Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

netiaspot - i dodatkowy router, konflikt IP

kwolana 25 Wrz 2012 23:39 4896 7
  • #1 25 Wrz 2012 23:39
    kwolana
    Poziom 2  

Szczęść Boże Wszystkim,

Być może na mój problem jest już gdzieś odpowiedź, ale zaprawdę powiadam Wam, przeryłem dość mocno to forum i nic identycznego nie znalazłem.

Prawdopodobnie dlatego że mój problem jest tak prosty że aż beznadziejnie głupi, ale jestem laikiem i ignorantem wielkim, ale nie boję się pytać, zatem konkretnie:

Mam NetiaSpota. Z nim bezprzewodowo łączą się dwa lapki i kilka innych urządzeń przenośnych. Dodatkowo kablem podpięty jest switch który rozprowadza dalej kable do 7 pomieszczeń. Gdzieś tam stoi wpięty telewizor, gdzieś indziej komputer.

W dwóch pomieszczeniach trzeba zrobić sieć bezprzewodową, bo ta z netiaspota nie sięga. Jeden router to taki śmieszny ASUS wl-530gv2, w drugim pokoju będzie Linksys WAG120N. W obu pokojach będą też komputery wpięte kablami bezpośrednio do tych dodatkowych routerów, a sieć bezprzewodowa jest potrzebna trochę dodatkowo, głównie dla urządzeń przenośnych i gościnnych lapków etc.

No i teraz pytanie: co zrobić żeby to wszystko działało? :) NetiaSpota nie ruszałem, ustawiony jest domyślnie, jak po restarcie, tylko WLAN ma innego SSIDa i hasło ale to chyba nieistotne. Kiedy wpinam się z którymkolwiek z tych dodatkowych routerów, wszystko się wywala, nie ma internetu, pojawia się konflikt IP.

Czy to w ogóle jest do zrobienia? W skali trudności 1-10 ile dajecie? Bardzo proszę o porady, tylko tak krok po kroku jakbyście tłumaczyli dziecku :)

0 7
  • #2 25 Wrz 2012 23:50
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

Narysuj schemat jak ty to widzisz.

0
  • #3 26 Wrz 2012 00:04
    korrus666
    Poziom 40