Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes E Klasa - Mercedes 210 E290D 95kW 98r. pompa wtryskowa i ślizg

aron20000 25 Sep 2012 16:19 10323 5
  • #1
    aron20000
    Level 22  
    Witam dłubię przy głowicy w takim miśku jak w temacie. Trochę przyhamowała mnie taka z pozoru banalna rzecz. Nie mogę podnieść głowicy bo trzyma jeden trzpień od ślizgu, a ślizg obejmuje łańcuch rozrządu, który chciałbym zostawić na samochodzie, oznaczyłem go na zdjęciu. Trzpień jest od przodu jak widać równy z głowicą, z tyłu był przyklejony jakby łeb nita, już go odkleiłem. Teraz w którą stronę wybija się sam trzpień w kierunku grodzi, czy w kierunku przodu samochodu? A może się go wykręca tylko brakuje łba śruby?
    Mercedes E Klasa - Mercedes 210 E290D 95kW 98r. pompa wtryskowa i ślizg

    Poza tym może ktoś podpowie gdzie jest znak na pompie, który ma się zgrać ze znakiem na wałku rozrządu dla sprężania na 1 garnku, bo przyjechał on do mnie już z wymontowanym wałkiem rozrządu, a łańcuch leżał sobie luźno na ślizgach. Znak OT na wale korbowym mam, znak na wałku rozrządu też, tylko gdzie jest znak na pompie wtryskowej. Pompa nie była odkręcana i nie trzeba tego robić (robię głowicę i można wyciągnąć ją bez odkręcania pompy), chyba że bez tego nie znajdę znaku który ma się zgrywać z OT na wale i znakiem na wałku rozrządu, to będę zmuszony ją też wymontować. Ale może jest gdzieś jakiś znak, żeby to sprawdzić bez odkręcania całej pompy? Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    Dziarski Hank
    Level 32  
    W trzpień wkręca się śrubę, nie pamiętam M-ile, parę podkładek i nakrętek i można wyjąć:
    Mercedes E Klasa - Mercedes 210 E290D 95kW 98r. pompa wtryskowa i ślizg

    Albo wybijak udarowy.
  • #3
    aron20000
    Level 22  
    Dzięki za podpowiedź, w moim przypadku była w tym trzpieniu wkręcona i ukręcona śruba M6. Po udanej próbie odkręcenia tej urwanej śruby udało mi się dostrzec gwint w tym trzpieniu.
    A odnośnie tematu ustawienia zębatki pompy na znak, ktoś mógłby pomóc?
  • #4
    Dziarski Hank
    Level 32  
    Nie wiem jak w tym silniku, ale w dieslach montowanych w w124 znak był widoczny po odkręceniu zaślepki w pompie wtryskowej, na zdjęciu ta duża błyszcząca śruba w dolnej częsci pompy. Jak nie wiesz jak to wygląda, możesz mieć problem z jego zlokalizowaniem.

    Mercedes E Klasa - Mercedes 210 E290D 95kW 98r. pompa wtryskowa i ślizg

    Do blokowania używałem dotoczonego na odpowiedni wymiar walca z nacięciem przez środek.
  • #5
    saron22
    Trucks specialist
    Jesli tam siedzi rotacyjna pompa to wal korbowy na 12° prze OT, na walku obie krzywki na pierwszym garku w gore a w pompie luka w zazebieniu zabieraka w kierunku króćca od pierwszego cylindra. Niestety ale zeby to sprawdzic trzeba pompe wymontowa. Czy jest inny sposob na sprawdzenie bez demontowania pompy tego nie wiem.