Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus c 360 3p - wysokie cisnienie oleju w silniku

24 Wrz 2012 20:18 11244 12
  • Poziom 2  
    Posiadam ursusa c 360 3p i zaczely sie problemy z smarowaniem silnika zaczela zapalac sie kontrolka na wolnych obrotach. Wymienilem czujnik i to samo ,w koncu kupilem zegar od mtz przewod i wmiejsce czujnika podlaczylem zegar. Po uruchomienu silnika na zimnym oleju wolne obroty 1,5kPa obroty na max 10kPa.Rozgrzany silnik ok 50*wolne obroty 0,5kPa max 2kPa, przy dodawanu gazu zegar zachowuje sie jak obrotomierz
  • Poziom 19  
    Kontrolka czerwona od smarowania oleju się świeci i wskazuje niskie ciśnienie anie wysokie jak piszesz bynajmniej ja tak miałem w c-360 . Na zimnym oleju - silniku było OK natomiast jak ciepły był to na manometrze było mniej i na wolnych obrotach . .
  • Poziom 2  
    Wiem to 10 atmosfer tyle pokazuje zegar i tyle naisałem
  • Poziom 2  
    Przepraszam na zegaze pisze x100 czyli moje podane wskazania x 100
  • Poziom 13  
    lampka zapala się gdy jest za niske ciśnienie oleju, przyczyn może być bardzo dużo, od mocno zużytego oleju po zbyt zużyte panewki wału korbowego. Lepiej przyczyne zdiagnozować wcześniej bo może to doprowadzić do całkowitego zatarcia silnika.
  • Poziom 19  
    toxi_14 napisał:
    lampka zapala się gdy jest za niske ciśnienie oleju, przyczyn może być bardzo dużo, od mocno zużytego oleju po zbyt zużyte panewki wału korbowego. Lepiej przyczynę zdiagnozować wcześniej bo może to doprowadzić do całkowitego zatarcia silnika.


    Tak zgadza się i filtr oleju jak będzie stary nie wymieniany dawno może się przy pchać np.
  • Poziom 39  
    Może jednak uściślij jaki ten zegar podłączyłeś. A mamy możliwość elektrycznego. Choć zwrot w miejsce czujnika sugeruje manometr mechaniczny. Jeśli tak to oznacza, że masz do czynienia z niskim i bardzo niskim ciśnieniem oleju. Trudno dziwić sie, że kontrolka świeci sie. Od tego jest. I teraz pytanie, czy słychać stukanie na wale korbowym? Jeśli nie to może tylko niewłaściwa praca pompy olejowej. Zupełnie nie pamiętam jakie tam są rozwiązania, ale pewno nie obędzie się bez zdjęcia misy olejowej.
  • Poziom 2  
    danek72 napisał:
    Posiadam ursusa c 360 3p i zaczely sie problemy z smarowaniem silnika zaczela zapalac sie kontrolka na wolnych obrotach. Wymienilem czujnik i to samo ,w koncu kupilem zegar od mtz przewod i wmiejsce czujnika podlaczylem zegar. Po uruchomienu silnika na zimnym oleju wolne obroty 1,5kPa obroty na max 10kPa.Rozgrzany silnik ok 50*wolne obroty 0,5kPa max 2kPa, przy dodawanu gazu zegar zachowuje sie jak obrotomierz


    Witam. Mam taki sam problem w C330. Zabieram się właśnie za ściąganie miski olejowej. Wykluczyłem awarię manometru wymieniając go na inny, który wskazywał dokładnie to samo co stary. Zakładam awarię pompy, ponieważ silnik jest niedawno po remoncie więc nie ma żadnych luzów na panewkach, olej również nowy wraz z filtrem. Dziwne jest w tym skok ciśnienia oleju od 0,2 MPa na wolnych obrotach aż poza 0,6 MPa na wysokich obrotach niezależnie od temp. silnika.
  • Poziom 12  
    Stawiam na uszkodzony zawor w pompie oleju.
  • Poziom 2  
    Już po problemie. Wymieniłem pompę na nową i ciśnienie jest stałe i ok.
  • Poziom 2  
    Problem rozwiazany uszkodzony zawor w pompie oleju ,wymienilem pompe i ok