otrzymałem odpowiedź, że jest to wada mechaniczna i proszę konsultować się z serwisem naprawy na swój koszt.
    Spytałem także, jak wygląda sprawa gdybym wysłał do nich laptopa aby dopiero na miejscu ocenili jak wygląda sprawa. Transport + ocena kosztuje jakieś 150-200zł. Czy mam płacić za nic, bo pewnie i tak stwierdzą, że to moja wina.

    Czytałem w internecie, że może to być wada konstrukcji i pęknięcie matrycy wynika z naprężeń. Matryca jest pęknięta w lewym dolnym boku na brzegu co chyba potwierdza tę tęze? Doczytałem także, że powinienem ubiegać się o rzeczoznawce, rozumiem, że w Media Markt mam o tym powiedzieć? Czy za takigo rzeczoznawcę bym musiał zapłacić jeszcze dodatkowy koszt?

    Mam zamiar jutro jechać do Media Markt z nadzieją, że chociaz oni zapłacą mi za wysyłkę i ocenę stanu laptopa. Czytałem jednak ich regulamin i mają napisane, że to klient to opłaca. Nie mam kompletnie gotówki, nie stać mnie na naprawę a wyrzucenie w błoto 150-200zł za ocenę jest już nie do pojęcia w mojej sytuacji.

    Załączam zdjęcia: Pęknięta matryca w trzytygodniowym nieużywanym laptopie Samsung Pęknięta matryca w trzytygodniowym nieużywanym laptopie Samsung

    0 14
  • #2 24 Wrz 2012 10:42
    mike833
    Poziom 15  

    Ewidentnie uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega gwarancji.
    Możesz dochodzić swoich praw oczywiście. Skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumenta w swoim mieście, on Cię pokieruje.
    Podaj dokładny model laptopa to podam Ci orientacyjny koszt wymiany matrycy na nową.

    1
  • #3 24 Wrz 2012 10:48
    Anyway0
    Poziom 7  

    model: SAMSUNG 300E5C-SO5

    Dlaczego ewidentne uszkodzenie mechaniczne?
    Podobno matryce nie pękają od tak, albo musiało to być porządne uszkodzenie albo wada fabryczna. A uszkodzenia takiego być nie mogło bo bym przecież zauważył i od razu sprawdził.

    ____

    Czy do takiego rzecznika muszę się udać po wizycie w media markt i np odmowie gwarancji? Czy wizyta u rzecznika jest darmowa?

    -1
  • Pomocny post
    #4 24 Wrz 2012 11:02
    mike833
    Poziom 15  

    Może coś leżało na obudowie i została zamknięta klapa?
    Napisałem, że uszkodzenie mechaniczne bo tak to wygląda.
    Udaj się najpierw do rzecznika, wizyta jest darmowa jednak musisz być chyba zameldowany w miejscu gdzie ten rzecznik przyjmuje.
    Na znanym portalu aukcyjnym można kupić taką nową matrycę za 250 zł. Koszt z wymianą w serwisie nie powinien przekroczyć 350 zł.

    0
  • Pomocny post
    #5 24 Wrz 2012 11:02
    tronic1
    Spec od komputerów

    Szkoda ładować kasę w jakąkolwiek diagnozę. Albo zamknąłeś matrycę nieprawidłowo za róg matrycy a nie na środku albo coś było na klawiaturze i przygniotłeś. Najtaniej wyjdzie samemu kupić i wymienić matrycę. Niestety wiąże się to z utratą gwarancji. Tutaj nie pomoże żaden rzecznik praw konsumenta, ewidentne mechaniczne uszkodzenie.

    1
  • #6 24 Wrz 2012 11:07
    Anyway0
    Poziom 7  

    Właśnie nic takiego sobie nie przypominam niestety. Czyli na pewno nie jest to uszkodzenie matrycy w wyniku naprężeń ? Na innym forum to sugerowano jednak wole zasięgnąć opinii wielu osób.
    ___
    Myślicie, że utracenie gwarancji w 3 tygodniowym laptopie to bardzo zły pomysł? Jeśli cena naprawy w nieautoryzowanym serwisie by wyniosła 400zł to jednak jest to znaczna różnica.

    Teraz tego laptopa to chyba przybije gwoździami do biurka skoro byle co powoduje pęknięcie matrycy, a mogłem wziąć sony z gorszymi parametrami za tę cenę :cry:

    0
  • Pomocny post
    #7 24 Wrz 2012 11:16
    vodiczka
    Poziom 43  

    Anyway0 napisał:
    Czy do takiego rzecznika muszę się udać po wizycie w media markt i np odmowie gwarancji? Czy wizyta u rzecznika jest darmowa?

    Są dwa sposoby dochodzenia roszczeń : Z tytułu gwarancji i z tytułu rękojmi. Idąc do MM ( najlepiej z pismem) musisz się zdecydować czy występujesz z roszczeniem gwarancyjnym czy z tytułu rękojmi. Skoro gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych bezpieczniej jest wystąpić z roszczeniem z tytułu rękojmi. Od zakupu do pęknięcia matrycy nie minęło 6 miesięcy więc spokojnie możesz założyć ukrytą wadę fabryczną, która ujawniła się po zakupie.
    Oczywiście MM wystąpi do serwisu o opinię, która prawdopodobnie będzie dla Ciebie negatywna ale nie mogą ot tak napisać że np. zrzuciłeś laptop ze stołu i matryca pękła. Muszą to uprawdopodobnić. Do rzecznika możesz iść przed wizytą w MM w celu uświadomienia lub po odmowie MM (musi być pisemna w ciągu 14 dni od dnia złożenia reklamacji).
    Zgodnie z Art.8 ust.3 Ustawy z dn. 27.07.2002 r. „O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianach w kodeksie cywilnym” (Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione) przy braku odpowiedzi w ustawowym terminie przyjmujesz że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.

    0
  • Pomocny post
    #8 24 Wrz 2012 11:21
    tronic1
    Spec od komputerów

    Ale jakich naprężeń ? Naprężenia powstają przy nieprawidłowym zamykaniu klapy, zależy od konstrukcji samej klapy, użytego materiału. Jedne są bardziej podatne, inne mniej. Przy tym uszkodzeniu żaden serwis nie uzna tego inaczej jak za uszkodzenie mechaniczne. I nie ma potrzeby przybijania gwoździami tylko prawidłowa eksploatacja. Laptop z natury rzeczy mozna przenosić, przewozić w fabrycznym opakowaniu, w torbie do tego przeznaczonej a nawet luzem przy zachowaniu odpowiednich zasad.

    0
  • #9 24 Wrz 2012 11:25
    mike833
    Poziom 15  

    Nikt Ci nie zabroni dochodzenia swoich praw w sądzie, najpierw jednak musisz mieć opinię rzeczoznawcy potwierdzającą Twoje przypuszczenia o naprężeniach.

    0
  • #10 24 Wrz 2012 11:31
    Anyway0
    Poziom 7  

    vodiczka napisał:
    Anyway0 napisał:
    Czy do takiego rzecznika muszę się udać po wizycie w media markt i np odmowie gwarancji? Czy wizyta u rzecznika jest darmowa?

    Są dwa sposoby dochodzenia roszczeń : Z tytułu gwarancji i z tytułu rękojmi. Idąc do MM ( najlepiej z pismem) musisz się zdecydować czy występujesz z roszczeniem gwarancyjnym czy z tytułu rękojmi. Skoro gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych bezpieczniej jest wystąpić z roszczeniem z tytułu rękojmi. Od zakupu do pęknięcia matrycy nie minęło 6 miesięcy więc spokojnie możesz założyć ukrytą wadę fabryczną, która ujawniła się po zakupie.
    Oczywiście MM wystąpi do serwisu o opinię, która prawdopodobnie będzie dla Ciebie negatywna ale nie mogą ot tak napisać że np. zrzuciłeś laptop ze stołu i matryca pękła. Muszą to uprawdopodobnić. Do rzecznika możesz iść przed wizytą w MM w celu uświadomienia lub po odmowie MM (musi być pisemna w ciągu 14 dni od dnia złożenia reklamacji).
    Zgodnie z Art.8 ust.3 Ustawy z dn. 27.07.2002 r. „O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianach w kodeksie cywilnym” (Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione) przy braku odpowiedzi w ustawowym terminie przyjmujesz że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.


    A czy muszę zapłacić za to, że MM wysłał do Samsunga tego laptopa i za rzeczoznawce i obsługę w samsungu? Czy to podlega jakieś ustawie czy to zależy od sklepu?

    Dziękuje za informacje

    0
  • Pomocny post
    #11 24 Wrz 2012 11:38
    vodiczka
    Poziom 43  

    tronic1 napisał:
    Ale jakich naprężeń ?

    Kolego, obchodzę się z laptopem jak z jajkiem i po czterech latach pada mi matryca, nie ostatecznie ale pojawiają się poziome białe paski, które znikają po lekkim "przekoszeniu' matrycy poprzez uchwycenie za górne naroża obudowy i delikatne wyginanie.
    Jest po gwarancji, d.... blada nic nie zrobię. jednak w przypadku Anyway0 uszkodzenie nastapiło krótko po zakupie, oczywiście kot mógł zwalić komputer i Anyway szuka wyjścia z sytuacji jednak po moim doświadczeniu, wierzę że z matrycą wszystko może się zdarzyć bez winy użytkownika.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Anyway0 napisał:
    A czy muszę zapłacić za to, że MM wysłał do Samsunga tego laptopa i za rzeczoznawce i obsługę w samsungu? Czy to podlega jakieś ustawie czy to zależy od sklepu?


    Przy reklamacji z tytułu rękojmi roszczenie kierujesz do sprzedawcy a nie do producenta. Od Ciebie zależy czy skorzystasz z gwarancji czy z rękojmi, nie daj się zwieść sprzedawcy jeżeli powie że gdy jest ważna gwarancja to nie możesz skorzystać z rękojmi.

    Dostarczasz tylko sprzęt do sprzedawcy, nie obchodzi Cię co sprzedawca dalej robi. Znajdź w necie tekst ustawy i przeczytaj, wejdź też na fora konsumenckie.

    1
  • #12 24 Wrz 2012 11:39
    Anyway0
    Poziom 7  

    Czy moglibyście mi jeszcze doradzić jakie argumenty zamieścić w roszczeniu które dostarczę do MM? Kompletnie nie siedzę w temacie komputerów i niestety nie wiem nawet co może byc przyczyną pękniętej matrycy poza tym "naprężeniem" o którym czytałem w internecie, również nie wiem co ma być "naprężone", tak tylko przeczytałem.

    0
  • #13 24 Wrz 2012 11:41
    mike833
    Poziom 15  

    vodiczka napisał:
    tronic1 napisał:
    Ale jakich naprężeń ?

    Kolego, obchodzę się z laptopem jak z jajkiem i po czterech latach pada mi matryca, nie ostatecznie ale pojawiają się poziome białe paski, które znikają po lekkim "przekoszeniu' matrycy poprzez uchwycenie za górne naroża obudowy i delikatne wyginanie.


    Proszę nie porównywać zupełnie dwóch różnych rodzajów uszkodzeń matrycy.

    0
  • Pomocny post
    #14 24 Wrz 2012 11:48
    vodiczka
    Poziom 43  

    Może jednak przeczytaj ustawę i skontaktuj się z rzecznikiem przed wizytą w MM.
    Nie musisz nic argumentować, opisujesz usterkę ( mozesz załączyć zdjęcie ) i żądasz wymiany sprzetu na nowy. Nie Twoja sprawa co było przyczyną usterki, jezeli dostaniesz negatywną odpowiedź to zajmiesz stanowisko. Wyślę Ci na PW tresć pisma reklamacyjnego jakie składałem w innej sprawie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    mike833 napisał:
    Proszę nie porównywać zupełnie dwóch różnych rodzajów uszkodzeń matrycy.

    Niczego nie porównuję, twierdzę że nie wszystkie uszkodzenia mechaniczne są z winy użytkownika nawet jeżeli 99% jest.

    0
  • #15 24 Wrz 2012 13:52
    Anyway0
    Poziom 7  

    Powiem Wam, że jestem kompletnie zdezorientowany i nie wiem co robić. Opcję są 3 z tego co mówicie.
    1. Oddać na reklamacje z tytułu rękojmi.
    2. Oddać do nieautoryzowanego servisu i zapłacić te max 400zł.
    3. Oddać do serwisu autoryzowanego i zapłacić 700-900zł.

    Wybrałbym najchętniej opcję nr 1 jednak boje się, że w wyniku tych całych procedur poniose jeszcze jakieś koszty które i tak nie przybliżą mnie do naprawy laptopa.

    No nic dziękuje Wam wszystkim za odpowiedzi i rady. Zasięgnę dalej opinii na forum konsumenckim jak rodzi vodiczka.

    Dodano po 2 [godziny]:

    Zadam przy okazji jeszcze jedno pytanie. Na laptopie posiadam trzy naciski: F6, F7, F8. Odpowiadają one kolejno za: wyłączanie muzyki, ściszanie oraz podgłaśnianie. Laptop był parokrotnie tylko używany i podczas słuchania muzyki gdy użyłem tych nacisków wszystko zostało jakby przesunięte o jeden nacisk. Tj; F7 - wyłączanie, F8 - ściszanie i F9 - podłaśnianie. Czy to da się przestawić w ustawieniach czy to jest wada fabryczna?

    0