Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 1.4 8v - Wymiana uszczelki głowicy, uszczelnienie obudowy wałka.

24 Wrz 2012 19:28 11229 10
  • Poziom 23  
    Witam.Auto jak w temacie rok 93 wydmuchana uszczelka głowicy.Głowica po planowaniu jutro zakładam i się zastanawiam czy między głowicą a obudową wałka stosuje się jakieś uszczelnienie?Po rozebraniu wygląda ze niczym nie było tam smarowane ale nie chcę sobie narobić roboty.Przy okazji zapytam jakim momentem dokręcać.Z góry dziękuje za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    25 Nm potem 3 razy po 60°.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Piotr520 napisał:
    Witam.Auto jak w temacie rok 93 wydmuchana uszczelka głowicy.Głowica po planowaniu jutro zakładam i się zastanawiam czy między głowicą a obudową wałka stosuje się jakieś uszczelnienie?Po rozebraniu wygląda ze niczym nie było tam smarowane ale nie chcę sobie narobić roboty.Przy okazji zapytam jakim momentem dokręcać.Z góry dziękuje za pomoc.

    Tam idzie tylko pasta uszczelniająca - silikon.
  • Poziom 23  
    Dzięki panowie.Jeszcze jedno pytanie,czy płyn powinien przelewać się ciurkiem przez zbiornik wyrównawczy?Bo po odpaleniu coś nie płynie nawet przy gazowaniu cos słabo i boje się go porzadnie rozgrzać.Jak miałem jette to tam ciurkiem płyneło.
  • Poziom 13  
    toku74 napisał:
    Tam idzie tylko pasta uszczelniająca - silikon
    -nieprawda,tam zapodaje się zieloną płynną pastę opel,nie pamietam numeru ani nazwy-jest the best
  • Poziom 20  
    Ale tylko oryginalna półpłynna zielona pasta GM daje radę. Dpo kupienia w ASO Opla, koszt niewielki. Cała reszta łącznie z Dirko Erlinga czy Victor puszcza i po czasie silnik jest smarowany równiez z zewnatrz. Z resztą ta pasta jest tak rewelacyjna, ze używam jej także do montażu głowic w innych samochodach. Jej zaletą jest to, że zastyga pod wpływem braku tlenu więc przy skomplikowanych głowicach nie ma ryzyka lub wątpliwosci czy przez przypadek nie zatkaliśmy kanału olejowego np. mocowanie wałków w 1.6 HDI. I jest naprawdę tania.
  • Poziom 30  
    Chcesz powiedzieć że używasz zamiast uszczelki pod głowicę, ewentualnie dodatkowo do uszczelki?
  • Poziom 20  
    W 1.6 HDi zdarzaja sie duże wycieki oleju w tylnej części pokrywy zaworów po lewej stronie. Cieknie olej z kanału doprowadzajacego olej do panewnic wałków rozrzadu. Problemem jest konstrukcja mocowania wałków (są zamocowane do pokrywy, a nie do głowicy, dodatkowo jest tan napinacz łańcucha) oraz to, że ten kanał znajduje sie w odległości ok 4 mm od krawedzi odlewu i 4mm od wałka rozrzadu, a sam ma średnice ok 1,5 mm. Jak nałozysz tam silikonu to szansa na to że przytka on kanał jest bardzo duża. Jednoczesnie nie masz nad tym kontroli wizualnej.
    Pasta ta ma to do siebie, ze zastyga tam gdzie trzeba, a reszta zostaje wypłukana przez olej. Jak napisałem wczesniej zastyga pod wpływem braku dostepu tlenu (jak klej do gwintów).
  • Poziom 30  
    To akurat rozumiem, tyle że nie o to pytałem.
    A tak na marginesie, poradził sobie autor posta z głowicą?
    pozdr
  • Poziom 23  
    Asterka śmiga jak talala,do złożenia uzyłem silikonu cienką warstewkę.Przy wymianie uszczelki w tym silniku polecam wycisnąć popychacz hydrauliczny 3 i 6 (wałek ustawion w pozycji wymiany rozrządu) nie ma wtedy problemu z założeniem obudowy wałka.Co do krążenia płynu w zbiorniczku wyrównawczym to słabo w tych autach idzie bo mam dziś drugą i ledwo się przelewa.