Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Panasonic/TX-P50G30E - Sieć domowa - komp, TV, dysk sieciowy.

umór 26 Sep 2012 00:14 11337 60
Ochrona Domu
    umór
    Level 8  
    Witam.

Chciałbym sobie zrobić sieć domową. Oczywiście nie znam się na tym tak do końca.

Mam kompa i telewizor Panasonic TX-P50G30E. Na razie tylko te dwa urządzenia, ale w przyszłości możliwe inne, takie jak tablet.

Chodzi mi o coś takiego:
    - Mam przykładowo fotki lub film na kompie i chciałbym je oglądnąć na tablecie lub telewizorze, oczywiście bez kopiowania tego na pendrive i przenoszenia fizycznie pomiędzy urządzeniami :)

Domyślam się że potrzebuję takiego zestawu:
    - Adapter Netgear WNDA3100 V2 do TV. (około 150zł)
    - Router WIFI DLNA (jaki najlepszy?) (około 150zł)
    - Dysk sieciowy NAS z DLNA. Nie potrzebuję wypasionego. Czy jednak jest coś w miarę dobrego do 300 zł? A może wystarczyłoby nawet coś takiego jak Synology SUS2 USB Station 2? Nie potrzebuję wbudowanego dysku. Mam zewnętrzny dysk USB i pendriva więc to by wystarczyło. Ale czy USB Station ma to całe NAS? W sumie to nawet nie mam ochoty kupować kolejnego dysku i ten zewnętrzny by mi wystarczył.

Czy dysk sieciowy łączy się bezpośrednio z kompem, czy podłącza się go do routera? Czy telewizor odczyta pliki z dysku sieciowego tak jak z nośnika wymiennego?

Pewnym problemem jest to że mieszkam w domu z piętrem (poddaszem). Czy WIFI w takim budynku się sprawdzi, kiedy telewizor jest w jednym pokoju na dole, a komp w drugim pokoju na górze i to w po przeciwległej stronie domu?
    Kable to też nieciekawe rozwiązanie, bo trzeba je jakoś zorganizować, żeby nie pałętały się po podłodze lub po ścianach... A i metrów pewnie uzbierało by się sporo.