Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Lantra 1.5 - Raz odpala raz odpala za 3-4 razem

maro6926 24 Wrz 2012 19:01 2745 1
  • #1 24 Wrz 2012 19:01
    maro6926
    Poziom 9  

    Problem z odpaleniem samochodu - Lantra '92 1468cm3 86 kW,Witam wszystkich.

    Mam problem z odpalaniem Hultaja,czasami odpala bez problemu obroty po ustawieniu 950,i tak się utrzymują kiedy jest wszystko ok,ale jak coś ją trafi to obroty falują od 950 do 1200/1300 i spadają,kiedy nie chce odpalić to tak jakby chciała zaskoczyć ale momentalnie spadają obroty i gaśnie jakby na 3cylindrach odpaliła,za drugim razem jakby wcale nie miała zamiaru,za trzecim razem odpali wtedy delikatnie muszę przytrzymać pedał gazu żeby obroty stały na około 950 obrotów i kiedy już się zagrzeje to już normalnie odpala bez problemów,podejrzewam kopułke,ponieważ świece sprawdzone ,nówki,przewody zapłonowe nówki,kopuółka była delikatnie czyszczona na stykach,zdziwiło mnie że są one aluminiowe,były spieczone i kiedy delikatnie oskrobałem nożykiem te spieki odpadły,czy to może być powód przypadłości Hultaja?Szukam też instrukcji de monażu zegarów lub powodu dlaczego rezerwa się nie zapala,miałem pełny bak i kiedy mi się skończyło paliwo okazało się że było brak zapalenia kontrolki rezerwy,zaznaczam że wcześniej świeciła

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bardzo proszę o podpowiedzi,zbliża się zima i obawiam się że dopiero będzie problem kiedy padnie mi aku po kilkakrotnej próbie odpalenia

  • #2 04 Lis 2012 20:05
    maro6926
    Poziom 9  

    Dziękuję za brak pomocy,jedno co zauważyłem to wszyscy walczą tutaj z problemem podobnym do mojego jakoś nikt nie pokwapił się żeby odpisać i poradzić coś konkretnego.

    Więc jeśli chodzi o powyższy temat znalazłem usterkę i nikomu nie przyszło by do głowy ze trzeba wypiąć wtyczkę z czujnika temperatury i po prostu wyczyścić styki lub ją wymienić bo najzwyczajniej w świecie ona właśnie koroduje i to jest cały problem,i w pierwszej kolejności radzę najpierw zaczynać od tych spraw,a później dopiero doszukiwać się uszkodzonych elementów typu czujniki i czyszczenie,a co do odpalania zimnego silnika to jest piękny artykuł opisany w auto świecie jak działa każde jedno auto tego typu co landrynka itp w benzynie oczywiście.
    Dlaczego falują obroty?
    Po uruchomieniu zimny silnik powinien przez chwilę pracować na podwyższonych obrotach, a po uzyskaniu odpowiedniej
    temperatury zwolnić do ok. 700-950 obr./min i pracować równo. Oczywiście, kultura pracy i prędkość obrotowa zależą od
    konkretnego modelu silnika. Jeśli jednak obroty nie są stałe, ale na przemian spadają i rosną o kilkaset obr./min, to
    z silnikiem dzieje się coś niedobrego. Należy poszukać przyczyn!
    Komputer nie zawsze wie, co robi
    We współczesnych autach pracą silnika steruje komputer na podstawie wskazań czujników nadzorujących pracę silnika
    i panujące warunki. Sygnały zbierane są m.in. z czujnika położenia wału korbowego, czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza
    powietrza lub MAP-sensora (czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym), czujnika temperatury zasysanego powietrza, sondy lambda.
    Niestety, każdy z tych elementów może się czasem popsuć. Jeżeli zawiedzie całkowicie, komputer odnotuje to i przełączy się w tryb
    awaryjny, informując o tym kierowcę zapalaniem się kontrolki. Jeśli jednak czujnik zacznie wskazywać nieprawdziwe wartości, to na ich
    podstawie komputer zacznie źle sterować silnikiem. W takiej sytuacji dokładną przyczynę usterki można ustalić przy pomocy komputera
    diagnostycznego, sprawdzając odczyty z poszczególnych czujników.
    Psuje się nie tylko elektronika
    W przypadku falowania obrotów obok elektroniki podejrzanymi są zwykle silniczki krokowe sterujące położeniem przepustnicy oraz
    nieszczelności w układzie dolotowym określane przez mechaników jako "lewe powietrze”. Tu możliwości samodzielnych napraw są znacznie większe.
    Silniczki krokowe oraz przepustnice często wymagają po prostu porządnego wyczyszczenia – przy odrobinie umiejętności da się to w większości
    aut wykonać samodzielne. To samo dotyczy „lewego powietrza”, czyli takiego, które jest zasysane poza kontrolą czujników. Czasem wystarczy po
    prostu wsłuchać się w odgłosy wydawane przez pracujący silnik, żeby stwierdzić, gdzie znajduje się nieszczelność, przez którą dostaje się nadmiar powietrza.


    Jak to działa?
    Jeśli komputer stwierdzi na podstawie błędnych wskazań z jednego z czujników, że obroty silnika są za niskie,
    to spróbuje je podnieść, zwiększając dawkę paliwa. Wtedy jednak na alarm zaczną bić inne czujniki,
    np. sonda lambda wykryje, że mieszanka jest zbyt bogata. Komputer da więc sygnał, żeby obniżyć obroty.
    I tak bez przerwy, do czasu, kiedy ktoś wreszcie wymieni czujnik, obroty będą na przemian rosły i spadały.I tutaj dodam że wszystkie czujniki mogą być dobre a objawy wskazują że coś nie działa więc wtedy sprawdzic należy czy na wszystkich przyłączach czujników mamy dobry styk bo inaczej czujnik nie będzie po prostu działał

    Logiczne myslenie co po kolei i jak działa,Kończę temat mam nadzieje że pomogę innym,Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME