Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - ewidencja czasu - 35 godzin i naruszenie doby

25 Wrz 2012 19:57 25074 43
  • Poziom 8  
    Witam,
    mam za zadanie zrobić harmonogram czasu pracy, pracuję na takim arkuszu jednak do tego brakuje mi kolumny, która sygnalizowała by np. kolorem czerwonym nie zachowanie 35 godz. przerwy w określonych 7 dniach okresu rozliczeniowego oraz w podobny sposób informowała o fakcie naruszenia doby pracowniczej np. gdy pracownik w Pn rozpoczął pracę o 06:00 a we Wt o godz. 05:00 czyli dwukrotnie w ciągu 24 h.

    Bardzo proszę o pomoc w zredagowaniu tych dwóch formuł na tym arkuszu mimo, ze szukam na forum to jednak nie dałem rady samemu skutecznie tego zrobić.

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Moderator Programowanie
    Nie wiem, czy ja taki ciemny jestem? Gapię się w te cyferki z 10min. i nic nie rozumiem. Możesz wytłumaczyć o co w tym chodzi? Jak jest zależność liczb/symboli w kolumnach parzystych i nieparzystych /dot. wyszukiwania w ark "ind-07(2)"/?

    Jeśli wpiszę w BG liczbę 36 to, co to znaczy? Dlaczego 12 w BH?
  • Poziom 40  
    Najprawdopodobiej chodzi o to że np "36" to kody zmiany (słownik zmain masz poniżej tabeli czyli ile trwaja godzin i w jakich godzinach - co prawda do obliczeń brane są dane z arkusza ind 07 które chyba powtarzają to co jest w tamtym słowniku i pokazuja godzinę rozpoczęcia
  • Poziom 8  
    Witam,
    tak dokładny czas rozpoczęcia i trwania zmiany jest w kolumnie ind-07 (2), w tabeli jest tylko informacja dla pracowników. Natomiast główny arkusz ma poukrywane formuły co uniemożliwia mi kopiowanie w poziomie a pozwala tylko w pionie trochę jest to utrudnieniem przy szybkim kasowaniu symboli.
    Dzięki za odpowiedzi ,może uda się rozwiązać te dwa problemy.

    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Poziom 40  
    TomiVisca napisał:
    ...Natomiast główny arkusz ma poukrywane formuły co uniemożliwia mi kopiowanie w poziomie a pozwala tylko w pionie trochę jest to utrudnieniem przy szybkim kasowaniu symboli...

    A czy nie można właśnie przeredagować tego arkusza? np przenieść te formuły w dół. Bo właśnie ktoś nie pomyślał do końca nad jego konstrukcją.
    I druga rzecz:
    dla kodów takich jak C czy W masz godziny trwania a nie masz czasu rozpoczęcia. Możesz wyjaśnić?
  • Poziom 8  
    Witam,
    godz. dla symboli W C są zależne od występowania w harmonogramie tzn. gdy ktoś ma symbol 21 zaplanowany 05:00-12:00 i zachorowa to wstawiam C7 nie opisując rozpoczęcia i zakończenia sużby ( ale mogę to wprowadzić dla uzyskania końcowego efektu).
    Nie wiem kto jest autorem arkusza więc ,ja tylko się go nauczylem i pracuję na nim jako roboczym.Wcześniej mialem grafik ,który nie mial poukrywanych formul,ale autor zastrzegl sobie prawo do używania jego autorskiej wersji wiec z konieczności pracuję na tym.
    Mam jednak nadzieję ,że coś się uda zrobić.
    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Moderator Programowanie
    No nie wiem, marek003 pewnie już coś ma w rękawie, ale tak się zastanawiam...
    W tej formie, to rzeczywiście karkołomna robota. Potrzebny byłby arkusz pomocniczy, obliczający zależności dla każdej (tak mi się wydaje) pary komórek. Zdaje się, że o wiele prościej byłoby napisać makro. Test byłby przeprowadzany jedynie na aktywnej komórce (Target.Value), uwzględniając wszelkie możliwe czynniki...

    :arrow: TomiVisca Idealnie byłoby, gdybyś, powiedzmy na 6-ciu pierwszych wierszach (14-19), "zaświecił" właściwe komórki wg opisanych wyżej zasad i opisał dlaczego tak, a nie inaczej. Zaoszczędzi to sporo czasu pomagierom...
  • Poziom 8  
    Witam,
    ok teraz czeka mnie 4 godz. jazdy ale wykonam to co sugerujecie ok
    P.S. ja takim szpecem w excelu niestety nie jestem tzn. jakieś tam proste formuły to nawet z nimi powalczę,ale to zagadnienie mnie przerasta:(

    dziękuję za chęć pomocy
    pozdrawiam
    TomiVisca
  • Poziom 40  
    :) Mam pewną koncepcję ale nie do końca rozumiem przedstawiony schemat.

    Po pierwsze pozbycie się "dwukolumny" - ale to właściwie chwila bo jak dobrze widzę to tylko z "głównej" tabeli dane są pobierane do formuł sumujących więc wystarczy to ustawić na dole i już.

    Na dole dodałbym tak jak czas trwania kolejną tabelę pomocniczą [z wyszukaj.pionowo()] czas start

    Poniżej kolejną tabelę czas stop (czas start + 1/24*czas trwania)

    Zastanawiam się też czy do czasu startu i czasu końca w kolejnych dniach nie dodawać kolejnej jedynki jako że zaczyna się to w kolejnym dniu (oczywiście nie w przypadku kiedy koniec zmiany przypada w kolejnym dniu).



    No i teraz pozostało określić warunki ... i już prawie je miałem, gdy jeszcze raz przeczytałem czego chce autor i stanąłem w miejscu.

    Pierwszy warunek:
    Początek kolejnej pracy ma się rozpocząć minimum po 24 godzinach (to nie wydaje się dość trudne)
    i drugi warunek (który chyba dopiero teraz zrozumiałem)
    w przeciągu kolejnych 7 dni dany pracownik musi mieć przynajmniej 35 godzinny okres przerwy między kolejnymi pracami.
    czyli sprawdzenie poniedziałek - niedziela czy jest przynajmniej jedno 35 godzin przerwy, potem wtorek - poniedziałek czy jest 35 godzin przerwy itd.

    Proszę o potwierdzenie czy drugi warunek dobrze rozumiem

    I do wcześniejszego pytania:
    Jest "C" lub "W"
    W obliczeniach dolicza co czas pracy, ale ponieważ to powiedzmy choroba więc czy zalicza się do okresu przerwy między pracami (ma wpływ na te 24 i 35) czy to trzeba traktować tak jak jakiś dzień pracy bo klient np był na szkoleniu i to też trzeba traktować jak pracę.
  • Poziom 8  
    Witam,

    - tak początek kolejnej pracy nie może rozpocząć się wcześniej niż minimum po 24 godzinach zegarowych.

    - a 35 godz. przerwa musi być zachowana w 7 dniach okresu rozliczeniowego i nie koniecznie jest to Pn-Nd w IV kwartale tego roku jest to liczone od 1 października do 7 października i dalej od 8 do 14 ona może wystąpić np.tak: w pn wolne a we wtorek pracownik może mieć na 11:00 i potem aż do Niedzieli wszystkie służby od 11:00 bo przerwa wystąpi w od Pn do Wtorku.

    - C nie wpływa na przerwę bo nie jest planowane w, natomiast Ds.(szkolenie) jak najbardziej oraz urlop jest przerwą (odpoczynkiem).

    Super ,że Panowie mnie nie zlekceważyli i starają się pomóc
    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem)

    Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź.


    Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały czas mam nieścisłość.
    Samą zasadę rozumiem (raz na 7 dni pracownik ma mieć przynajmniej 36 godzin wolnego)
    ale nigdy miesiąc nie dzieli się na siedem wiec co z pozostałą niepełną "siódemką"?

    I mam jednak kłopoty ze zrozumieniem literowych kodów ich czasów trwania i ich ewentualnym wpływem na ta właśnie przerwę 36 godzinną (a 24 godzinny start sprawdź)

    Na marginesie:
    Zauważyłem "dziwną" przypadłość excela. Odejmując godzinę szóstą z późniejszego dnia od godziny 6 dnia wcześniejszego z reguły wychodziła jedynka jednak czasami było to 0,999999999999998 a to rozwalało mi formułę warunkową.
    Zaokrągliłem do 6 miejsc po przecinku by mieć "pewność" jedynki i mam nadzieje że nie będzie zmian pracowniczych których dokładność będzie liczona co do sekundy. :)


    A co do lekceważenia problemów.
    To może tylko tak wyglądać z boku.
    Po pierwsze nie zawsze się ma czas pomóc.
    Po drugie czasami autor nie wie czego chce
    po trzecie oczekuje czegoś czego się w excelu nie da rozwiązać.
    przedstawione zadanie wydaje się praca domową
    po kolejne nie mając żadnej wiedzy wydaje mu się że excel ma w paluszku i chce od razu zrozumieć skomplikowane formuły/kody vba a później narzeka że dostając rozwiązanie i tak nie ma pojęcia jak to zastosować u siebie.
    ...
    i po ostatnie po prostu nie ma się pojęcia jak pomóc więc się nie tworzy nicniewnoszących wypowiedzi.


    edit: Jeszcze dodam. że mimo wszystko tak stworzony plik wymaga wiedzy o excelu od użytkownika.
    To "dłubanina" i ciągłe, ręczne przystosowanie arkuszy do danego miesiąca (nie tylko wpisania danych ale i poprawy formuł).
    Nawet w twoim pliku sa błędy formuł pod koniec listy pracowniczej z wolnymi dniami (ktoś robił arkusz na podstawie innego kwartału gdzie pierwszy miesiąc był trzydziestodniowy i nie skorygował do końca formuł [lub przekopiował wiersze z innych miesięcy a to nie to samo])
  • Poziom 8  
    Witam,

    ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe"- działa super właśnie tak sobie to wyobrażałem,w wierszu 46 zrobiłem przykład kodu "literowego" i w tym przypadku występuje naruszenie doby pracowniczej z Piątku na Sobotę ( IU-od 07:00 - 1 od 06:00 ) więc opisanie kodów literowych jest dla mnie kolejną rzeczą do zrobienia.
    Łatwo jest opisać urlopy zaległe początek od 06:00 (WZ,Wz9,Wz8,Wz7,Wz6,Wz5,Wz4 itd.) łatwo urlopy bieżące planowane (W,W7,W6,W5,W4) od 06:00 tak samo Ds. 08:00 -16:00 a Ds.4 to w zależności od pory organizacji takiego nieplanowanego szkolenia ja dla przykładu opisałem start 08:00 i działa super w przykładzie wiersza 41.Natomiast chorobowego czy też opieki na dziecko lub urlopu okolicznościowego oraz urlopu na żądanie nie opisuje bo są to zdarzenia losowe i one zastępują planowany rodzaj służby i takie opisy mogą fałszować czas pracy np. 7 godz. służba 15:00 -22:00 i występuje urlop na żądanie to piszę Wn7 ,ale tego samego dnia inna osoba ma od 07:00 -14:00 i też skorzystała z urlopu na żądanie to również wtedy wpisuję Wn7 opis godz. startu tego kodu literowego musiałby być dwojaki 07:00/15:00.
    więc te kody literowe OD,O,Wn,nie wpływają na brak przerwy 35 godz. bo ja tę przerwę muszę już podczas procesu planowania zachować.

    - przypadek w marcu jest jak najbardziej zasadnie podświetlony Smile

    - przedstawiłem również podział na 7 dni w danym kwartale,ostanie dni łączą się z początkiem następnego miesiąca przykład styczeń/luty to powoduje zamknięcie kwartału takimi cyklami 7 dniowymi.

    - w wierszach 12 i 13 przedstawiłem przykłady niezachowania i zachowania przerwy 35 godzinnej w 7 dniach okresu rozliczeniowego.

    - nie nie planujemy służb z sekundowym naliczaniem ,zostawmy to operatorom GSM Smile

    - z tym lekceważeniem to chodziło mi o to,iż jestem zdumiony wasza pomocą ,gdyż na innych forach spotykałem się z lakonicznymi odpowiedziami lub nawet ironicznymi uwagami na inne zagadnienia a tu mój pierwszy post i wspaniała pomoc !dziękuję raz jeszcze.....Smile

    - te formuły wolnych dni to mój pomysł i faktycznie kopiuje ostatni kwartał i adoptuje to do obecnego w każdym miesiącu osobno.

    - mam pytanie odnośnie startu arkusza pyta się o edycję łączy ale nie wiem ,którą ścieżkę mu pokazać?

    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Tak na szybko co do łączy.

    Przy tworzeniu arkusza zapomniałem poprawić jeszcze parę formuł dlatego wyskakuje prośba o łącze do poprzedniego skoroszytu.

    W arkuszu Marzec w komórce
    AJ5 wpisz
    Code:
    =AH5+Styczeń!AH5+Luty!AH5 
    i skopiuj w dół do końca
    w AK383 wpisz
    Code:
    =Luty!AK383

    a w AO384 wpisz
    Code:
    =SUMA(Styczeń!AK384;Luty!AK384;AK384)


    i to załatwi sprawę pytania o aktualizację łączy przy starcie.

    Resztą spróbuje się zająć później ba na chwile obecną jestem zajęty.
    Chyba że jakiś inny forumowicz na coś "wpadnie".

    Dodano po 5 [godziny] 46 [minuty]:

    Przyznam że trochę mi to zajęło.

    Co do testu 36 godzin

    Formuły sprawdzają z tygodnia wcześniej czy nie wchodzi poprzednia zmiana na pierwszy dzień tygodnia badanego. Jeżeli wchodzi to liczy przerwę od zakończenia zmiany jeżeli nie wchodzi liczy przerwę od godziny 00:00 (północy) - innymi słowy jeżeli ktoś zakończył pracę we wcześniejszym tygodniu czas wolny do końca tego wcześniejszego tygodnia nie jest brany pod uwagę w kolejnym tygodniu. a gdy rozpoczął w poprzednim a skończył w następnym czas wolny jest pomniejszany o te przepracowane godziny.

    Sprawdź czy dobrze działa bo tym razem pokazało parę błędów a przyznam że na chwile obecna mam dość. :).

    PS.
    Plik się trochę rozrósł (zapewne dlatego że miałem różne koncepcje i kopiowałem w dół) Można ewentualnie przekopiować go do czystego skoroszytu.
  • Poziom 8  
    Witam,
    Włożyłeś ogromnie dużo pracy w ten projekt nie mogę się nadziwić,sprawdzam i jak na razie nie znalazłem błędów,może dlatego,że jestem po pracy zmęczony? jednak chciałbym zaadoptować arkusz do obecnego IV kwartału ,aby wtedy już finalnie w pracy na nim pracować i ewentualnie może coś bym znalazł.Wydaje się ,że zmiany należy robić w arkuszu test36 jeżeli chodzi o pokazanie 7 dni w innym kwartale ( też chciałem skorygować to na 35 godz ,ale się wystraszyłem - jest tego tak wiele).

    Świetna robota!!!!
    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Poziom 40  
    Nie wiem skąd mi się wzięło 36.
    Zaznacz cały arkusz Test36 (otwórz arkusz stań gdziekolwiek i Ctrl+A)
    Następnie wciśnij Ctrl+H (zamień)

    Wpisz w zamień "36/" na "35/" i wciśnij zamień wszystko (wpisz bez czudzysłowów). Potwierdź ok.

    Ewentualnie później zmień nazwę arkusza na test35 (dla zasady)


    Co do kwartałów (pisałem że to "dłubanina" i trzeba znać trochę excel)
    Tak jak mówiłem na każdy kwartał musi być inny plik z innymi formułami. Trzeba to popoprawiać. (pięć plików: cztery - każdy na 1 kwartał i 1 w przypadku kwartału z lutym 29 dniowym)
    Masz rację że chodzi o arkusz Test36 (test35) ale nie tylko.

    Pierwsze dwie tabele w Test36 "kopiują" czas start i stop z wcześniejszych arkuszy. Zmianie należy poddać koniec pierwszego miesiąca a tym samym całość kolejnych miesięcy (nie wstawiaj kolumn tylko kopiuj dane).
    Zauważ że przy kolejnym miesiącu czas start i stop jest powiększany o ilość dni w kolejnym miesiącu/miesiącach (chodzi o "ciągłość" czasu - komórka AG5 i BJ5)

    Jak już "ustawisz" te dwie tabele w kolejnej zaznacz cały drugi zbiór siedmiu dni i skopiuj go w prawo. To samo zrób dla czwartej i piątej tabeli w tym arkuszu.

    Uwaga pierwszy dzień a tym samym pierwszy "siedmiodzień" trzeciej tabeli ma inne zasady dla tego pierwszego dnia kwartału [inny kolor]. dlatego nie kopiuj pierwszego "siedmiodnia" (na marginesie nie wiem jak to się zgra z dniami tygodnia w innych kwartałąch).

    Jak powyższe zrobisz to ostatnia rzecz:
    Każdy arkusz miesięczny "kopiuje" dane z ostatniej tabeli dotyczące swojego miesiąca do identycznej tabeli w swoim arkuszu (ostatnia z tabel ukrytych - jak naciśniesz plusik po lewej stronie arkusza to się odsłonią)
    Trzeba poprawić końcówkę pierwszego miesiąca i wszystkie odwołania w kolejnych miesiącach (arkuszach) by pobierało odpowiednie dane (z odpowiednich dat) z arkusza test35.

    i tyle.

    Jak coś niejasno to pisz.
  • Poziom 8  
    Witam,

    nie stety nie dałem rady podjąc wyzwania w arkuszu test 35 zmieniłem z 36 na 35 ok
    - zmianie należy poddać koniec pierwszego miesiaca czyli tę komórkę zaznaczoną na żółto w arkuszu test 35 1 tabela i skopiowac w dół tak?

    - jak zaadoptowałem IV kwartał to jakoś po skopiowaniu zabrakło miejsca na 31 grudzień ?

    - zaznacz cały drugi zbiór i w tabelach 3,4,5 skopiować w prawo

    -poprawić koncówkę października i wszystkie odwołania listopad/grudzień tam gdzie zaznaczyłem na złóto?i skopiować w dół ?

    Jeżeli nie stanowiłoby to dla Ciebie problemu to czy jest szansa abyś zaadoptował IV kwartał tego roku a wtedy ja postaram się już sam przygotować 2013 rok na podstawie zmian dokonanych przez Ciebie w pliku 2012 a bazą będzie dla mnie pierwowzór.

    Pozdraiwam
    TomiVisca
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Ja z reguły kolorami w arkuszach pomocniczych zaznaczam że formuły w danych komórkach są inne/"niestandardowe" więc trzeba zwrócić uwagę na ich kopiowanie (co nie znaczy że bez kolorów są zawsze takie same (w tym przypadku każdy miesiąc ma inną formułę)

    Dlatego najlepiej by było gdybyś zrozumiał jak jest stworzony arkusz test35.
    (tabela start i stop kopiuje dane z arkuszy miesięcznych ale w drugim miesiącu dolicza ilość dni (31) z pierwszego miesiąca a w trzecim dolicza te 31 i jeszcze ilość dni z drugiego miesiąca.

    Dalsze tabele to obliczenia (z reguły nie trzeba ich [wszystkich] kopiować - jeżeli nie usuwałeś wcześniej żadnych kolumn. Ostatecznie jeżeli brakuje można skopiować ostatnie 7 dni ale w całości w bok czyli "łapiąc" siedmiokolumnowy zakres i "kopiuj").

    Z ostatniej tabeli dane są "przekazywane" spowrotem do arkuszy miesięcznych z odpowiednich dat do odpowiednich dat.


    W załączeniu pliki.

    Tylko że ....
    Zwróć uwagę na koniec trzeciego miesiąca w każdym kwartale pod względem tych 35 godzin w ostatnich "7 dniach".

    O ile w IV kwartale "ostatni" "siedmiodzień to tylko niedziela i ponieważ to Sylwester to można sobie odpuścić poprawność sprawdzenia, o tyle w I kw 2013 ostatni "siedmiodzień" 3 miesiąca trwa 6 dni, a to wpłynie błędnie na obliczenia ostatniego "siedmiodnia" bo arkusz potraktuje brakujący dzień jako wolne. Można to poprawić ale nie wiem co autor by chciał.
    Skrócić ostatni tydzień do 6 dni czy autor wpisze czas startu i stopu z kolejnego kwartału?
    Pisałem że to będzie "dłubanina" i trzeba będzie wiedzieć o co chodzi by korygować kwartały.
  • Poziom 8  
    Witam,
    Skróciłbym do 6 dni ,nie wolno wliczać następnego kwartału (zalecenie PIP) przynajmniej na taki okres rozliczeniowy jaki przyjął mój zakład pracy (3 miesięczny).
    - postaram się to zrobić sam (ale będzie ciężko:)

    Już zrozumiałem jak stworzony arkusz test35.

    Nie usuwałem niczego.

    -można skopiować ostatnie 7 dni ale w całości w bok czyli "łapiąc" siedmiokolumnowy zakres i "kopiuj"). oczywiście mówimy o arkuszu test35 i 3,4 i 5 tabeli prawda?

    - powoli zrozumiem a dłubaniny nigdy się nie bałem tylko zepsucia w fazie projektu Twojej pracy.

    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Poziom 40  
    TomiVisca napisał:
    Skróciłbym do 6 dni ,nie wolno wliczać następnego kwartału (zalecenie PIP) przynajmniej na taki okres rozliczeniowy jaki przyjął mój zakład pracy (3 miesięczny).
    - postaram się to zrobić sam (ale będzie ciężko:)


    Wystarczy zmienić formułę w tabeli "czas przerw" (przedostatnia tabela) w szóstym dniu tygodnia - analogicznie jak jest w siódmym tyko inne zakresy.
    Jak sobie nie poradzisz to zerknij do załącznika.


    TomiVisca napisał:

    Już zrozumiałem jak stworzony arkusz test35.

    :) to teraz pozostaje zrozumieć formuły, czyli dlaczego tak liczy a nie inaczej i po co tak liczy :)


    TomiVisca napisał:

    -można skopiować ostatnie 7 dni ale w całości w bok czyli "łapiąc" siedmiokolumnowy zakres i "kopiuj"). oczywiście mówimy o arkuszu test35 i 3,4 i 5 tabeli prawda?


    Po pierwsze nie ostatnie - jeżeli juz to zacznij kopiować od drugiego tygodnia

    Tak. "takie" kopiowanie przeprowadzić 3 i 4 i 5 tabeli
    Kopiuje się tymi siedmiokolumnowymi blokami. Tylko że tabela 3 ma inny pierwszy dzień pierwszego tygodnia więc jeżeli juz to kopiowanie zaczynamy od drugiego tygodnia.
    (I uwaga na I KW 2013 bo tam ostatni tydzień jest 6 dniowy (w załączniku) i kopiując wcześniejsze tygodnie na ten tydzień zniszczysz formułę "sześciodniową")

    Jak byś jeszcze zrozumiał jak to sie liczy i po co się tak liczy, byłoby prościej przy tworzeniu nowego :)


    Jakby coś jeszcze to pytaj - ewentualnie się przypomnij - jak będę miał czas (i będę wiedział/ pamiętał o co chodzi) to spróbuje pomóc.
  • Poziom 8  
    Witam,

    Fajnie ten skrypt się sprawdza trochę miałem problemów po skopiowaniu służb z poprzedniego arkusza bo straciła mi się formuła zaznaczająca 35 godz. przerwy na pomarańczowo, ale sobie poradziłem. Koledzy którym go przesłałem również są bardzo zadowoleni więc w ich imieniu również dziękuję za pomoc z tym projektem.
    Poprosiłem moich kolegów o sugestie dotyczące tego projektu o których ja ewentualnie mogłem zapomnieć i ..... o to jedna z nich:

    czy można stworzyć formułę liczącą tylko pracę w Niedzielę tak aby ,gdy pracownik zaplanowany jest na 4 pod rząd Niedziele łącznie z poprzednim miesiącem ( a może tylko 3 pod rząd pracować łącznie z świętami ewentualnymi )również charakterystycznym kolorem było to sygnalizowane?

    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Poziom 13  
    właśnie trafiłem na ten wątek i jestem bardzo kontent, kiedyś postawiłem taki problem na forum ale jak widzę udało się rozwiązać to zagadnienie "35h" przerwa

    przyłączam się do podziękowań
  • Poziom 40  
    TomiVisca napisał:
    czy można stworzyć formułę liczącą tylko pracę w Niedzielę tak aby ,gdy pracownik zaplanowany jest na 4 pod rząd Niedziele łącznie z poprzednim miesiącem ( a może tylko 3 pod rząd pracować łącznie z świętami ewentualnymi )również charakterystycznym kolorem było to sygnalizowane?


    I znów muszę mieć ściślejsze informację. ...zaplanowany jest na 4 pod rząd Niedziele...
    Ale jak zaplanowano i co jest ważne.

    Jeżeli zaczął w niedziele i skończył też w niedzielę to wszystko jest jasne ale:

    Jeżeli ktoś zaczął w sobotę i skończył w niedzielę to czy mu się ta niedziela zaliczy?

    i

    Jeżeli ktoś zaczął w niedzielę i skończył w poniedziałek to czy mu się ta niedziela też zaliczy?

    A może ważna jest minimalna ilość godzin w niedziele która "zalicza" niedziele tzn
    np (nie analizowałem zmian więc nie wiem czy coś takiego jest możliwe ale ...)
    zaczął w sobotę i skończył o 2.00 (2 godziny już w niedziele) to jednak mu się nie zalicza ale jak by skończył o 6.00 w niedziele (6 godzin) to już się zalicza .

    No i podobnie z początkiem zmiany i końcem niedzieli (jak zaczął o 18 to jeszcze się zalicza ale jak o 23 w niedzielę to już nie)

    I jeszcze jedno
    Czy pod słowem niedziela rozumiemy też święto?
    Jeżeli tak to czy święta się mają same wyliczać czy może będzie słownik ręcznie aktualizowany dni świątecznych w danym kwartale?
  • Poziom 8  
    Witam,

    nie uściślę ,ale liczy się rozpoczęcie pracy w Niedzielę.

    1. Jeżeli ktoś zaczął w sobotę i skończył w niedzielę to czy mu się ta niedziela zaliczy- nie ,gdyż zaplanowany był na Sobotę np. 22:00-06:00

    2.Jeżeli ktoś zaczął w niedzielę i skończył w poniedziałek to czy mu się ta niedziela też zaliczy? - tak jak najbardziej ,gdyż zaplanowany był na Niedzielę.

    3.Nie nie występuje minimalna ilość godz. liczymy tylko rozpoczęcie pracy w Niedzielę od 06:00 wzwyż do max.22:00 takie występują u nas symbole.

    4.Czy pod słowem niedziela rozumiemy też święto? - tu nikt z kadr nie umiał mi odpowiedzieć więc dla bezpieczeństwa wszystkie święta występujące w tygodniu traktuję jak Niedzielę.

    5. Jeżeli tak to czy święta się mają same wyliczać czy może będzie słownik ręcznie aktualizowany dni świątecznych w danym kwartale?
    - słownik ręcznie aktualizowany wydaję się być praktyczniejszy,ale gdyby same święta w kwartale się wyliczały byłoby super.

    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Poziom 13  
    Cytat:
    Czy pod słowem niedziela rozumiemy też święto? - tu nikt z kadr nie umiał mi odpowiedzieć więc dla bezpieczeństwa wszystkie święta występujące w tygodniu traktuję jak Niedzielę.

    to się tyczy tylko niedzieli nie powinno się traktować święta w tygodniu jako niedzieli
    święto może przypadać w niedziele ale dalej istotne jest żeby była co 4 niedziela najdalej wolna może być wcześniej.

    tu poniżej wyjaśnienie

    Cytat:
    Zgodnie z powyższym, ustalając harmonogram czasu pracy na dany okres rozliczeniowy pracodawca ma obowiązek stworzyć go w taki sposób, aby zapewniał on co najmniej jedną na 4 tygodnie niedzielę wolną od pracy, co oznacza, że pracownik w 4-tygodniowym okresie czasu ma mieć zapewnioną jedną niedzielę wolną od pracy. Nie musi to zatem być co czwarta niedziela wolna. O terminie niedzieli wolnej od pracy decyduje każdorazowo pracodawca, choć może uwzględniać wnioski pracowników w tym zakresie. W praktyce oznacza to, że pracodawca tworząc harmonogram czasu pracy na dany okres rozliczeniowy (przykładowo miesięczny) w jednym z tygodni tego okresu ma obowiązek zapewnienia pracownikowi niedzieli wolnej od pracy, planując mu przykładowo pracę na inny dzień tygodnia, np. na piątek.


    pozdrawiam

    Dodano po 21 [minuty]:

    ja również mam kłopoty z tymi zagadnieniami dotyczącymi
    35h przerwy, co 4 nd wolnej, zmian w obiegu 24 etc
    stworzyłem sobie taki "sprawdzacz" grafików
    ale wasze zaproponowane rozwiązania są znacznie wygodniejsze

    w mojej propozycji niestety trzeba co miesiąc zmieniać niektóre parametry
    gdyby ktoś chciał wykorzystać plik w załączniku
  • Poziom 40  
    W załączeniu "niedziele i święta"

    Sprawdzanie jest w arkuszu test35 (dwie dodatkowe tabele) a wyniki są kopiowane do arkuszy miesięcznych (to wymóg formatowania warunkowego excela 2003 i w dół. W 2007 wzwyż można juz formatować na podstawie danych z innego arkusza a wtedy można by było uprościć cały skoroszyt ale nie działał by sprawnie w starszych wersjach excela).

    Jeżeli maja być same niedziele(bez świąt) to w arkuszu Test35 jest wiersz 315 "kalendarz"

    tam w komórce C315 trzeba zmienić:
    Cytat:
    =JEŻELI(DZIEŃ.TYG(C2;2)=7;"Niedziela";JEŻELI(CZY.BŁĄD(PODAJ.POZYCJĘ(C2;Kalendarz!$E$11:$E$22;0));"";"święto"))

    na

    Cytat:
    =JEŻELI(DZIEŃ.TYG(C2;2)=7;"Niedziela";"")

    zatwierdzić i przeciągnąć w prawo do końca tabeli (wtedy nie będzie się wyświetlać słowo "święto")

    Wtedy też arkusz Kalendarz nie będzie potrzebny - Prawdę mówiąc na szybko przekopiowałem go z arkusza rozliczeniowego pracę w mojej firmie więc niektóre rzeczy są nie potrzebne.

    :arrow: nao1

    W "naszym" arkuszu jest trochę inaczej
    Wogóle nie sprawdza kolejności zmian.
    Tu jest sprawdzanie 35 godzin trochę inaczej niz u ciebie (z pobieżnego sprawdzenia twojego pliku) Tu mam cykle siedmiodniowe i arkusz sprawdza 35 godzin wolnego miedzy 1 a 7 potem między 8 a 14 itd - jeżeli nie będzie zachowane 35 godzin między 5 a 12 dniem (mimo że też jest siedem) arkusz nie pokaże błędu.

    Tu było przyjęte że rozliczeniem dla 35h jest tydzień.

    U ciebie jest chyba sprawdzanie "ciągłe" tych 35

    To samo się tyczy kwartałów (nie sprawdzam poprzednich kwartałów)
    Początek kwartału tak jakby zeruje wszystkie wcześniejsze "prace" - wchodzę na czysto

    edit:

    Załączyłem nie ten plik co trzeba (wyrzuciłem go) a w chwili obecnej nie mam do prawidłowego dostępu jak będę miał dostęp to załącze (w poniedziałek).

    edit2:
    W załączeniu poprawny załącznik
  • Poziom 8  
    Witam,

    Mam prośbę czy mógłby Pan sprawdzić plik w załączeniu (jest to II kwartał 2013 ), który sam postarałem się przygotować na bazie oryginału. Głównie interesuje mnie czy dobrze pozmieniałem tabele w zakładce test 35 i w każdym miesiącu w ostatnich tabelach? Jedyny problem z jakim nie mogę poradzić sobie to kalendarz a właściwie miesiąc Maj i Czerwiec ,gdzie nie sygnalizuje sumy przepracowanych Niedziel i Świat.

    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Poziom 40  
    Błąd miałeś w maju i w czerwcu (w dwóch pierwszych tabelach).
    Nie wiem jak ci to prościej wytłumaczyć.

    dane które sa pobierane z każdego miesiąca do arkusza test35 zaczynają się od kolumny C a kończą w zależności od miesiąca na AF lub AG (luty jeszcze inaczej)

    Więc należy sprawdzić w arkuszu test35 przejście między miesiącami czy w formule we wcześniejszym miesiącu jest nazwa ostatniej kolumny z tego miesiąca i czy w pierwszej komórce kolejnego miesiąca formuły zaczynają się od kolumny C

    (w 2 miesiącu jest dodawana jest jeszcze liczba dni w poprzednim miesiącu a w 3 miesiącu jest suma dni poprzednich miesięcy - po to wpisuje się ilość dni w arkuszu test35)

    Jeżeli jest żle poprawiasz pierwsza formułę dla danego miesiąca kopiujesz w bok do końca miesiąca a potem w dół (dwie tabele). To samo dla trzeciego miesiąca.

    Jezeli nie bedziesz usuwał całych kolumn tylko poprawiał tak jak napisałem nie bedziesz musiał następnych tabel w atkuszu test 35 poprawiać ewentualnie koniec trzeciego miesiąca (ostatni tydzień) w kwesti 35 godzinnej przerwy.




    W drugą stronę kiedy "przekazujesz" dane z arkusza test35 do arkuszy miesięcznych tak samo sprawdzaj czy kolumny z datami początku i końca w arkuszu miesiąca odpowiadają tej samej dacie czyli odpowiednim kolumnom początku i końca arkusza test35.
    Jak nie to popraw odnośniki w arkuszu miesiąca i zwyczajnie skopiuj w prawo i w dół.
  • Poziom 8  
    Witam,

    Zmiany w tabelach 1 i 2 rozpocząłem od daty w komórce B2 co skutkowało zmianami w poziomie, jednak zmieniałem I kwartał i zabrakło tabeli na 30/06/2013 ( CO) więc ją skopiowałem od poprzedzającej w prawo mam nadzieję, że zasadnie?

    Przejście miedzy miesiącami ( miałem Kwiecień AF130 czyli dobrze) a maj ( =JEŻELI(Maj!B130="";"";Maj!B130+$AF$5) czyli źle bo miało być C tak?
    i w komórce AF wpisałem ilosć dni miesiąca kwietnia (30)

    czyli komórka BL (=JEŻELI(Czerwiec!E130="";"";Czerwiec!E130+$BK$5+$AF$5) również powinna zaczynać się od C ?

    a arkusze miesięczne z kolumnami początków i końcy w 5 i 6 tabeli chyba dobrze pozmieniałem w stosunku do kolumn arkusza test 35 np.
    Kwiecień - ostatnią kolumną jest =Test35!AF254 potem AG usunąłem i przepisałem jako początek Maja i skopiowałem w prawo i w dół ?

    Nigdy nie usuwam kolumn jedynie w tym przypadku dołożyłem (CO).

    Dziekuję za pamięć i szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam
    TomiVisca
  • Poziom 40  
    Ok zmiana w B2
    Ale nie "idz" od razu na koniec "zabrakło tabeli na 30/06/2013 ( CO) więc ją skopiowałem od poprzedzającej w prawo mam nadzieję, że zasadnie? "
    No nie do końca bo kwiecień/ maj ma błąd a co za tym idzie ostatnia kolumna czerwca też jest błędna.

    Po kolei jeszcze raz:
    zmieniasz B2
    idziesz do końca 1 miesiąca i sprawdzasz ostatni dzień i wpisujesz ilość dni.
    Potem sprawdzasz pierwszy dzień 2 miesiąca
    w przypadku II kwartału 1 miesiąc miał za dużo dni więc skopiowałeś początek 2 miesiąca w lewo (dlatego było B) i dobrze ale ...
    w skopiowanej komórce trzeba było poprawić dwa razy B na C, zatwierdzić, złapać komórkę i przeciągnąć do końca 2 miesiąca.
    Wpisać ilość dni w drugim miesiącu sprawdzić pierwszy dzień trzeciego miesiąca.
    Tak jak wcześniej mają być odwołania do kolumny C trzeciego arkusza i powinna być suma dwuch komórek w które wpisywałeś dni miesięcy.
    Znów ją kopiujesz w prawo do ostatniego dnia miesiąca.
    Następnie zaznaczasz cały pierwszy wiersz pierwszej tabeli i kopiujesz w dół (dwie tabele)

    Tyle.