Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF XF 105 410 - CAN nie działa

grzegorzw5 24 Sep 2012 11:02 5478 13
  • #1
    grzegorzw5
    Level 11  
    witam
    mam problem z nie działajaca szyna CAN w samochodzie. Przy pomiarze omomierzem nie ma terminacji. Na szynie sa tylko błedy transmisji, nie ma prawidłowych komunikatów. Na tej szynie podłaczona jest skrzynia, adblue i silnik...
    Jak zrobiona jest terminacja w DAF?
  • #2
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    zalezy o ktorej CAN Network piszesz; czyli czy o V-CAN1 czy V-CAN2. Czy mówisz o zółtym z NIEBIESKIM, czy żółtym z CZERWONYM? Obydwie CAN Networks łączą ze sobą i sterownik silnika, I AdBlue ECU.
  • #3
    grzegorzw5
    Level 11  
    witam
    mam na myśli sieć CAN żólta wtyczka 56A przewody zółty i czarny
  • #4
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    żółty i czarny to jest EBS can i wiedzie do złącza (gniazdka ) EBS przyczepy.
    Ponadto Zółty i czarny jako EBS CAN jest także podciągnięty do modulatora osi tylnej.Rezystancja oporników końcowych wynosi 60 Ohm, i są one zlokalizowane w EBS ECU, w tylnym modulatorze oraz- w EBS ECU przyczepy, który jest traktowany jako hostile ECU (Nie wiem jak to przetłumaczyć na polski)

    Dodano po 12 [minuty]:

    grzegorzw5 wrote:
    nie ma terminacji
    grzegorzw5 wrote:
    Jak zrobiona jest terminacja w DAF?

    Nie rozumiem terminologii, jakiej urzywasz.terminacja to jest zakończenie.Chyba chodzi ci o REZYSTANCJĘ; z pewnością też szukasz gdzie są umiejscowione rezystory końcowe (Termination resistors)
  • #5
    grzegorzw5
    Level 11  
    dokładnie , mierzę rezystancje i nic, Zamiast meldunków mam błedy magistrali. Oczywiscie odłączony jest akumulator
  • #6
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    zmierz napięcia na CAN L i CAN High oczywiście przy podłączonym aku.Mierzysz między can a masą.Powinieneś mieć 2.4V na can Low i 2.6V na can high.
  • #7
    grzegorzw5
    Level 11  
    sprawdziłem
    napięcia mi pływają 5-8V
    masa jest ok
    pozdrawiam

    Dodano po 37 [minuty]:

    jeszcze uwaga - moduły takie jak VIC, skrzynia, AdBlue są sprawne...
  • #8
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Nie chodzi o to, zeby sprawdzic masę, tylko sprawdzic napięcie na can L i can H.Bedą lekko skakac, ale powinny oscylowac w zakresie 2.4 i 2.6 volt.
    odłącz EBS TRAILER CAN z EBS ECU i sprawdź jakie napięcia wychodzą z EBS ECU przy odłączonych przewodach od ECU.Przy podłączonych przewodach do EBS ECU powienieneś mieć na EBS TRAILER CAN 8V (1/3 Ubatt) na CAN Low i 16 volt (2/3 UBatt)na CAN High, a jeżeli masz inaczej, to masz gdzieś przebicie z zasilania do trailer can.
  • #9
    ArtexWL
    Level 8  
    Witam wszystkich,podepne się pod temat z pytankiem, otóż mam problem w trasie z blokowaniem kół, pomierzylem napięcie na wtyczce abs wychodzacej z auta do naczepy i dwoch pinach skacze napięcie między 6-9 v i 9-11volt,domyślam się że to linia Can.Kilka sterowników przestało się łączyć z programem diagnostycznym,takich jak EBS,Retarder,Skrzynia,ogólny chaos. Retarder działa pomimo wyjetego bezpiecznika. Poradzi ktoś co i gdzie pomierzyc? czy możliwe że sterownik Ebs robi takie zamieszanie?
  • #10
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Diagnostyka w DAFie jeżeli chodzi o EBS jest po CAN-ie (V-CAN 2) ale nie ma nic wspólnego z EBS-TRAILER-CAN, który jest jedyną otwartą magistralą CAN (bez rezystora końcowego). Napięcia we wtyczce przyczepy nie mają tu nic wspólnego z brakiem komunikacji z EBS ECU
  • #11
    serwis33
    Level 10  
    Po prostu rozpruj wiązkę do modułu AdBlue, oraz do silnika (w tych wiązkach jest V - CAN czerwono-żółty- podejrzewam, że znajdziesz przerwę. Pozdrawiam
  • #12
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    To jest kolego serwis33 XF105 a nie XF95 zatem są dwie magistrale V-CAN ("Vehicle CAN"): V-CAN2 (Niebieski & Zółty) oraz V-CAN1 (Czerwony & Żółty).

    VCAN1 łączy sterowniki: AGC-A (oraz ma wyjście w złączu diagnostycznym do AGC-A),selector gear AGC-A, EAS/EAS2, VIC-3, immobiliser, modulator AS Tronic, DMCI.

    V-CAN2 łączy sterowniki: tachograph, Adaptive Cruise Control, intarder EST-52/42, VIC-3, ABS-E2/EBS-2, DIP-4, DMCI, ECAS-4, BBM (body builder module), wyjścia na CAN distribution block ("złodziejka" magistrali V-CAN2).

    Jak łatwo można zauważyć, moduł VIC-3 jest CAN Gateway (czyli bramką CAN) który koordynuje komunikację pomiędzy głównymi magistralami CAN.

    Natomiast magistrale EBS-CAN, TRAILER-EBS-CAN czy VSC-CAN współpracujące z modułem EBS są magistralami lokalnymi (nie łączą innego większego sterownika aniżeli EBS). Przypadkiem szczególnym jest magistrala TRAILER-EBS-CAN która jest magistralą otwartą (bo przyczepa jest albo i nie) i napięcia w TRAILER-EBS-CAN a masą są inne niż gdziekolwiek indziej, i wynoszą 1/3 U_Batt (CAN Low) i 2/3 U_Batt (CAN High).
  • #13
    serwis33
    Level 10  
    Zgadzam się z Tobą całkowicie. Co jakiś czas zaglądam na forum i Twoje porady są naprawdę fachowe. Znam "topologię" CAN (nie lubię "naukowych" określeń), ale staram się udzielać jaj najbardziej praktycznych porad. Ostatnio miałem taki przypadek w 105 -CAN żółto czerwony idący do modułu silnika i do modułu AdBlue powodował brak odpalania silnika, Davie pokazywał, że chwilkę po włączeniu zapłonu V-CAN -y są OK, a kilka sekund później V-CAN 1 z AdBlue był NIE OK, a następnie V-CAN 2 silnika był NIE OK, kiedy wypiąłem wtyczkę z modułu AdBlue auto odpaliło.Pozdrawiam
  • #14
    ArtexWL
    Level 8  
    Witam ponownie,dziękuję za podpowiedzi,auto zniknęło za wschodnią granicą a wraz z nim i problem.